Extra opties op Octavia Combi Elegance Businessline

Ik ben van plan een Octavia 3 Combi Elegance Businessline te bestellen. Deze is uiteraard al ruim voorzien van alle denkbare opties.

Ik denk eraan om het vakje electrische stoel voor de berijder aan te vinken alsmede de electrische achterklep.
De stoel doe ik omdat mijn vrouw er regelmatig in te vinden is. Ondanks dat we even lang zijn, zit ze veel verder naar voren dan ik.
Achterklep lijkt me een leuke extratje. Mijn dochter is bijna 9 maanden dus de klep gaat nogal eens open. Tof om dit op afstand te doen. Al heb ik begrepen dat je wel in de buurt moet blijven staan??
Functiepakket ga ik ook kiezen. Met name voor de 230V socket mbt 'incar entertainment' voor de kleine.

Ik ben erg benieuwd welke opties jullie aanvinken en waarom.

Lees het graag van de forumleden

Pablos

Senior Member
Tenzij de optielijst is aangepast. Volgens mij is alleen de bestuurder elektrisch...

Barrokok

Actief lid
Ik krijg mijn O3 Elegance Businessline op 20 december.

Als extra heb ik de volgende optie mee besteld:

Black magic mica
Dab (digitale radio ontvanger)
Sunset (getint glas achter)
Elektrisch verstelbare stoel
18 Inch Antaris wielen
Elektrische achterklep
Trekhaak (demontabel)
Driving mode assistant
DSG7

MaRco2

Forumguru
Mooie vooruitzichten.;)

Ik heb ook een Elegance Businessline met de volgende opties (af fabriek):
* Apple ipodcontrol (heb ik niets aan, heb liever een USB)
* 18" LM wielen Alaris
* DAB tuner (schijnt nog weinig digitaal uitgezonden te worden)
* Lane Assist (kan handig zijn, nog niet uit kunnen proberen i.v.m. storing, tijdens proefrit SEAT Leon ietwat irritant)
* 230V socket (handig om GSM of tablet op te kunnen laden)
* Sunset (privacy glass achter, wel grappig: alle auto's achter je hebben groene koplampen in het donker)
* Achterbank neerklapbaar vanuit kofferbak (had ik al)
* Bagagenettenset (kan handig zijn)
* reservewiel (naar mijn idee een must, heb geen zin om met een kapotte band te staan>>scheur is niet te vullen)
* Safety pakket (alarm, kinderzitje op r.v. stoel is misschien wat voor de volgende eigenaar :) )
* Metallic lak

Accessoires:
* Afneembare trekhaak
* verloopstekker 13/7 polig
* Normale mattenset + rubber mattenset
* Spatlappen voor en achter (heel fraai en subtiel en bijzonder praktisch)
* Wielslotenset

Een paar dingetjes zijn ietwat overbodig, maar zaten in het Introductiepakket II e.d. Zit er bij (ex. demo, weliswaar erg vers).

Bij een verse bestelling zou ik de 18" Alaris zowiezo nemen voor die paar centen, Sunset, reservewiel, metallic lak, mogelijk het Dynamic pakket.

Dynamic pakket i.v.m. de sportstoelen, Sunset om de kleine rustig te houden in de zon, 18 inch velgen, omdat ik dat mooier vind, afneembare trekhaak, om de fietsjes mee te nemen, Hill-Hold Control, omdat dat nog makkelijke is met de hellingproef....

Olavio

Senior Member
Ik ben van plan een Octavia 3 Combi Elegance Businessline te bestellen. Deze is uiteraard al ruim voorzien van alle denkbare opties.

Ik denk eraan om het vakje electrische stoel voor de berijder aan te vinken alsmede de electrische achterklep.
De stoel doe ik omdat mijn vrouw er regelmatig in te vinden is. Ondanks dat we even lang zijn, zit ze veel verder naar voren dan ik.
Achterklep lijkt me een leuke extratje. Mijn dochter is bijna 9 maanden dus de klep gaat nogal eens open. Tof om dit op afstand te doen. Al heb ik begrepen dat je wel in de buurt moet blijven staan??
Functiepakket ga ik ook kiezen. Met name voor de 230V socket mbt 'incar entertainment' voor de kleine.

Ik ben erg benieuwd welke opties jullie aanvinken en waarom.

Lees het graag van de forumleden
Om met het negatieve te beginnen: ik heb de electrische achterklep niet gekozen omdat (na demonstratie) bleek dat het alleen via de sleutel geopend kan worden, niet met je voet er onder o.i.d., maar het belangrijkste nadeel vond ik dat je de klep alleen maar kunt sluiten met een knop in de rand van de klep en dat ging veeeeel langzamer dan handmatig (maar dat mag niet). Als je dus veel klep open/klep dicht hebt wordt dat een irritatie.
Verder heb ik ook een panodak besteld, met lichte bekleding, driver set up, bagagepakket, afneembare trekhaak en functiepakket. Winterpakket ging helaas niet door, vanwege het niet (meer) leverbaar zijn van de verwarmde voorruit, dit is gewijzigd in een alarm.

MaRco2

Forumguru
Vwb die verwarmde voorruit vraag ik me af of dat op de mijne nu wel of niet zit. Hoe is dat te herkennen?

CDK

Forumguru
Met VAGCOM is overigens naast openen ook sluiten met de sleutel te activeren, dan is het meteen een stuk bruikbaardere optie/gadget

MaRco2

Forumguru
Daar dacht ik ook aan. Er zit wel een knopje (linksboven in de linker temperatuurknop, uit mijn hoofd) met een afbeelding verwarming en voorruit, maar dat kan ook een soort van directe voorruitontwaseming zijn op full power.

Nog niet getest.:D

Daar dacht ik ook aan. Er zit wel een knopje (linksboven in de linker temperatuurknop, uit mijn hoofd) met een afbeelding verwarming en voorruit, maar dat kan ook een soort van directe voorruitontwaseming zijn op full power.

Nog niet getest.:D
De knop voor de voorruit verwarming zit op de middelste knop van de verwarming en dan de bovenste helft hiervan

MaRco2

Forumguru
Thanks! Ik gok dat die er niet op zit (is ook minder spannend, maakt de regelmatige voorruitvervanging alleen maar veel kostbaarder, gok ik, hoewel een versie voor de ''camera'' ook wel weer wat aparter is dan normaal).

Was wel leuk geweest op zich.:)

Om met het negatieve te beginnen: ik heb de electrische achterklep niet gekozen omdat (na demonstratie) bleek dat het alleen via de sleutel geopend kan worden, niet met je voet er onder o.i.d., maar het belangrijkste nadeel vond ik dat je de klep alleen maar kunt sluiten met een knop in de rand van de klep en dat ging veeeeel langzamer dan handmatig (maar dat mag niet). Als je dus veel klep open/klep dicht hebt wordt dat een irritatie.
Verder heb ik ook een panodak besteld, met lichte bekleding, driver set up, bagagepakket, afneembare trekhaak en functiepakket. Winterpakket ging helaas niet door, vanwege het niet (meer) leverbaar zijn van de verwarmde voorruit, dit is gewijzigd in een alarm.

Openen met een knop op de sleutel is geen probleem. Sluiten met een knop in de klep wel wat meer.. Waar heb je de demonstratie gehad? Ga ik daar ook eens kijken

Als je KESSY hebt is een automatische achterklep dan toch geen meerwaarde? Gewoon knopje op de achterklep indrukken en open...
Geen gehannes met volle handen en de sleutel uit je zak halen.

Bovenaan Onderaan