Even voorstellen

h dejong

Actief lid
Ik hoop dit weekend de auto even te kunnen wassen en wat platen te schieten. Zal dan de auto even voorstellen :D

Kan al wel zeggen dat deze 1e week de Skoda me enorm goed bevalt!
Alleen de carkit icm IPhone.... Grmpf
Denk dat dat de eerste modificatie gaat worden.

Gr.

Hans

CDK

Forumguru
Welkom Hans,

wat is het probleem met je carkit en IPhone? het koppelen doe je vanuit je boardcomputer en niet vanaf je telefoon hè ;)

h dejong

Actief lid
Dank allen!

@Corné: klopt, maar zie wel de telefoon en krijg daarna de bekende melding dat deze niet compatibel is. In de auto zit dus kennelijk een te oud type module om het juiste protocol te ondersteunen voor communicatie met de iPhone.

Volgens mij is de oplossing niet lastig (nieuwere en originele module of fiscon).
Alleen even uitzoeken wat ik wil en als het origineel wordt, welke module ik dan nodig heb

Gr.

Hans

• Leuk
Waarderingen: CDK
Lang leve Android ;) En nee, ik ben geen accountmanager voor telefoons, alleen klaar met een fabrikant die er alles aan doet om te bepalen wat ik met mijn telefoon wil en kan. Zo, dat moest ik nou ff kwijt... :)

h dejong

Actief lid
Oh ja dat is ook nog een oplossing of dual sim nemen.
Maar die staan onderaan in de ladder.

De vrouw en ik hebben beide een iPhone dus ja.....
Android been there, done that. Niks mis mee, maar is denk ik gewoon een voorkeur. Niet dat ik alleen Apple minded ben, sta open voor andere zaken

h dejong

Actief lid
Zo vandaag de auto gewassen en een paar foto's gemaakt.
Zoals aangegeven, heb ik een Skoda Octavia gekocht, maar wat heb ik dan precies gekocht :nailbiting:

Ik stel jullie voor:

Skoda Octavia 1.8TSI Elegance Business Hatchback met een handgeschakelde 6-bak.
De auto is van bouwjaar 2009 en heeft nu 94000km op de teller.
Deze is o.a. voorzien van:
Cruise Control
elektrische verstelbare en inklapbare verwarmde buitenspiegels
Alle ramen elektrisch bedienbaar
Automatisch dimmende binnenspiegel
Regensensor
Alarm
Full Map Navi
Originele carkit (helaas nog niet koppelbaar met iPhone)
Climate Control
Originele Xenon en koplampsproeiers
Mistlampen voor.
PDC voor en achter
17 inch lichtmetalen velgen
etc.etc

Een Plaatje bij het Praatje:
Skoda Octavia.jpg Skoda Octavia2.jpg

De eerste kilometers zitten er alweer op.
De terugreis na aangeschaf was erg comfortabel te noemen.
Ik vergat bijna zelfs, dat ik ook moest schakelen :D
Heerlijk relaxed op de cruise control teruggereden.
Gemiddeld verbruik die rit 6.0/100km. Erg netjes moet ik eerlijk zeggen.
De eerste tank die ik nu leeg heb gereden was gemiddeld 1:13,5.
Heerlijke comfortabele auto met veel veiligheid. Ook een fantastische motor, welke erg soepel loopt.

Kortom, de eerste ervaring is :yeehaa:
Heb nog wel wat wensen, maar eerst alles maar eens goed bekijken, instellen en vooral hier veel lezen.

Zal binnenkort nog wel wat andere foto's posten, evenals van zijn voorlopers.

Groet,

Hans

Wanderer200

Senior Member
Ziet er goed uit hans, heerlijk heh zo'n Elegance businessline uitvoering!

even bij de "haven" van Drachten geweest zie ik wel.

WillemJan

Forumguru
Hoi Hans,

Welkom op dit forum. En van harte gefeliciteerd met je aankoop. Goede uitvoering trouwens. Vele veilige kilometers toegewenst.

Groetjes... Willem-Jan

h dejong

Actief lid
Alweer even geleden, dat ik hier wat gepost heb.

De octavia bevalt nog steeds supergoed.
Vorig jaar op vakantie geweest met het gezin naar zuid-Frankrijk. Heerlijke comfortabele auto en ideale motor. Geen centje pijn in de bergen of autobaan. Top!
Momenteel staat de teller alweer op 130k km.

Maar ook hieraan gaat een einde komen.
Nieuwe baan + leaseauto= afscheid gaan nemen van de Octavia. De lease auto ga ik niet privé rijden. We hebben nog een station.
Plan is om beide auto's weg te doen.
De Ocatvia ga ik denk ik eerst particulier op de markt zetten. Inruilen kan altijd nog. De station (golf 4) gaat wel mee voor inruil.

Ben stilletjes de markt voor een SuperB Combi al in de gaten aan het houden. Zal minimaal een Octavia moeten worden ivm de houden en 2e gezinsuitbreiding, maar een SuperB heeft toch wel alles.

3.6 lijkt me fantastisch maar ben erg geschrokken van het gewicht. Dat wordt m dus niet. Aanbod 1.8 is voldoende, maar stiekum vind ik een 2.0 ook wel erg lekker .
Helaas niet zo groot aanbod in Nederland. Voorkeur gaat wel enigszins uit naar een Élégance Business (ben nu verwend )

2010 1.8 schijnen nogal gevaarlijk te kunnen zijn ivm olieverbruik. Speelt dit ook in de andere bouwjaren?
En hebben ze de DSG problematiek nog aangepakt?
Nog andere zaken om op te letten?

Gr.

Hans

CDK

Forumguru
@h dejong zo'n 3.6 is wel de meest probleemloze auto, ze zijn tevens aantrekkelijk geprijsd 2e hands en het verbruik van zo'n machine scheelt niet eens zo heel veel met een 1.8 of 2.0 :D je krijgt er een perfecte DSG 6 bij en een fenomenaal werkend 4x4 haalden systeem, dus waar twijfel je nog aan?

kansberg

Forumguru
Hoi Hans, goede keus hoor, zo'n Superb. De 2.0 is heel schaars helaas, want zeker in EBL en DSG is dit wel zo'n beetje de meest ultieme uitvoering die je kunt bedenken op de V6 na. Slecht 3 exemplaren vind ik op Autoscout 24. Minder nog dan de V6. In ieder geval succes met je zoektocht!

h dejong

Actief lid
Ja mannen!

Bedankt voor jullie reacties.
De 3.6 lijkt me uber, maar het gewicht en de daarbij behorende wegenbelasting zinnen me niet. Toch iets wat elke maand weer terug komt.
4x4 is idd leuk (vroeger Subaru gereden) en over Haldex kun je idd discussiëren.
Is de 3.6 idd zo zuinig als een 1.8? Ik rij met de mijne gemiddeld gemakkelijk 1:14-1:15

EBL en DSG is idd wel het compleetst. DSG is geen must, maar als het kan is dat wel een heerlijke combi.
Eerder een 1.2 met DSG-7 gereden en dat was wel relaxed. Achteraf toch wel beetje spijt dat ik het niet in deze Octavia heb, maar schakelen ervaar ik niet als een straf.

Duitsland heeft wat meer aanbod in 2.0, maar zo op het eerste gezicht loont het niet om daar 1 vandaan te halen. Zal het nog berekenen.
Heb verder ook geen haast.
Eerst de huidige maar eens op internet plaatsen en verkopen.

Zijn er nog op/aanmerkingen mbt Panoramadak?

Gr.

Hans

Bovenaan Onderaan