[F3] SmartLink, zijn er mogelijkheden tot achteraf inbouw?

AndreM

Forumguru
Maar eerlijk is eerlijk @Alpha heeft een punt.
De dealer verkoopt een product voor in de auto wat niet werkt.

Je koopt toch ook geen nieuwe foto camera waar je geen foto's mee kunt maken.
Dan ga je toch ook naar de winkel terug waar je de camera gekocht heb. :banghead:

Sterker nog, als een product niet naar behoren voldoet is de leverancier verplicht het op te lossen of het weer terug te nemen.

Wie heeft ooit een nieuwe auto gekregen vanwege diverse gebreken?
Ik weet zeker dat het aantal nul is. :nono:

Dus in dit geval zal de dealer c.q. Pon met een oplossing moeten komen op korte termijn.
En zeker gezien dit probleem al bekend was bij de eerste testen die o.a. door Autoweek gedaan zijn.

Ridley

Forumguru
Zo blij dat ik een Ambition rij, mijn Swing doet precies wat er beloofd is

Was voor mij wel de reden om geen Style te nemen (dit zou voor mij de enige optie zijn geweest om te kiezen voor de Style), omdat de Mirrorlink shit in november 2014 al bekend was, wilde ik mezelf deze 'battle' besparen.

auriga

Forumguru
Maar eerlijk is eerlijk @Alpha heeft een punt.
De dealer verkoopt een product voor in de auto wat niet werkt.

Je koopt toch ook geen nieuwe foto camera waar je geen foto's mee kunt maken.
Dan ga je toch ook naar de winkel terug waar je de camera gekocht heb. :banghead:

Sterker nog, als een product niet naar behoren voldoet is de leverancier verplicht het op te lossen of het weer terug te nemen.

Wie heeft ooit een nieuwe auto gekregen vanwege diverse gebreken?
Ik weet zeker dat het aantal nul is. :nono:

Dus in dit geval zal de dealer c.q. Pon met een oplossing moeten komen op korte termijn.
En zeker gezien dit probleem al bekend was bij de eerste testen die o.a. door Autoweek gedaan zijn.

Het Europese consumentenrecht is blijkbaar niet van toepassing op Pon...
Die gedragen zich wat dat betreft al net zo arrogant als Apple...

Als ze aangeven dat jouw smartphone compatibel is met hun multimediaoplossing, en achteraf blijkt dit niet zo te zijn, dan is dit een non-conformiteit.
Dat betekent dat de leverancier (dealer!) dit moet gaan oplossen, of geld retour geven.
Hoe de dealer dit verder intern regelt met de importeur of de fabrikant is zijn zorg...

Alpha

Donateur
Ik begrijp je frustratie maar je auto kan er niks aan doen. Als je nu een nieuwe had dan viel het allemaal mee. Jammer dat je de auto tekort doet omdat het media geval niet goed functioneerd. De auto rijd neem ik aan goed, remt goed, stuurt goed, zit fijn, ziet er goed uit...fijne auto! Wellicht komt er nog een echte oplossing (ik hoop het) maar tot die tijd probeer je zelf tezetten tot genieten van de goeie dingen...

Als je een auto koopt en je voorgehouden wordt dat navigeren "prima werkt" je een heleboel updates gaat krijgen en vervolgens geen van beide waar blijkt te zijn? Dan is dat gewoon ruk.

Ik kom af van een Opel Corsa uit 2010 die prima kon navigeren mét audio... Om dan opeens in een fonkelnieuwe Fabia uit 2015 te gaan zitten die de navigatie-intelligentie heeft van de gemiddelde magnetron dan ben je niet happy klaar... En dan doet dat zeker afbreuk aan de gehele auto. Zeker als je deze functie net erg nodig hebt...

Zo blij dat ik een Ambition rij, mijn Swing doet precies wat er beloofd is
Had ik dat ook maar gedaan haha... Hele hoop koppijn voor mijzelf en CoolBlue bespaard die inmiddels 2 retouren hebben mogen verwerken dankzij Skoda....

EdK

Forumguru
Om dan opeens in een fonkelnieuwe Fabia uit 2015 te gaan zitten die de navigatie-intelligentie heeft van de gemiddelde magnetron
Mwah je kunt dan in iedergeval wel je maaltijd opwarmen...
Ik moet elke keer naar de keuken ervoor lopen...

Maar goed het is zeer frustrerend , en ik denk dat ik het er uit zou laten slopen door me dealer en mogen ze er kosteloos een Swing inzetten.
Dan maar een Garmin tegen het raam aangeplakt die me dealer dan ook voor grootste deel kan bekostigen....
En ja er zullen wat harde woorden onderling gesproken moeten worden...
En hoe de dealer het financieel afhandeld met PON cq VAG is zijn probleem in deze dan...

Alpha

Donateur
Vandaag zo'n Bami Saté pakket van de Plus opgewarmd met de Bolero. Erg lekker!

Vandaag ging mijn telefoon opeens. "Met Joris van de MirrorlinkFaal Skoda Klantenservice". Nee zonder ongein die jongen heeft me netjes geholpen.

Mijn dealer Wealer welke mij had moeten bellen besloot maar Pon terug te bellen. Volgens mij begint men inmiddels bang te worden ofzo... Het blijkt:

1) niet mogelijk te zijn de bolero te vervangen door een 2016 bolero;
2) niet mogelijk te zijn om de bolero te vervangen door een Amundsen;
3) er geen update is om de zaak te verbeteren.

Reden: de nieuwe Fabia gebruikt een geavanceerd nieuw "intelligent" (mag ik een teiltje?) systeem wat door de hele auto is aangesloten, het systeem is niet uitwisselbaar door andere systemen. Heb je dus eenmaal een Bolero uit 2015 dan kan ook alleen maar aan andere Bolero uit 2015 daarvoor in de plaats komen.

Al met al gaf Joris toe dat het een *bliep* situatie is en hij mijn situatie ook niet leuk vindt. Wel hebben we dit keer alle procedures gevolgd (dealer eerst laten uitzoeken wat we toch al wisten) om vervolgens eindelijk die echte klacht te mogen indienen.

Zo gezegd zo gedaan. Joris had inmiddels mijn verhaal al op 29 kantjes helemaal uitgetypt en nam dit nog even met mij door (inmiddels 30 kantjes). Hij heeft de klacht doorgezet naar de "speciale klachtenafhandel afdeling" (zou die afdeling net zo intelligent zijn als de Bolero?!?) en ik wordt binnen 10 werkdagen teruggebeld.

Joris gaf aan dat de fabriek op de hoogte gesteld is van alle Mirrorfaal issues maar er nog geen officieel antwoord is met eventuele oplossingen. Pon, noch Wealer, noch Skoda kunnen enige vorm van helderheid geven wat nu exact de bedoeling is en of we überhaupt ooit een update/upgrade of wat dan ook gaan krijgen.

M.a.w. Marktplaats.nl/tweedehands/Alpha'sfabia is de enige oplossing om aan een geïntegreerd navigatiesysteem te komen :D ...

Alpha

Donateur
Haha thanks.

Het is dit: proberen netjes te blijven en procedures volgen of de fabia full speed (wel ff front assist uitzetten) door de ingang van Wealer heen rammen... :-) .

Ik heb de verkoper ook nog maar eens een update gestuurd over Mirrorlink. Die beste man heeft ook al vanalles gedaan om me proberen te helpen maar de Dealers worden blijkbaar gewoon niet geïnformeerd.

Errug jammer allemaal. Want wat is nu eenmaal belangrijk: COMMUNICEREN....

MarkyMark

Actief lid
Ik snap de frustratie heel goed, mirrorlink was begin dit jaar een Unique Selling Point. Iedereen klaagt steen en been, in elke autorecensie lees je dat het waardeloos is en nog wordt het door zowel VW als Skoda niet opgepakt.

Ik vrees dat men bij PON hoopt dat het afloopt met een sisser, anders gaat het hen heeeel veel centjes kosten (als er 1 schaap over de dam is).

Op het moment dat jij hier een zaak van maakt waarvan je nu al weet dat je deze gaat winnen omdat je hiervoor betaalt hebt dan is net klaar...

Alpha

Donateur
Oh dit is interessant... Mijn verkoper belt net... Blijkbaar heeft mijn klacht de allerhoogste manager van Wealer's klantenservice bereikt. Ze hebben n.a.v. een van mijn e-mails of telefoontjes blijkbaar 20 minuten met Skoda aan de lijn gehangen.

Mij is nu gevraagd alles wat ik geprobeerd heb vast te leggen. En duidelijk aan te geven wat ik verwacht van Skoda.

Oh en by the way. De verkoper heeft nu zelf SmartLink in een Seat. Apple Carplay schijnt ook voor geen meter te werken...

MirrorLink is een zeer grote faal. Ook precies de reden waarom ik mijn Fabia vanaf week 22 besteld heb, om zodoende er een dedicated navigatie in te krijgen. Bijkomstigheid is dat ik nu wel SmartLink krijg wat een fancy naam is voor MirrorLink + CarPlay + Android Auto. Ik ga zo ver mogelijk van de MirrorLink vandaan blijven, maar Google Auto + Google Maps lijkt me wel een interessante combinatie om gebruik van te maken.

Maanus

Nieuw lid
Ik krijg over 3 weken me nieuwe fabia3 edition maar wat is nou het verschil tussen mirrorlink en smartlink?

Ik krijg over 3 weken me nieuwe fabia3 edition maar wat is nou het verschil tussen mirrorlink en smartlink?
Mirrorlink is een techniek om bepaalde content (specifieke apps) van je telefoon op het scherm van je auto te krijgen. Smartlink is een verzameling van drie technieken (Mirrorlink, Apple Carplay en Android Auto).

EdK

Forumguru
Reden: de nieuwe Fabia gebruikt een geavanceerd nieuw "intelligent" (mag ik een teiltje?) systeem wat door de hele auto is aangesloten, het systeem is niet uitwisselbaar door andere systemen. Heb je dus eenmaal een Bolero uit 2015 dan kan ook alleen maar aan andere Bolero uit 2015 daarvoor in de plaats komen.
Wel trek de 2015 er uit en vind iemand met een 2016 systeem en ga maar lekker testen of dit werkelijk wel zo is....
Wat nu als zo'n 2015 apparaat defect raakt over 2 jaar en vervangen moet worden ??
Hebben ze dan enkele 2015 modellen op de plank liggen ??

en als straks de 2017 uitkomt kan die dan ook niet in de 2016 en uiteraard de 2015 draaien ??

erg vaag verhaal ...... ( niet van jou hoor )

Bovenaan Onderaan