Even voorstellen, eigenaar Octavia II combi 2.0 tdi dsg

Baphi

Forumguru
En toen besloot de O3C zomaar te plassen onderweg... koelvloeistoflekkage...melding op display terwijl we onderweg waren naar Rotjeknor :(
Bij tankstation bij afslag Bodegraven 0.5L en weer verder gaan rijden. Na 5km kreeg ik weer een melding van te laag koelvloeistofniveau. Toen wist ik eigenlijk al dat het niet goed was. Dus naar eerste optie gereden waar we niet langs de snelweg hoefden te staan: McDonalds Moordrecht. Ik heb even onder kap gekeken, maar onder het koelvloeistof reservoir en verder daaronder was het zeiknat...
Mijn eerste gedacht was en is: waterpomp defect!
Ik heb gebeld met Skoda Mobility Service (want auto zit nog in garantieperiode vd dealer waar we hem gekocht hebben) en die verzekerde me ervan dat er binnen een uur iemand vd dealer in Gouda langs zou rijden óf anders de anwb. Vlak daarna werd ik gebeld door de (zeer vriendelijke) dienstdoende service-man vd dealer. Hij vertelde me direct dat ie een berger had ingeschakeld en dat we naar de dealer in Goude gebracht zouden worden voor een vervangende auto, want dit probleem was niet te verhelpen op locatie.
Uiteindelijk was de (ook zeer vriendelijke) berger er eerder dan de service-man.
De berger heeft de Ocatavia en mijn vrouw en oudste dochter naar Gouda gebracht en ik reed met de monteur naar Gouda mee.
Daar aangekomen was er een Up of een A1 beschikbaar. De monteur was zo vriendelijk om ons de A1 mee te geven, want zo’n Upje is veel te klein (ik ben 1.98 en mijn dochter 1.68) en rijdt voor geen meter! Super service!
Uiteindelijk binnen 1.5u kon ik verder met een vervangende auto!
Ben wel benieuwd wat er kapot is aan onze O3C maar het kan bijna niet anders dan dat het de waterpomp is....

5271f42615fd5dfba6f5123dc55447cf.jpg

Wel grappig karretje zo’n A1 maar wel echt serieus klein. Wel mooie S-line uitvoering.

4032cac618fc91f14e0299a63c20a4c9.jpg

EdK

Forumguru
En toen besloot de O3C zomaar te plassen onderweg... koelvloeistoflekkage...melding op display terwijl we onderweg waren naar Rotjeknor

Tsja al die giftige dampen daar van de botlek doen je wagen niet goed.... :D

grappig karretje zo’n A1 maar wel echt serieus klein

Des te meer ga je je eigen waarderen en is hij niet opeens maar heel gewoontjes..:pieker::jaja:

Maar succes met de reparatie, maar een losse slang of gescheurde slang is natuurlijk ook nog een mogelijkheid....

Baphi

Forumguru
Goed nieuws: ik werd vanmiddag gebeld door A-point (waar ik de auto gekocht heb, sterker nog: verkoper die mij de auto verkocht heeft had ik aan de lijn): Dealer in Gouda gaat waterpomp vervangen en distributieriem ook. Laatste is natuurlijk een fijne extra, als toch de boel daar open ligt. Alles onder garantie en kunnen vervangende auto blijven rijden totdat de Skoda klaar is!! Top service! Zowel van Skoda en beide dealers!!

Bovenaan Onderaan