myfirstoctavia
Forumguru
Ervaring (tot nu toe) met een AZJ blok (2.0, 115 pk) in een octavia combi 1u5 4x4.
Laat zich enorm schakellui rijden, verbruik (mede door gewicht en aandrijving in mijn auto) vrij hoog. Olieverbruik nihil. Mooie "roffel" tussen 2.000 en 4.500 rpm. Langeslag motor, dus geen "toerenmonster", loopt het lekkerst bij constante snelheden. (Snelweg)
Loopt alsof hij het met t grootste gemak doet, en -bij goed onderhoud- nog vele kilometers probleemloos volhoudt, de vele voorbeelden vindbaar van 2 liters die met gemak 3, 4, 5, 6 ton of meer gedraaid hebben bevestigt dit. Olieverbruik schijnt in de regel (meer) voor te komen, maar heb ik persoonlijk (nog) niet ervaren.
Bij constante snelheid (100 km/u, C.C.) en resetten tripcomputer geeft mijn verbruiksmeter ~6.7 l/100km aan, windstille situatie
Gewicht van mijn octavia 2.0 4x4: leeg: 1.350 kg, rijklaar: 1.450 kg.
Mijn huidige km-stand: ~194.000
Laat zich enorm schakellui rijden, verbruik (mede door gewicht en aandrijving in mijn auto) vrij hoog. Olieverbruik nihil. Mooie "roffel" tussen 2.000 en 4.500 rpm. Langeslag motor, dus geen "toerenmonster", loopt het lekkerst bij constante snelheden. (Snelweg)
Loopt alsof hij het met t grootste gemak doet, en -bij goed onderhoud- nog vele kilometers probleemloos volhoudt, de vele voorbeelden vindbaar van 2 liters die met gemak 3, 4, 5, 6 ton of meer gedraaid hebben bevestigt dit. Olieverbruik schijnt in de regel (meer) voor te komen, maar heb ik persoonlijk (nog) niet ervaren.
Bij constante snelheid (100 km/u, C.C.) en resetten tripcomputer geeft mijn verbruiksmeter ~6.7 l/100km aan, windstille situatie
Gewicht van mijn octavia 2.0 4x4: leeg: 1.350 kg, rijklaar: 1.450 kg.
Mijn huidige km-stand: ~194.000