Even (opnieuw) voorstellen

Canon-Eye

Forumguru
De verkoper heeft wel keurig een Tom Tom erin zitten, maar die zit voor een ventilatie in de middenconsole
Een zéér veel voordeliger oplossing is om een (eventueel nieuw) steuntje voor je tomtom bovenop het dashboard te plaatsen, links tussen de A-stijl en de klokkenbult. Voordelen:
  • de tomtom zelf - desgewenst elke 3 maanden een actuele kaart voor weinig geld (bij de nieuwere modellen met Lifetime Maps gratis)
  • veel betere positie van het scherm, dicht bij de rechtuit-kijk-lijn, inplaats van ergens op buikhoogte in de middenconsole
  • en toch weinig of geen zichtbelemmering, want dat stukje vangrail of wegbelijning in de linkeronderhoek van de voorruit is niet echt essentieel)
  • minder diefstalgevoelig dan een columbusachtige.
Ik heb 'm daar al jaren zitten (de zuignapsteun gewoon met een stukje dubbelzijdig tape op de goeie plek geplakt) en het bevalt mij uitstekend.

CDK

Forumguru
@EML welkom terug, die butsjes kunnen er door een restyler waarschijnlijk nog wel uitgehaald worden. Een 2e hands Columbus of RNS 510 is al verkrijgbaar vanaf 250,- wellicht krijg je dan de oude Columbus van @Noord26 ;) Waarmee ik bedoel te zeggen dat vrijwel alles wat 2e hands aangeboden wordt gestolen apparatuur betreft, je moet jezelf dan ook afvragen of je dat wil? De volgende keer stelen ze hem bij jou uit de auto met enkele duizenden €uro's gevolgschade.....

EML

Lid
De eerste 400 km zitten erop. Wat me natuurlijk enorm opvalt is de flinke kracht en souplesse van de 2 liter 170 PK motor. Wat een genot! Een 6-bak ipv de 5 versnellingen die ik gewend was. Je kan met deze auto zuinig rijden zeg. Cruise control 130 kmh verbruikt hij rond de 5L op 100km. De eerste 400km waar ook een beetje stadsverkeer tussen zit heb ik 5,1 op 100 verbruikt. Hij lijkt, mits je met verstand het gaspedaal en de versnellingen gebruikt zelfs zuiniger dan de Greenline. Vandaag een paar kleine butsjes eruit laten halen voor 15 euro per deukje. Volgende maand laat ik de auto helemaal polijsten. Vervolgens sparen voor andere velgen, een achterbumper beschermstrip erop, de naam 'Superb' en de originele TDI aanduiding erop en dan is ie in principe af. Ik ben helemaal happy ermee. Dat hij me maar heeeeel veel veilige en onderhoudsarme kilometers mag brengen. image.jpg image.jpg image.jpg

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    778,7 KB · Weergaven: 16

EdK

Forumguru
Lijkt me erg veel op zo'n chinese clone..
Zou eens vragen hoe het gaat met update van de kaarten en verdere updates van firmware en unit software !!

Zou haast zeggen zet er dan een Zenec in, ben je in ieder geval verzekerd van updates.

CDK

Forumguru
Een Columbus kost bij de dealer ongeveer €2500,- dus vraag me af wat dit voor apparaat is.... De website komt bij mij niet al te professioneel en betrouwbaar over, be carefull!!

En die typeaanduiding zou ik er niet op plakken, kaal kontje staat beter en is makkelijker met wassen en poetsen ;)

CDK

Forumguru
bizar hè, garantie..... omruilgarantie :deuk: je zou er maar instinken en genept worden :fool:

EdK

Forumguru
Maar hoe krijg je nu zo'n website van het internet af, want het is puur bedrog dit....

EML

Lid
Ik wil de auto gaan polijsten. Iemand enig idee of dit een redelijke machine is of dat het niks is? En welke van deze middelen is op zich goed? De auto heeft een lichte dofheid, glimt nog redelijk, maar is wil die wasstraat dofheid eruit. Tevens zit er best een beetje teer op, vooral de motorkap. Is zo'n teerverwijderaar van Sonax dan ook ok? Dank voor jullie hulp. image.jpg image.jpg

Tuulster

Forumguru
Deze heb ik
Top machine!!!
DAPFinal1.jpg

Via carclean.nl
Ik zou daar maar eens even gaan snuffelen, er gaat een wereld voor je open:cheer:
Oh, en dan vergeet je meteen die Sonax middelen:D
Maar pas op; je kunt aardig leeglopen op deze site:jaja:

Laatst bewerkt:

EML

Lid
Ik wil graag even rustig aan doen met het geld. Net de auto gekocht en wat andere grote uitgaven. Deze machine is te koop voor 32,95 bij de Formido. Ik begrijp dat het voor puristen geen topper is, maar als dat ding zijn werk doet, en het Sonax spul ook, dan heb ok voor ongeveer 50 euro alles in huis om hem weer mooi te maken.

Maar als het echt bagger is, dan haal ik het natuurlijk niet.

Ergens over een paar maanden, als ik weer een beetje heb kunnen sparen, wil ik een professional de auto van buiten helemaal onder handen laten nemen. Een echte poetsbeurt zeg maar ;)

EdK

Forumguru
Koop die poetsmachine niet zonde van je centen en kun je beter in het biggetje met sleuf laten ( spaarpot )
Werkgever had er één soortgelijk aangeschaft jaren terug om wat krassen in wat kasten weg te poetsen, wel met handje ging beter en sneller...
Dus lekker doorsparen en deze in het winkelschap laten liggen

Joske

Forumguru
Iemand enig idee of dit een redelijke machine is of dat het niks is?
zoals @EdK al aangeeft... gewoon niet doen, is zonde van je geld.. :) kan je beter wat doorsparen voor een degelijke machine of op carclean.nl kijken (forum dan) naar een tweedehands machine (of op FB, daar ook regelmatig). Kijk uit naar een DAP500 of DAP900. Dat zijn machines die hun geld tenminste waard zijn. :)

EdK

Forumguru
En indien je voor tweede hands ook niet genoeg in het spaarvarken hebt dan gewoon vragen aan @Joske of @Cordoba of zij hun machine willen demonstreren op jouw wagen.......... is die gratis gepoetst en kun je weer tijdje glimmend door... :deuk::deuk:

Bovenaan Onderaan