[F3] SmartLink, zijn er mogelijkheden tot achteraf inbouw?

Altos

Banned
Let wel op, ik heb nog nergens gelezen dat er iemand is met een Fabia 3 (MY2016) met Amundsen waarbij Smartlink/Mirrorlink geactiveerd is.
De Rapid Edition die ik mee had als leenauto met Amundsen (MY2016) had deze ook niet geactiveerd staan.
De Fabia 3 Edition zoals ik hem heb heeft een Bolero radio en daarbij zijn deze zaken wel geactiveerd.
Dit om verwarring te voorkomen.

tlpeter

Actief lid
Let wel op, ik heb nog nergens gelezen dat er iemand is met een Fabia 3 (MY2016) met Amundsen waarbij Smartlink/Mirrorlink geactiveerd is.
De Rapid Edition die ik mee had als leenauto met Amundsen (MY2016) had deze ook niet geactiveerd staan.
De Fabia 3 Edition zoals ik hem heb heeft een Bolero radio en daarbij zijn deze zaken wel geactiveerd.
Dit om verwarring te voorkomen.
Grappig dat de bolero het wel heeft een de amundsen niet.
Ik ga dit uitzoeken al is dit het laatste wat ik doe.

Fonzer

Lid
Voor de MJ2015 F3's is en blijft Skoda volhouden dat het onmogelijk is om Smartlink te activeren. Min of meer het zelfde geldt voor alle VW klanten, al noemt men het daar geen Smartlink, maar AppConnect.
Een Nederlandse creatieveling heeft het in zijn pre-MJ2016 Golf voor elkaar gekregen om AppConnect incl. CarPlay en AndroidAuto aan de praat te krijgen. Zie zijn verslag hier.

Het lijkt me een klein succesje en misschien een lichtpuntje aan de horizon voor de MJ2015 F3's (en waarschijnlijk ook wel O3's?) die graag ook gebruik willen maken van CarPlay en/of AndroidAuto. Vraag blijft voor mij wel in hoeverre iets van deze methode toepasbaar is bij 'ons'... Als het bij het vervangen van een USB-port en wat her-coderen blijft lijkt dit me wel wat, maar zo'n hele unit wisselen (als dat al mogelijk/zinvol is) schrikt me (vooral kosten-technisch) toch wat af. Bovendien heeft de unit in de link meer gelijkenis met de Columbus uit de Octavia, dan de Bolero uit de Fabia. Durft er iemand hier iets zinvols over te roepen?

servies

Forumguru
Wat mij indirect opvalt is dat hij geen 'code' gebruikt om smartlink (appconnect) te activeren maar gewoon een paar bits omzet... Of heb ik dat nu verkeerd begrepen...

edero

Forumguru
Je zou toch denken dat er wel een keer een Whizzkid zal opstaan die de boel weet te hacken :lezen:
(En dan in ieder geval stukken goedkoper als de ca.1600 euri's in de link...)

Antera

Donateur
Dit is wat mensen willen vind eht erg knap. De F3 heeft een soortgelijk systeem alleen geen HD en ook iets of wat andere software. Het zou dus vergelijken moeten met de 5F module in de F3 en de O3 of een model voor en na 2015. Daarnaast is het grote scherm denk ik niet passend voor de Fabia?

de prijs is idd wel flink

Dna is dit zeker uit te zoeken.

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Wat mij indirect opvalt is dat hij geen 'code' gebruikt om smartlink (appconnect) te activeren maar gewoon een paar bits omzet... Of heb ik dat nu verkeerd begrepen...

Klopt maar het groene menu kan alleen geactiveerd worden met VCP en vermoedelijk de bit's en byte's ook

Fonzer

Lid
Voor zover als ik het nu kan volgen gaat dit helaas alleen op voor de MY2016 modellen (= vanaf week 22-2015).

De early-adopters die een MY15 hebben gekocht met de belofte dat er snel een update komt vissen dus nog steeds achter het net...

servies

Forumguru
Voor zover als ik het nu kan volgen gaat dit helaas alleen op voor de MY2016 modellen (= vanaf week 22-2015).

De early-adopters die een MY15 hebben gekocht met de belofte dat er snel een update komt vissen dus nog steeds achter het net...
Dat klopt helaas. Het idiote is dat het nu in verschillende landen te koop is... Maar Nederland...

Fonzer

Lid
Dat klopt helaas. Het idiote is dat het nu in verschillende landen te koop is... Maar Nederland...

Dat zal toch niet? Het lijkt me een origineel Skoda iets, zeker als je op Briskoda even verder leest. Dat zal toch ook wel bij de Nederlandse dealers te koop zijn dan? Niet dat dat dan iets uitmaakt voor alle MY15/'pre bouwweek 22-2015' auto's...

servies

Forumguru
Dat zal toch niet? Het lijkt me een origineel Skoda iets, zeker als je op Briskoda even verder leest. Dat zal toch ook wel bij de Nederlandse dealers te koop zijn dan? Niet dat dat dan iets uitmaakt voor alle MY15/'pre bouwweek 22-2015' auto's...
Mijn dealer weet nog steeds van niets.
Hij was zelf toevallig de Duitse VW variant al tegengekomen á €250,- op een leverancierssite.
Maar de Skoda variant had hij nog niet gezien...

Bovenaan Onderaan