F1c wordt te klein, tijd voor een O2c?

Tees

Donateur
Morgen ga ik die blauwe O2c in Nijkerk bekijken! Ben heel benieuwd, zou graag willen dat alles in orde is en we tot een mooie prijs kunnen komen. Maar goed, m'n enthousiasme een beetje temperen en goed kijken, voelen en luisteren morgen.
Net even de Faab van binnen en buiten schoongemaakt, scheelt allicht weer voor een inruilbod.

Andere vraag: er lijkt een Bolero (RCD510) in te zitten, met een SD kaartslot. Is het kaartmateriaal hiervan nog op de een of andere manier te updaten? Vast niet kostenloos, maar kon na een tijdje zoeken nog geen antwoord vinden...

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Als tot koop komt dan onderhandelen dat men het nieuwste kaartmateriaal er op zet.
Aan jou alleen even uit te zoeken welke versie dit is, zodat je dit bij aflevering kunt controleren....

En je verliefde blik thuis laten en je onverschillige blik opzetten als je gaat kijken en onderhandelen morgen.....

Tees

Donateur
Goed punt Ed! Moet ik ff voorbereiden hoe ik kan uitzoeken welke kaartversie erop zit. Als ie 2 jaar oud is vind ik t ook geen ramp, maar 10 jaar is wel een beetje oud.

Moet ook bedenken wat ik t belangrijkste vind om over te onderhandelen. Zou liefst ook CrossClimates eronder hebben, kan ik eventueel ook zelf doen, maar kost sowieso wel geld. Tis een handelaar, heb t idee dat ie geen brug heeft. Dus banden wisselen kost hem niet veel minder als mij.

EdK

Forumguru
ff voorbereiden hoe ik kan uitzoeken welke kaartversie erop zit
Op Skoda CZ zal je de manual nog wel kunnen downloaden van de Navi vermoed ik zomaar.
Maar denk dat je in de setup van het scherm moet zoeken als de Navi aanstaat ! (gokje)

• Leuk
Waarderingen: Tees

Canon-Eye

Forumguru
Andere vraag: er lijkt een Bolero (RCD510) in te zitten, met een SD kaartslot. Is het kaartmateriaal hiervan nog op de een of andere manier te updaten? Vast niet kostenloos, maar kon na een tijdje zoeken nog geen antwoord vinden...
Tip: raadpleeg @Rainesh hierover...

• Leuk

leon-cupra

Forumguru
Niet 100% zeker maar volgens mij heb je met een Bolero geen navigatie. Dus updaten van kaarten heeft dan ook geen zin.

heb je een RNS510 is het uiteraard met navi maar volgens mij noemt dat dan ook geen bolero.

als het die O2 is vanuit de eerste post, staat er ook niet bij dat de wagen navi heeft.

ertromp

Forumguru
Het systeem in de blauwe O2 lijkt me een RNS 315+ een Amundsen. Daar zijn op het WWW nog wel updates voor te vinden

• Leuk

leon-cupra

Forumguru
@ertromp idd, je hebt gelijk. Op de foto van de verkoper is het systeem eentje met 3 knoppen onderaan wat idd overeenkomt met de RNS315 en dus met navi.

is dus niet een bolero zoals Tees het aanhaalt.

• Leuk

Tees

Donateur
OK, had ik t idd verkeerd gezien, had op basis van die 3 knoppen aan weerszijden geconcludeerd dat t een RCD510 (Bolero) was. Dank voor t uitzoekwerk, daarvoor hebben we dit forum!!
Ben die multimediasystemen ook (nog) niet gewend, in m'n F1 zat wel een af-fabiek navigatie-radio (met CDs!), maar die heb ik er meteen uitgehaald en vervangen door een moderne radio met USB en Bluetooth.

Fijn ook dat deze zelf te updaten is, zie dat een nieuwe SD kaart op allerhande sites voor €35 gaat. Dat zijn de kosten dus niet, en die zullen vast volledig legaal zijn ;)

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
RNS315+ werkt nog niet met de SD kaarten en de update via website.
Zover ik weet update je die nog op met een CD/SD die alleen via dealer is te verkrijgen voor veel te veel geld.
Maar zoals @ertromp al zei ook wel via WWW ( newsgroepen) te vinden

Dus als je die van 35 eurie zou aanschaffen zou ik wel even informeren of deze echt voor jouw misschien toekomstige Navi geschikt zijn.....
Vandaar kijken of dealer hem naar laatste update voor uiteraard 0 eurie

Tees

Donateur
Klopt Ed, ik zag dat deze met een 'origineel door VAG geleverde SD-kaart' update. Maar allerhande websites en handelaren op Marktplaats bieden die dus aan, specifiek ook voor de RNS315+ met correcte bouwjaar e.d. erbij, dus dat lijkt wel goed te zitten.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Cordoba

Forumguru
Nog een tip: als je een aankoop- of afloopgarantiekeuring wil laten doen, zou je ook Vagtechniek kunnen overwegen, dat is veel goedkoper dan de vakgarage en zijn natuurlijk wel beter op de hoogte van de problemen dan een 'algemene' vakgarage. Ik heb een paar jaar terug volgens mij 60 euro betaald bij Vagtechniek voor een keuring.

• Leuk

Tees

Donateur
Goede tip @Cordoba! Had eerder al op hun website gekeken of ze dat deden, kon toen niet vinden, maar nu zag ik m wel staan voor €100. Nadeel is dat Nijkerk-Nuenen nogal een stuk is, 1.5u rijden.
Als ik t bij m'n eigen vakgrage laat doen kost me dat een half uur...maarja, die mannen van VT zijn natuurlijk wel bazen. :pieker:

EdK

Forumguru
Die 1,5 uur is natuurlijk wel een leuk ritje waar je zelf misschien ook gebreken mee ontdekt....
Die je dan kunt ventileren aan VT die dan objectief ernaar kan kijken....

Moet altijd wel lachen als ik hier zie als jullie 1,5 uur moeten rijden ergens naar toe dat het zo'n eind is.
Tijdens werk is dit op een dag 1,5uur reistijd een kort ritje(s)

Tees

Donateur
Tsja, t gaat allemaal tijdens kantooruren hè Ed, dus ik moet er vrij voor nemen. Als ik m'n uurtarief bij m'n werk zou rekenen schiet die 50 euro heel snel in de min ;)

EdK

Forumguru
Kantooruren is toch van maandag t/m vrijdag ??
Dus de zaterdag heeft dan geen uurtarief, das vrije tijd...:pardon:

Cordoba

Forumguru
Tsja, t gaat allemaal tijdens kantooruren hè Ed, dus ik moet er vrij voor nemen. Als ik m'n uurtarief bij m'n werk zou rekenen schiet die 50 euro heel snel in de min ;)

Vagtechniek is ook op zaterdag open (wel alleen op afspraak, dus niet zomaar even binnenlopen). Bij mij destijds door de keuring onder garantie een cruisecontrol hendel vervangen en nog wat zaken, in totaal voor een 1000 euro reparatiekosten bespaard door de keuring. Afstand naar Nuenen vanuit mijn woonplaats zal niet heel anders zijn dan vanuit Nijkerk (volgens navigatie vanuit mijn woonplaats zo'n 5 min. /10 km verder dan vanuit Nijkerk.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan