Fabia 2: lampjes mistlampen voor, vervangen voor LED

floyd2

Forumguru
je bent met die canbusweerstanden inderdaad je stroombesparing teniet aan het doen.
De leds zijn lekker zuinig maar die weerstanden staan gewoon de energie in warmte te verbraden.

turboturbo

Forumguru
^ Dat bedoelde ik, eigenlijk, ja. Ik vroeg me dat al af... :(
Maar voor optisch is het natuurlijk ook mooi genoeg :)

Chatslet

Forumguru
Je kunt gewoon met VCDS de lampcontrole uit (laten) zetten. Er is dus geen reden om aan die hele weerstandentroep te beginnen.

Faabtsi

Actief lid
Je kunt gewoon met VCDS de lampcontrole uit (laten) zetten. Er is dus geen reden om aan die hele weerstandentroep te beginnen.

Helaas werkt dat niet zomaar! Je kint wel de "koude" diagnose uitzetten, maar zodra je de lampen aanzet krijg je toch een fout melding! Licht er ook nog eens overgens aan of de verlichting via de bcm loopt of via de schakelaar!! Alles wat via de bcm loopt word gecontroleerd!! Alles via de schakelaar niet

Faabtsi

Actief lid
Welke moter heb je erin liggen dan en wat is het bouwjaar?!? Bij mij werkte het niet! Heb zelf een 1.2 tsi modeljaar 2012 en heb bochtenverlichting!

Chatslet

Forumguru
bj 2012, 1.2 TDi. Bij mij staat de lampdiagnose uit op dimlicht (low beam), grootlicht (high beam), mistlicht, DRL en stadslicht (sidelight). Na het instellen hier van wegschrijven, contact uit, sleutel er uit, contact aan en lampdiagnose is uit. Knipperlichten weet ik niet of het uit kan, er staat wel turn indicators bij dus het zou kunnen. Ik denk alleen dat als je daar ledjes zonder weerstand in stopt dat ze heel snel gaan knipperen dus knipperlichten gewoon lekker halogeen laten.

Faabtsi

Actief lid
À dan zal het verschil in moter zitten ;) haha knipperlichten kun je vervangen door led en knippert gewoon normaal alleen op dashboard knippert ie alsof er een lampje kapot is :)

Chatslet

Forumguru
Mocht je in de buurt wonen dan zou ik er wel even naar kunnen kijken. Aan de motor zou het namelijk niet kunnen liggen. Het gaat om de BCM en die zou identiek moeten zijn.

Faabtsi

Actief lid
Heb zelf ook vagcom ;) en ben ook zelf elektrotechnicus in de auto branche maar vind het zelf niet erg weet je tenminste wanneer er een lampje kapot is ;)

Faabtsi

Actief lid
@Chatslet; net even geprobeerd is wel te doen met sommige lampen alleen de mistlampen lukt niet! Dit komt volgens Ross-tech door het feit dat mijn auto bochtenverlichting heeft! Maar... Gewoon weerstanden monteren en het probleem is weg ;)

Chatslet

Forumguru
Dat zou inderdaad goed kunnen. Er staat me iets van bij dat bochtenverlichting anders bedraad is en dat als je dat op een Fabia 2 zonder bochtenverlichting wilt hebben je naast VCDS aanpassingenb ook de kabelboom moet aanpassen. Er staat hier ergens op het forum een beschrijving hoe dat moet.

Faabtsi

Actief lid
Jips de draden zijn inderdaad anders ja ;) is trouwens niet zo heel veel werk hoor! De verlichtings aansluitingen op de bcm zijn ook anders als je een TDI en een tsi vergelijkt! Bijvoorbeeld de drl verlichting, loopt anders bij auto's met startstop! Daarom ik comming home op een tsi ook niet mogelijk en op een greenline wel!

Waalko Kramer

Forumguru
Led lampen als mistlamp is een aanrader ;) zeker als je al xenon hebt en zoals ik ook nog eens bochten verlichting! Ik heb 20 watt ledlampen erin zitten en deze zijn behoorlijk fel! Feller als de orginele lampjes! Ze zijn niet goedkoop maar ziet wel vele malen beter uit!! Plaatje bij het praatje

FC177274-73E5-44C2-A97B-0DE37E03E126-14250-00001C4BB36A0F1D_zpscd357641.jpg

Heb een vraag en wel ik heb een Fabia Combi II Elegance met bochtverlichting, drl en mistlampen.

Moet ik dan in de onderste unit 3 lampen vervangen? Of zijn de mistlampen gecombineerd met de bochtverlichting?
Welke type lampen/lampjes heb ik nodig. (Moet wel Canbus zijn)

piair1982

Forumguru
Zijn er maar 2 per unit. De H8 is mistlamp en bochtverlichting in een en dezelfde lamp. Ba15s is inderdaad hetzelfde.

Ik heb dezelfde units als jou maar dan in monte carlo zwart.

Waalko Kramer

Forumguru
Zijn er maar 2 per unit. De H8 is mistlamp en bochtverlichting in een en dezelfde lamp. Ba15s is inderdaad hetzelfde.

Ik heb dezelfde units als jou maar dan in monte carlo zwart.

Dankjewel @piair1982 en hoe kan je snel de lampjes verwisselen? Kan de unit eruit gewipt worden en zo ja hoe!
Waar heb jij je lampjes gekocht?

piair1982

Forumguru
Er staat ergens een handleiding. De roosters aan de binnenzijde van de unit kun je lostrekken. Dan klik je een beugel naar binnen en de unit komt naar voren los.

Dit staat overigens in je instructieboekje.

Ik heb de lampen bij xenonlamp . nl besteld.

Bovenaan Onderaan