Even voorstellen

h dejong

Actief lid
@Corné: ook zuiniger is haalbaar, maar dan wel meer het nieuwe rijden en fluwelen voetje toepassen
Met regelmaat van m'n schoonouders naar huis (ca 30km binnendoor 80 en 60 stukken, maar wel veel afslagen) 1:18 gehaald.
Doe ik datzelfde stuk lekker stevig doorrijdend en accelererend dan haal ik 1:14-15 ook niet, maar dan eerder 1:13.
Korte stadsritjes etc zijn ook niet echt zuinig. Lange afstanden dan wel weer.
Maak me ook geen illusies dat de 3.6 zuinigheidsprijzen wint , maar daarvoor heb je hem ook niet.

De vrouw zal de auto toch grotendeels van de tijd gebruiken.
We gaan t zien. Ook maar eens goed de markt in de gaten houden. Kan zeker interessant worden, nu de nieuwe SuperB geïntroduceerd is.

Heeft de 3.6 geen DSG-7?

CDK

Forumguru
@h dejong, nee de 3.6 heeft de veel potentere DSG 6 die koppel tot 500Nm moeiteloos kan verwerken.
Hiervoor had ik een 2.0 TDI 170pk CR waarmee ik gemiddeld in 4 jaar de 1 op 12 niet haalde :bloos: zuinig rijden is aan mij niet besteed, met m'n \8/ werkpaard zit ik qua verbruik net boven de 1 op 2 ;)

h dejong

Actief lid
Dank Jonbongoofy!
Niet dat ik daar nou express extra m'n best op doe....

Hahaha Corné.
Je hebt een zware voet of niet
Met de Leon (150pk TDI) vloog ik ook altijd lekker door, maar ook die bleef netjes op 1:16-17. Tuurlijk kon die ook zuiniger...
De Golf 1 GTI was echt het meest consequent. Maakte niet uit hoe hard ik daarmee gas gaf, bocht in bocht uit, die was altijd netjes 1:12-12,5. Altijd verwonderd over dat ouwe beestje, maar oh zo'n hoge fun factor.

Weer wat geleerd. Wist idd niet dat de DSG-6 zoveel sterker is.
Heeft deze ook niet de problemen met slijtage van de dubbele koppelingen?

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@h dejong, DSG 6 heeft er wel mee te maken maar wel in mindere mate. DSG 6 is een natte koppeling, olie moet elke 60k vervangen worden, wat extra slip is hier minder schadelijk in tegenstelling tot de DSG 7.

Last resort

Forumguru
@Corné: ook zuiniger is haalbaar, maar dan wel meer het nieuwe rijden en fluwelen voetje toepassen
Met regelmaat van m'n schoonouders naar huis (ca 30km binnendoor 80 en 60 stukken, maar wel veel afslagen) 1:18 gehaald.
Doe ik datzelfde stuk lekker stevig doorrijdend en accelererend dan haal ik 1:14-15 ook niet, maar dan eerder 1:13.
Korte stadsritjes etc zijn ook niet echt zuinig. Lange afstanden dan wel weer.

Ik heb wel de zelfde ervaring. 1 op 20 is wel te halen op lange stukken met onze 1.2 TSI Fabia. In de stad inderdaad een stuk minder, maar 1 op 15 is mogelijk. Tenminste door mijn vrouw met haar fluwelen voetje:deuk: Ik heb een iets grotere en dus zwaardere voet:maakmegek:.

Bovenaan Onderaan