[F2] Chinese navigatie

Antera

Donateur
Lijkt erop dat de radio niet gecodeerd staat in de gateway waardoor communicatie niet mogelijk is. Oorzaak kan ik niet geven de oplossing moeten we bekijken en werkt het met coderen niet dan ligt het aan de radio

EdK

Forumguru
bij de Zenec was het zo dat de radio al alles aangaf in maxidot omdat de Swing dit ook al deed en derhalve werd dit 1 op 1 overgenomen, maar navi deel gebeurde ook niets.
Hierna VCDS kabel er aan gehangen en de navi aangevinkt alszijnde dat deze ingebouwd zat waarna de navi ook in maxidot zijn dingen aangaf.

Maar met een orginele navi erin hangen om jou chinees daarna werkend te krijgen gaat zeker niet werken.
Gewoon even iemand met een orginele kabel vinden en die de navigatie laten aanzetten ( bij mij 1 vinkje )

@EdK

Ik krijg helemaal niets op de maxidot geen radio info of navi. Als ik de radio terug aansluit, direct radio info, dus het heeft ergens iets te maken met het navi toestel...

Jij hebt een Zenec? Wat is uw ondervinding daarmee?

CDK

Forumguru
Met een Zenec is niets mis! Perfecte vervanger voor een Columbus, maar dan goedkoper ;)

EdK

Forumguru
kleuren in te stellen op wit en rood maar ach boeit dat ?
maar vermoed zo dat in de instellingen met VCDS de radio en de navi nog aangevinkt moeten worden dan.
Zoniet, tsja ik blijf het chinese bagger vinden met minimale service in firmware etc

Zelf de Zenec 2011d, en ja is wat duurder in aanschaf maar word gewoon vanuit Zenec goed ondersteund.
Ook rechtstreeks met hun communiceren ( 1x gehad ) is gewoon goed ! Snel antwoord en denken mee !

Ook als je een unit koopt ( nieuw ) die al tijdje op de plank ligt en dus verouderd kaartmateriaal heeft, dan krijg je er de mogelijkheid om bij registreren het nieuwste kaartmateriaal te downloaden en dus te installeren en gratis.

Ja de prijs is er ook naar tov de chinese meuk maar altijd nog goedkoper dan de orginele VAG spullen.....

Maar dat is mijn ongezouten mening en niet een ieder hier is dat met mij eens......

CDK

Forumguru
@Georg het ziet er mooi uit, bijna te mooi om waar te zijn voor 999,- optisch beter als origineel en het lijkt ook meer mogelijkheden te hebben.

EdK

Forumguru
Heb het even zitten doornemen en als ik het even met de Zenec vergelijk dan moet ik zeggen dat men mekaar niet veel ontloopt met extra mogelijkheden van aansluiten.
En mbt kaartupdates las ik ook dat je dit kunt doen bij naviextras.com met bij koop de gegarandeerde laatste update mogelijkheid van kaartmateriaal ( zelfde site en garantie die ook Zenec levert )

Wat betreft manuals downloaden op hun site voor je gaat kopen is ook goed geregeld zag ik, dus na deze gedownd te hebben kun je al een redelijke indruk verkrijgen op de werking ( gebruiksvriendelijk ) en mbt aansluiten van het apparaat.

Wat ik alleen mis op hun site is de mogelijkheid tot downloaden van firmware updates tbv de unit zelf en bluetooth etc.
Dit heeft Zenec weer wel op hun site staan periodiek voor hun apparatuur.

Wat ik weer wel op hun site zag staan tot download was een proggie ( vermoed ik ) waarmee je het bootlogo kunt aanpassen. Is uiteraard geen pré om tot koop over te gaan maar wel makkelijk en leuk.

Op zich krijg ik wel een goed gevoel over deze unit, maar als ik voor mezelf de keuze zou moeten maken dan denk ik toch dat ik dan voor Zenec zou kiezen indien ik geen verdere duidelijkheid zou krijgen over de firmware updates.
Maar dat is een keuze die ik voor mezelf zou maken en een ander heeft weer andere keuze criteria.

Mocht je tot aankoop overgaan van deze unit dan horen we dat graag en uiteraard ook je ervaringen lezen we dan graag over deze unit.

mvg

EdK

@EdK

Als je de website van Esx in het duits zet vind je by download wel één en ander van update's de GUI, de tmc, binnenkort de MCU,...

Dus misschien toch redelijke ondersteuning dan?

Mvg

EdK

Forumguru
Heb net een file gedownload bij ze en als ik dan de pdf in de rar file bekijk dan is die redelijk recent ( maand 7 2014 )
En in één van die pdf bestanden stond ook de history van vorige updates die in de nieuwste zijn meegenomen.
Maw je krijgt een redelijk gevoel mbt ondersteuning van de unit.
En als ik de manual lees en de plaatjes bekijk dan krijg ik een gevoel over me heen dat Zenec de basis is geweest tot hun unit. Zie heleboel gelijkenissen in instellingen etc allen grafisch net even anders.
Dat ze naviextras.com gebruiken mbt kaart updates geeft je in iedergeval een zekerheid tot recent kaartmateriaal in de toekomst.
Zenec gebruikt die site ook en moet zeggen dat updaten via hun van kaartmateriaal erg makkelijk gaat zodra je weet hoe het werkt ( sprekend voor Zenec )

tsja heb voor mezelf sprekend een redelijk gevoel over dit merk, alleen blijf ik met vraag zitten of ze ook in winkels in nederland verkrijgbaar zijn ?
Ik ben nog van de generatie dat ik er mee wil spelen in een winkel voordat ik tot koop overga , en dat is met Zenec in nederland zo en zo mogelijk.
En ook met garantiegevallen dat ik tot een normale winkel kan terugvallen ipv dat ik via een webwinkel me moet wenden....

Ben ook benieuwd hoe snel men reageert op je mail met je vraag.
Mijn ervaring met Zenec is hierin goed, heb met fabriek in begin na aanschaf een mail wisseling gehad en had binnen 24 uur een reactie terug van hun.
En niet met een standaard antwoord.

En zat toen met een probleempje dat zodra ik ging rijden met de DAB radio aan dat me beeld verdween en er een melding kwam ivm veiligheid en TV kijken.
Na een mail met de winkel kreeg ik een mail terug met een instelling in een verborgen menu om dit uit te schakelen.
En dit zijn van die kleine dingen die men service noemt en een boel ergenis kunnen voorkomen, en of de leverancier / winkel deze service ook kan en wil leveren........???

Maar als ik de ESX unit moet vergelijken met de chinese meuk en hun service dan zit je zeker een stuk beter is mijn indruk na het bekijken van hun site.

Als ik zelf tot de keuze zou staan die jij nu hebt dan kies ik denk ik toch nog op dit moment voor Zenec en met redenen die ik hierboven heb benoemd

Rene C

Forumguru
@Georg - niet lullig bedoeld, maar zou deze ook niet in China gemaakt worden.? Waarom zou deze dan beter zijn dan een zenec.?

Even voor de beeldvorming, ik heb nu in de O3 voor het eerst vast navigatie in de auto, hiervoor deed ik alles met een tt go300 uit 2006 (wel kaarten geupdate natuurlijk).

@Rene C

Waarschijnlijk wel, ik zeg niet dat de Esx beter is dan de Zenec, maar de Zenec is enekel instelbaar in Rood en Wit, VW en Seat uiterlijk, ik zou graag het Skoda groen behouden in mijn Fabia 2.

Ivm made in china, is er ergens 1 elektronica onderdeel/toestel dat niet in het 'oosten' gemaakt word???

Tot voor even deet ik ook alles met een tt go 730 eveneens geupdate kaarten, maar ik was het beu om tekelkens de tt te moeten meenemen overal waar ik heen ga, en eens op bestemming alles demonteren en weg bergen.

Dit ontvang ik van esx

Dear Georg,

Thank you for your request.
Our unit offers FOUR different software versions at all.
1. Navisoftware iGo
> Softwareupdate per Naviextras.com
2. GUI (the software shell itself
3. OS (Windows operating system)
> 2&3: Both updates are offered on our homepage
4. MCU / Firmware Update (contains CANBUS informations)
> right now, not available.

As you may see, we offer the updates official on our site.
Normally, it is not necessaray to change the firmware itself, if there exists no problem. New functions can provided by updating the GUI or the OS.
But, updating the MCU offers a lots of risks with destroying the MCU chipset on the unit. If the update (if there´s a newer one available) fails, the unit is defective and must returned to our inhouse service.
For that reason, we don´t offer the MCU Update on our homepage.
If you may buy our unit and meet a problem in the future, feel free to contact us and describe us the problem. We may decide depending on the problem if a MCU / Firmware Update will change or solve the problem.
By the way: We check every single unit before we sell them and install the LATEST Firmware, OS and GUI Version.

If you have any more questions, don´t hesitate to contact us again

Best Regards
Wolfgang Burkard
---------------------------------------------------------------
Audio Design Lautsprecher Vertriebs GmbH
Am Breilingsweg 3
76709 Kronau / Germany
Fon: +49 7253-9465-80
Fax: +49 7253-9465-886
www.audiodesign.de
Geschäftsführer: Bruno Dammert
Sitz der Gesellschaft: Kronau
Amtsgericht Mannheim HRB230839

@EdK

EdK

Forumguru
Kom net je laatste bericht tegen @Georg had om één of andere reden geen melding gekregen op @EdK

Maar goed ze reageren netjes en snel terug wat een positief iets is op zich.
Dat er geen firmware momenteel is kan alleen maar positief wezen daar er dus blijkbaar geen problemen met unit zijn.
Dat firmware updates risico's met zich meebrengen tijdens de update is algemeen bekend , maar met van te voren goed lezen en de tijd er voor nemen gaat het in algemeen gewoon goed ( mijn ervaring hierin ( dus niet ff gauw ))

Tsja voor mezelf sprekend zou ik het toch ook prettig vinden als er Ollandse dealers zouden zijn die het in een opstelling draaiende hebben in een winkel.
Dan kun je er even mee spelen en met eventueele garantie gevallen kun je op hun terugvallen ipv dat je alles per email in een niet moerstaal moet doen.

Ik ga hier niet zeggen van doen of niet doen, die keuze is geheel aan jezelf !
Maar ik heb op zich wel een betere indruk / gevoel over deze units dan die chinese spullen die veel voor weinig aanbieden.

Zelf blijf ik wel een Zenec fan in deze al zijn hier uiteraard ook opmerkingen op te maken...
bv geen groen licht ( als dit je boeit )
Het opstarten van je navi deel ( bij 2011d andere weet ik niet ) zou zeker wat sneller mogen.

Maar goed wens je succes met het maken van je keuze en mocht het de ESX worden dan horen we graag welk type en hoe je inbouw en gebruiks ervaringen zijn met dit merk.
Mocht je adressen van nederlandse dealers weten dan zien we die ook graag geplaatst

Hoi @EdK

Ik ga komende woendag eens langs bij deze dealer in Breda :
ADRES & OPENINGSTIJDEN
Bredase Autoshop Ma: 13.00 uur -18.00 uur
Huifakkerstraat 12 Di: 09.00 uur -18.00 uur
4815 PN Wo: 09.00 uur -18.00 uur
BREDA Do: 09:00 uur -18:00 uur
T: 0765141800 Vr: 09.00 uur -18.00 uur
F: 0765211855 Za: 09:00 uur -17:00 uur
E: info@bredaseautoshop.nl
FB:https://www.facebook.com/BredaseAutoshop

Zij hebben de verkopen en plaatsen de unit.
Ik ga eens kijken of ik er mee kan 'spelen'.

Ze kunnen de unit in mijn auto plaatsen voor 100€, dan ben ik ineens safe ivm fouten, want dan is het niet mijn verantwoordelijkheid!

Ik ga zeker feedback posten moest ik beslissen om de unit te plaatsen.

Mvg

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan