[F3] SmartLink, zijn er mogelijkheden tot achteraf inbouw?

RPeter

Senior Member
@Alpha THX :thumbsup: even op de map gekeken, iets meer dan 170km...
Morgen weet ik het verdict en dan even nadenken in welke mate ik eigenlijk van gadgets houd :D

Ik heb het volgende probleem. Als een van de eersten de nieuwe Superb Combi III besteld op basis van een van de eerste prijslijsten. Uitvoering; Ambition businessline met Amundsen nav. Nu zie ik op de site van Skoda(samenstellen van een auto) dat je voor €80,- de optie Smartlink kunt kiezen. Ik heb dat nooit geweten dat het een optie was en er vanuit ging dat het er standaard op zou zitten. Levertijd is nu vast gesteld, opties aanpassen kan niet meer. Feit is dus nu; ik heb geen smartlink!!! Wie heeft er een optie, idee, ingang, whatever. Ik ben bereid om te betalen voor deze optie.

servies

Forumguru
Ik heb het volgende probleem. Als een van de eersten de nieuwe Superb Combi III besteld op basis van een van de eerste prijslijsten. Uitvoering; Ambition businessline met Amundsen nav. Nu zie ik op de site van Skoda(samenstellen van een auto) dat je voor €80,- de optie Smartlink kunt kiezen. Ik heb dat nooit geweten dat het een optie was en er vanuit ging dat het er standaard op zou zitten.
Bij mij kon ik helemaal niet dit soort opties kiezen.
Die Smartlink optie die jij noemt is een extra uitbreiding voor zover ik het kan bepalen met betrekking tot de stoelen achter...
Ik heb zojuist eens bij die compatibiliteits website van skoda gekeken (http://compatibilitylist.skoda-auto.com). M'n VIN nummer van m'n Rapid ingevuld en een HTC M8 als telefoon aangegeven en dan zegt die site dat mirrorlink zou moeten werken (en dus Smartlink)... Bij m'n eigen telefoon (Nexus 5) is de status van de telefoon op de website niet up-to-date, maar Android Auto zou moeten werken bij mij...

Bij mij kon ik helemaal niet dit soort opties kiezen.
Die Smartlink optie die jij noemt is een extra uitbreiding voor zover ik het kan bepalen met betrekking tot de stoelen achter...
Ik heb zojuist eens bij die compatibiliteits website van skoda gekeken (http://compatibilitylist.skoda-auto.com). M'n VIN nummer van m'n Rapid ingevuld en een HTC M8 als telefoon aangegeven en dan zegt die site dat mirrorlink zou moeten werken (en dus Smartlink)... Bij m'n eigen telefoon (Nexus 5) is de status van de telefoon op de website niet up-to-date, maar Android Auto zou moeten werken bij mij...
@servies thanx!!!
Ik heb het ook nog ff nagevraagd. Smartlink is idd standaard op Amundsen, maar je kunt het nog weer uitbreiden met rearseat entertainment en dat kost €80,- extra

Sand3r

Senior Member
Okay, toch weer even een update vanuit mij :) ... En laat dat trollen maar zitten hoor...

Volgende week donderdag om 15:00 wordt de auto aan "de mem" gehangen. Dan gaan ze alles kopiëren en verschepen richting Skoda. Alle software wordt gekopieerd, diagnostische info wordt verzameld en er wordt gedebugged.

Ik snap niet dat dit nodig is. De Skoda fabriek heeft vast nog wel een 2015 model in de buurt rond rijden, daar kunnen ze uitstekend mee testen toch?

En welke dealer helpt even mee en trekt een 2016 unit uit een verse demo en zet die even in een 2015 auto. Zo ingewikkeld kan het niet zijn.
Al die VAG units zijn namelijk super makkelijk te wisselen! Dat was vroeger met 4 schroefjes, maar nu is het niet veel lastiger.

Alpha

Donateur
Ik snap niet dat dit nodig is. De Skoda fabriek heeft vast nog wel een 2015 model in de buurt rond rijden, daar kunnen ze uitstekend mee testen toch?

En welke dealer helpt even mee en trekt een 2016 unit uit een verse demo en zet die even in een 2015 auto. Zo ingewikkeld kan het niet zijn.
Al die VAG units zijn namelijk super makkelijk te wisselen! Dat was vroeger met 4 schroefjes, maar nu is het niet veel lastiger.

Tjah, dat dacht ik ook.
Maarjah morgen dus een half uurtje naar de garage.

Ben benieuwd.

Alpha

Donateur
Nou dat was dat.

Auto om 3 uur ingeleverd en om 4 uur had ik hem terug.

Auto is uitgelezen waarbij er meerdere "rode" canbus foutmeldingen zijn gevonden m.b.t. het multimediasysteem. Die gaan ze nu verschepen richting Skoda samen met alle andere informatie die ze verzameld hebben.

Ik ben benieuwd... Eerlijk gezegd heb ik weinig hoop maar you never know...

Afwachten dus...

Buiten het feit dat het moet werken, help je zo natuurlijk ook met het oplossen van het probleem.
Kun je wel weer afvragen of het niet al goed getest had moeten zijn voordat het productie in ging maar dan blijf je bezig...

Alpha

Donateur
Ja inderdaad @RoadXY.

Ik heb vandaag nog wat extra info moeten aanleveren. Meer softwaredetails van de HTC en een uitgebreid verhaal wat nu precies mijn probleem is. Gelukkig was ik dat laatste allang uit aan het typen.

De dealer heeft tot nu toe in ieder geval de volledige meewerkstand...

Laatst bewerkt:

rogitaro

Actief lid
@Alpha Ik heb een vraagje voor je. Welke andere Mirrorlink Apps heb je geinstalleerd op je telefoon buiten Sygic Car Navigation?

Ik vraag dit omdat ik het volgende heb meegemaakt.

Zoals je misschien weet gebruik ik ook MirrorLink icm met een HTC One M8 en Sygic. En zonder problemen.

Todat ik MiRoamer en met name AUPEO! (beide audio apps) op mijn telefoon had gezet. Hierna kreeg ik elke keer te pas en onpas de melding dat Sygic tijdens het rijden niet wordt ondersteund.

Je zag ook bij het in beweging komen van de auto dat alle icoontjes "uitdoven" en bij het stoppen weer oplichten.

Moest steeds mijn telefoon rebooten om het weer werkend te krigen.

Nadat ik beide apps weer van mijn telefoon heb verwijderd werkt Sygic weer goed en zoals voorheen.
Dus met audio van de Bolero zelf, navigatie opdrachten en beeld op mijn scherm tijdens het rijden.
En ook steeds werkend zonder los te koppelen of reboot van de telefoon.

Ik verdenk AUPEO! er van de boel te saboteren. Nadat ik deze er op had staan begon de ellende.
En nu het er dus af is zijn er geen problemen meer.

Het heeft iets te maken met de MirrorLink Certificaten in de apps die de Bolero of HTC (ik denk de HTC omdat de Bolero eigenlijk een doorgeefluik zou moeten zijn) vertellen of een app tijdens het rijden gebruikt mag worden of niet. (dat is mijn idee in dit geval)

Laatst bewerkt:

Alpha

Donateur
@rogitaro heel interessant. Ik zal morgen de apps eens verwijderen. Volgens mij heb ik die wel geïnstalleerd.

Enfin heb vandaag op verzoek van de dealer een filmpje gemaakt van de problemen en dit naar ze gestuurd.

Filmoje wordt naar Leusden verstuurd voor verder onderzoek.

Alpha

Donateur
In the UK is iemand naar de pers gestapt en heeft er inmiddels ook een artikel in de "autoweek" gestaan:
http://www.pressreader.com/uk/auto-express/20150902/282110635370460/TextView

Skoda UK heeft zoals ze zeggen 20 "formele" klachten. Maar men denkt dat dit aantal veel groter is.

Skoda UK biedt nu een Kenwood oplossing voor het probleem. Je moet hiervoor wel zelf de helft betalen.

Heb het artikel eens geforward naar mijn dealer.

Na het filmpje wat ik gemaakt heb overigens niks meer gehoord.

• Leuk
Waarderingen: CDK

servies

Forumguru
Ik heb ook net bericht van m'n dealer. Het had af fabriek geactiveerd moeten zijn om het überhaupt te hebben. Momenteel kunnen ze het bij de dealers niet activeren, de software is er gewoon niet...
Kijk ik puur naar alle uitingen die er vanuit skoda komen dan hoort het gewoon geactiveerd te staan... De Amundsen heeft dit ingebouwd en er staat/stond nergens dat die apart geactiveerd moest worden.
Ook de handleiding van de Amundsen heeft het niet over een apart te activeren functionaliteit.
Kijk ik op de compatibiliteits site van Skoda dan zegt deze dat het in mijn auto zou moeten werken met de goede telefoons...
Zucht... de dealers staan volledig buiten spel hier...

Alpha

Donateur
Na een lange stilte opeens nieuws van mijn dealer. Pon is na mijn brief, filmpje, kopieën van boordcomputer en krantenartikel uit Engeland overtuigd dat het echt niet aan mij ligt.

Er is mij nou een oplossing geboden waar ik over na mag gaan denken.

De details houd ik nog even voor me aangezien ik niet weet wat de voorwaarden gaan zijn.

Mijn advies mocht je dat nog niet gedaan hebben: dien een schriftelijke klacht in bij je dealer en laat deze doorsturen naar Pon... Dat duurt lang maar werpt opeens wel vruchten af.

Laatst bewerkt:

Alpha

Donateur
@Alpha, t zou fijn zijn als je dit toch met ons zou willen delen :)

Doe ik zodra ik weet wat de voorwaarden zijn. Kan namelijk zijn dat ik zwijgplicht krijg....

Ben momenteel op vakantie maandag weet ik meer.

Heb het aanbod namelijk nog niet geaccepteerd voor ik telefonisch contact heb gehad met de dealer. Komt er wel op neer dat het een major winst is.

Ik zal het nog eens benadrukken: dien een officiële klacht in bij je dealer als je dit nog niet hebt gedaan!

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan