[F2] Chinese navigatie

@Corné de Kluijver @EdK @rene @ertromp

Hallo allen,

Gisteren was het de finale dag en heb ik een ESX navi laten inbouwen. Systeem werkt super soepel,snel, het eerste wat ik gedaan heb was mijn 30 dagen laatste kaart garantie geclaimd en dat lukte perfect met die Navieextras tool.

Het enige spijtige is dat ik nog steeds geen radio/navi info op mijn MFD krijg. Gisteren tijdens de plaatsing hebben we VCDS bovengehaald en met een scan vind hij de Navi niet.

Ik heb ergens gelezen dat een Fabia ( waarschijnlijk mijne dus) op het ISO9141 protocol werkt en niet via een ECHTE can-bus, dit stond op de rosstech website.

Hebben jullie een idee of er een soort van interface bestaat om dit alsnog aan de praat te krijgen ?

Mvg

Georg

ertromp

Forumguru
Dat gaat 'm niet worden. ISO 9141-2 en Can bus (iso 15765 CAN) zijn totaal verschillende communicatie protocollen die op verschillende snelheden draaien en met verschillende pulswaarden.

EdK

Forumguru
Even voor mezelf sprekende met de Yeti.
Ik ergens in VCDS een lijst waar ik een vinkje kon zetten en één ervan waar geen vinkje bijstond was de navi en deze dus aangevinkt waarna ik dus de Navi erna in maxidot kon zien
Let wel op je ziet pas de navi in je maxidot op moment dat je een route hebt ingesteld

Zodra er geen route is aangemaakt dan zie ik mijn navi ook niet in de maxidot

EdK

Forumguru
Oke als je radio ook al niet ziet en wel een error dan zal het voor de Navi ook ophouden.

Maar met een scan zie ik mijn navi module ook niet van de zenec hoor.

EdK

Forumguru
Tsja @Georg dat is jammer, maar bij aanschaf van de volgende Skoda ( lees nieuwer) en het overzetten van de Navi zal hij het waarschijnlijk dan wel aan gaan geven.... maw er is nog hoop in de toekomst als poetin zich rustig houd.......:pieker:

@EdK uiteraard gaat die Navi mee. Maar ik ben er na 2 dagen toch uitermate tevreden over, buiten dat ene min puntje dan...

EdK

Forumguru
Ben benieuwd naar een review van je over een maandje of zo na gebruik
Maar je 30 dagen kaart update gebeurde met een meegeleverde USB / SD kaart ?
maw je pc ziet via internet dan de USB stick als de unit ?

@EdK

De kaarten die op het kaartje stonden waren 2j oud.

Gewoon micro sdtje in adapter naar sd gestoken, de naviextras tool software opgestart en de rest gebeurd vanzelf...

Nu staan de laatste kaarten, Q1 2014 op.

Het toestel zelf heeft alles wat maar kan denken. Bluetooth,DAB+,TMC, 3g stick mogelijkheid tot aansluiten,.…

@EdK , @ertromp, @Antera ,

Ik heb deze MFD (foto uit instructieboekje), maar bij mij zie ik de topic Navigation niet.

Iemand verder nog ideetjes? Toch beter nog eens iemand met VCDS raadplegen?

Bijlagen

• IMG_20140909_211008.jpg
    IMG_20140909_211008.jpg
    440,2 KB · Weergaven: 30

EdK

Forumguru
tsja weet niet in welk deel van t land je elke dag je ogen sluit , maar om dit uit te zoeken denk ik dat Antera ( breda ) of etromp ( apeldoorn ) de twee personen zijn die je hiermee zouden kunnen helpen

@EdK,

Ik sluiten mijn ogen elke dag in het kleine Belgen landje...regio Dendermonde, Sint Niklaas, Breda is ongeveer 1u15 rijden van mij thuis, waar apeldoorn ligt, geen flauw idee :-)

Je kent soms niemand in mijn kleine landje?

Mvg

EdK

Forumguru
Ja ken @Joske in dat belgen landje maar die gaat je daar niet mee kunnen helpen.....
Maar zag net wel een andere naam in een ander topic voorbij vliegen wat @Joske weer wel zal weten

Joske

Forumguru
@EdK,

Ik sluiten mijn ogen elke dag in het kleine Belgen landje...regio Dendermonde, Sint Niklaas, Breda is ongeveer 1u15 rijden van mij thuis, waar apeldoorn ligt, geen flauw idee :-)

Je kent soms niemand in mijn kleine landje?

Mvg
dan stel ik voor om toch Hans (= Waasmunster) even te contacteren en zien of die je kan helpen en anders ja.. toch maar tripje Breda é ;)

Bovenaan Onderaan