Even voorstellen, eigenaar Octavia II combi 2.0 tdi dsg

Joske

Forumguru
Geloof ik best. Een Skoda heeft dikwijls standaard wat je bij een ander merk in optie dient te nemen... :greedy:

Thanks! Ik vind het juist erg mooie wielen, maar ik ben nogal een originaliteitsfreak...

Zeker, ik ook. Aftermarket wielen vind ik ook vaak minder, maar dit type vind ik niet de mooiste uit het Skoda assortiment. Maar dat is niet belangrijk. Jij als eigenaar moet er blij mee zijn, dat is wat telt!

Baphi

Forumguru
En nog twee fotookes:

zytesa6y.jpg

5ynyryzu.jpg

Baphi

Forumguru
Vandaag eindelijk de eerste "Mod" gedaan, plaatsen van een MDI Retrofit kit die ik van een medeforummer heb overgenomen. Was echt een fluitje van een cent.

Onderdelen:
- MDI retrofit kit
- Carcomm CMIC-10 pass through cradle
- Brodit angled ProClip

Eerste deel (demontage en plaatsen):
- columbus eruit
- airco bedieningspaneel losgehaald
- ventilatierooster/opbergbak losgehaald
- MDI hoofdunit geplaatst achter airco bedieningspaneel
- iPod kabel onderlangs, boven asbak uit laten komen
- Brodit proclip plaatsen
- Carcomm base op Brodit pro clip vastzetten
- Carcomm cradle plaatsen
- iPod kabel in cradle plaatsen
- klein hoekje uit radio/airco frame drevelen voor iPod kabel

Tweede deel (testen met alles nog gedemonteerd):
- testen van de werking van MDI, reeds aanwezig Parrot carkit
- alles werkt!

Derde deel (terugplaatsen en afwerken):
- airco bedieningspaneel terugplaatsen
- columbus terugplaatsen (best een gedoe met een parrot én een MDI kabelset)
- radioframe terugplaatsen

DONE!

foto 1.JPG foto 2.JPG foto 3.JPG foto 4.JPG

Volgende wens is de Parrot CK3100LCD eruit en óf een Originele BT carkit erin óf een Fiscon carkit…

• Leuk
Waarderingen: CDK

Baphi

Forumguru
Korte update vanuit TVS Engineering:
Er wordt een DSG oliewissel uitgevoerd én motor bak worden getuned zodat ik kan beslissen of tuning in de toekomst voor mij het geld waard is of niet. Ben benieuwd!!

Baphi

Forumguru
Ik vond vooral de motortuning het meeste verschil maken, bak schakelde beter maar vond dat verschil minder opvallend. Die 30 paarden en 70Nm vond ik toch wel erg indrukwekkend...
Nadeel is wel dat ze gewoon veel te veel werk hebben, waardoor je best lang moet wachten, maar ik heb dat niet als negatief ervaren

• Leuk

CDK

Forumguru
@Baphi, daar had ik je al voor gewaarschuwd idd, beste is om 's morgens 1e werk af te spreken om uitloop te voorkomen, maar top dat je tevreden bent :thumbsup:

Baphi

Forumguru
Ugh ugh, ff afstoffen hier

Vorige week had ik in Duitsland originele Osram Xenarc Nightbreaker Unlimited xenon lampen besteld, omdat mijn chinese nep-osrams niet bevielen (te blauw, te slecht lichtbeeld) en begonnen te knipperen.
Vandaag eindelijk even tijd gevonden om ze in de werkplaats op mijn werk (lekker verwarmd ) te plaatsen. Met een kwartiertje was het gebeurd. Wat een verschil maakt dit zeg!! Dit had ik echt veel eerder moeten doen. Heel rustig lichtbeeld, prettig lichtgelig (heel licht) van kleur en heel veel meer zicht!!
Ik denk dat de lampen nog wat moet "inbranden" maar tot nu toe ben ik heel tevreden!

Stukje autolevensduurverlenging zullen we maar zeggen...
#magnoggeenandereauto

Maar die superb combi gaat echt wel een keer komen!

Voorlopig rijdt de O2C zonder problemen door met inmiddels meer dan 230000km!

Baphi

Forumguru
En toen, bijna vijf jaar later heeft de O2C het veld moeten ruimen voor een O3C!! Binnenkort zal ik een "mijn topic" starten!

• Leuk
Bovenaan Onderaan