Extra garantie ja of nee

garantie ja of nee

• ja

Stemmen: 19 47,5%
  • nee

Stemmen: 21 52,5%

• Totaal aantal stemmers
    40
  • Opiniepeiling gesloten .

RayDelft

Forumguru
Het is een beetje een loterij. De vraag is; hoe groot is de kans dat je binnen een jaar behalve onderhoud een garagerekening voor reparatie kan verwachten van minstens 510 euro.
Waarschijnlijk betaal je de premie voor niets en dat is op zich goed nieuws. Kortom , moeilijk te zeggen. Gemiddeld worden die kosten kennelijk niet gemaakt, anders zou Skoda hem voor dat bedrag niet verzekeren. Zie het maar gewoon als een verzekering en die is vast niet verliesgevend voor Skoda.

Garantie bijkopen lijkt mij wel verstandig als ik op dit forum lees hoe star PON zich opstelt bij claims net na afloop van de garantieperiode. Een goede dealer is inderdaad ook veel waard.

Constant

Erelid
Eigenlijk zijn dit soort verzekeringen een beetje flauw, want fabricagefouten moeten ook na de garantieperiode worden hersteld door de leverancier. Alleen na de garantieperiode ligt de bewijslast bij de consument.............

Voor wie gaat vergelijken met zijn garagerekening, houdt er rekening mee dat slijtage-onderdelen er buiten vallen, het is garantieverlenging en geen onderhoudscontract, dus als bijvoorbeeld je remschijven aan vervanging toe zijn, kun je alsnog flink dokken..........

Ik zou de gok nemen, altijd spaargeld achter de hand houden voor de incidentele pech, dan houd je op lange termijn flink geld over.............

mijn garantie loopt in maart 2013 af, ik ga in ieder geval voor een jaar verlengen. Binnenkort wordt voor de 2e keer ons complete dashbordbord van de Yeti vervangen (1e keer vlak na levering, sind een maand echter weer problemen en dus wordt deze nu voor 2e keer vervangen) deze kosten wil ik echt niet zelf hebben, dus dat in combinatie met de als zwak bekend staande DSG en TSI zorgt ervoor dat ik me toch wat extra wil indekken.

Nou ik heb toch besloten extra garantie te nemen, ook omdat hij al vaak ter reparatie bij de dealer is geweest. Helaas heb ik er weinig vertrouwen in. En dat bleek ook gelijk bij de eerste beurt na de garantie. Lekkende brandstofleidingen en zelfs onder coulance 200 euro reparatie. Zou als importeur toch niet zo met mijn klanten omgaan. Dit was de eerste en waarschijnlijk dus ook de laatste skoda.

Melis

Lid
Ook ik heb besloten om toch nog en jaar extra garantie te nemen. Hoe waar het ook is dat je door de Nederlands wetgeving beschermt wordt. Alleen gelijk halen en gelijk krijgen zijn toch nog twee verschillenden dingen. Vooral in de autobranche is de weg na gelijk vaak moeilijk. Misschien niet bij dealers maar wel bij importeurs en ook dealers moeten leven. Garantie bijkopen is dan misschien weg gegooid geld maar na alle problemen TSI motor en nog niet wetende wat de vervolg schade kan worden kies ik toch voor een stukje extra zekerheid. Want motor reparaties zijn niet goedkoop. En mijn eerste gedachte was ik ga een andere auto kopen maar dat kost meer en op zich bevalt mijn Yeti me verder perfect dus alleen dat is de extra garantie al waard. En ach in Nederland zijn we al in alle opzichte over verzekerd dan nemen we dit ook nog maar op de koop toe voor nog een jaar en dan kijken we wel weer verder. En als ik kijk na mijn auto waar al meer is vervangen dan de garantie kost is dit een uitkomst. En ja ook ik geloof dat Pon eraan verdient en er niet slechter op wordt en ook zij begrijpen wel dat wij ons liever indekken en wij weten ook dat slijtage onderdelen vaak buiten garantie vallen, maar dan denk ik kan je wat makkelijker beroepen op de Nederlandse wetgeving dat onderdelen langer mee moeten gaan dan een jaar of twee jaar. En hoe duurder Pon verzekering maakt hoe minder mensen mee doen, en ook dit werkt averechts want als mensen na twee of drie jaar of vier jaar met veel ellende komt te zitten wijken zij ook uit na ander merk.

bluskabouter

Forumguru
na het zien van de polisvoorwaarden en de prijzen vraag ik me af waarom een jaar verlenging goedkoper is dan twee jaar.
je kunt volgens de voorwaarden verlengen tot de auto 6 jaar oud is, en als ik het goed begrijp telkens met een jaar verleng dan bespaar ik 4 keer 39 euro`s.
of heb ik het mis?
gebaseerd op een fabia combi bj 2011 77kw.

Noord26

Forumguru
Als je eenmaal kiest voor 1 jaar verlening kun je telkens maar 1 jaar verlengen en niet meer voor 2 jaar. Dus na 4 jaar kun je nog maximaal 1 jaar verlengen en kun je dat nooit meer kiezen voor een 6e jaar.

Noord26

Forumguru
Heb daar net en hele discussie met een verkoper over gehad. En die las de voorwaarden daarop door. Eenmaal gekozen voor 1-jaars, kun je ook alleen verlengen met 1 jaar. Idem voor 2-jaars. Grappige is dat de laatste verlenging opeens geen beperking meer kent in kilometerstand!

bluskabouter

Forumguru
hier een copy uit de polisvoorwaarden:

Verlengen Wilt u langer dan 1 of 2 jaar zekerheid tegen onver- wachte reparatiekosten? Dat kan! U kunt deze periode telkens weer met 1 jaar verlengen tot maximaal 4 jaar na de fabrieksgarantie. Het verlengen van de Škoda Zekerheidspolis vraagt u aan in de laatste 3 weken van uw lopende polis of, als u meer kilometers rijdt dan u aanvankelijk dacht, binnen 10.000 kilometer voordat u de kilometergrens van 100.000 of 150.000 bereikt. Zo kunt u de Škoda Zekerheidspolis net zo lang verlengen tot uw auto 6 jaar oud is. Voorwaarde is dat bij ingang van iedere verlenging de kilometerstand 160.000 of
De premie is incl. 9,7% assurantiebelasting.
lager is en deze direct aansluit op een eerdere polis. Het aantal te rijden kilometers tijdens de looptijd is vervolgens onbeperkt. Informeer bij uw dealer naar de tarieven voor deze verlenging.

hieruit maak ik op dat je na de eerste verlenging van resp 1 of 2 jaar ALLEEN met een jaar kunt verlengen, wat dus, zoals Noord 26 al postte geen 6e jaar bij 1 jaar verlengen mogelijk is.

garantie????????????????? hallo de auto's worden geleverd door pon. duss garantie?????? neee duss!!!!!! helaassssss

RayDelft

Forumguru
Geen garantie voor mij. Het is geen garantie maar een verzekering waar winst op wordt gemaakt.
Als je voor 100 euro garantie koopt, loop je voor 70 euro risico, dus je betaalt te veel.
Als je auto geen 'gekke trekken'heeft vlak voor einde garantie dan zou ik het niet doen.
Bovendien heb je hoe dan ook je wettelijke bescherming.
De meeste fabrieksfouten of kwalen vertonen zich binnen de fabrieksgarantieperiode. Als je auto geen problemen geeft dan zullen die er waarschijnlijk ook niet komen.
Als je de kosten van een eventuele tegenvaller niet zelf kan dragen dan WEL doen en anders NIET.

Noord26

Forumguru
Dat is het punt juist. Ik stelde de voorwaarde dat ik 2 jaar garantie op de occasion wilde. Ik ken de auto nog niet. Voor dezelfde prijs. Kost verders niets dus..

@ fabialpg: pon levert de auto's niet. Dat is puur de importeur. Je garage levert de auto. Een goede garage zal altijd klantgericht denken. En het voortouw nemen in verdere afhandeling met de importeur. Zo is mijn ervaring. Je hebt een overeenkomst met je garage en niet met pon. Net zoals bij je broodrooster van de expert.

maar als de dealer de claim bij pon legt en er niks voor vergoed krijgt....................... Kan je nog zo.n goede dealer hebben maar ...................... word het m niet

Bovenaan Onderaan