Vandaag de Beeb weer opgehaald bij de Skodadealer (die iom de verkopende garage een aantal dingen zou verhelpen). Airbaglampje is uit, kabeltje vervangen oid. Mooi.
Motorstoringsmeldingen ook grotendeels verholpen (luchtinlaat zat niet goed gemonteerd). Ook mooi.
Er is alleen nog een motorstoring over, zou mogelijk een reparatie vergen (heb zo snel niet meer paraat wat het was). Verkoper wil dit zelf graag eerst bekijken. Afspraak maken (in Oud Beijerland). Minder mooi.
Piepend schuifdak was ook gesmeerd. Mooi. Dacht ik. Bij het wegrijden meteen dak open. SKWIEIEIEIEK. Omgekeerd, gevraagd om nog eens extra te smeren. Monteur meteen met zn spuitbus in de weer. Dak open, spuiten, weer dicht en open. SKWIEIEIEK. Nog een keer smeren. Zelfde verhaal. na 20 minuten ging het steeds moeizamer, dak ging vanzelf weer dicht als ik het open deed, maar niet helemaal (bleef op kantelstand hangen).
GRRRRRRR. Las al iets over een geleiderail/dakframe dat moet worden vernieuwd. Helemaal niet mooi.
Wat kan ik nog meer verwachten?
Ook behoorlijk knullig van deze dealer (net nieuw, doet z'n best om me binnen te hengelen als klant) om na het smeren niet zelf even te controleren of de klacht is verholpen. Zelfde gold voor mijn verzoek om naar de bodemplaat te kijken, die hing links aan de zijkant los. Had heel duidelijk omschreven WAAR precies, maar ze hadden toch naar de voorkant gekeken, niet veel gevonden. Op mijn aanwijzing keek monteur nu mee; stuk afdekplaat idd afgebroken. Hoe moeilijk kan het zijn om dat - met de expliciete aanwijzing van de klant - te vinden?
Overigens heeft de verkoper dus ook eea laten liggen. Dit soort dingen merk je toch als je een auto een beurt geeft voor aflevering?
Toegegeven, ben een nogal kritische klant, maar dit bewijst maar weer dat je niet kritisch genoeg kunt zijn, ook niet bij merkdealers...
wordt vervolgd (helaas).