Fabia, benzine lek

skodaboy

Forumguru
Tss..niet te geloven compleet onverantwoord..
Ben content voor jou da het probleem bekend is,en word opgelost..

De 'oude' pomp zal waarschijnlijk kapot geweest,en dan heeft hem deze op een amateuristische wijze willen vervangen,natuurlijk daarbij de boel kapot gedraaid of kapot gebroken en i.p.v hun verstand te gebruiken en of hulp te vragen/zoeken..gewoon de boel kapot gelaten en stilletjes de auto ingeleverd..

Wist de garage daadwerkelijk van niks of hebben die er ook maar met hun klak naar gegooid?
Ik zou toch maar eens met de garagehouder gaan praten,want dit slaat nergens op,
je gaat mij niet wijsmaken dat niemand die benzinegeur heeft waar genomen..

Dat ze op de keuring niks gemerkt hebben verbaasd me niks,wat ze moeten zien ze niet of willen ze niet zien,en over ne prul zeveren ze ma al te graag,en keuren ze hem ook nog af als je niet op past.

Ik blijf erbij de technische keuring en of tweedehandskeuring van zo'n een auto he daar is vriendjespolitiek mee gemoeid..

Die garage waar je spreekt,is dat een erkende (merk) garage of is dat zo'n garage waar ze tweedehands verkopen van verschillende merken?
 

Kiswum

Forumguru
Ik denk niet dat er een verkoop-/aankoopkeuring is geweest. Alles moet dan gedocumenteerd worden en dit soort fouten worden volgens mij hard afgestraft.

Als het een BOVAG garage is geweest dan verwacht ik op z'n minst een zeer goede en welgemeende excuses en uiteraard een gratis reparatie.

Ik ben blij dat het probleem is gevonden en tijdelijk is hersteld.
 

Pogi

Lid
tja, een tweedehands verkoper, maar wel met een goede staat van verkoop, had hem eerst nagetrokken.
Ik heb al contact met hem opgenomen, morgen om 10 uur de auto binnen brengen, en de heuvels zullen gerepareerd worden, ik heb wel alle onderdelen die vervangen moeten worden een speciaal merkteken gegeven, is mijn garantie dat het vervangen is, is alleen zichtbaar met een fluorlamp. Er lagen klein stukjes plastiek op de benzinepomp, waarschijnlijk van de kapot gemaakte onderdeel, de geur is weg nu, die auto is kunnen ontploffen op de autosnelweg,met het juiste verhouding zuurstof en benzinedamp,

PS, aan de goedhartige Nederlanders, ik ben een Belg, woonachtig tegen Genk in Limburg.
Dit is een prachtig forum, ik hoop dat het nog lang mag bestaan:bloemen:
 

skodaboy

Forumguru
Elke tweedehandswagen die hier in BE wordt verkocht krijgt een tweedehandskeuring,
wagen wordt gekeurd,je krijgt een carpass en document aanvraag inschrijving voertuig..

Zonder het document aanvraag tot inschrijving kun je het des betreffende voertuig niet inschrijven op jou naam en heb/krijg je ook géén kentekenplaat..

Het document aanvraag tot inschrijving krijg je alleen als je de wagen tweedehands laten keuren..
Dit kan de bestuurder zelf doen als hij zijn wagen wenst te verkopen of wel word er door de garagehouder naar de keuring gegaan met garageplaten.
 

Pogi

Lid
Ik begrijp niet dat de autokeuring, die benzine geur niet opgemerkt hebben....tja een particulier of een garagehouder keuring is wel verschillend, bij die mannen kijken ze wel eens door hun vingers
 

Cordoba

Forumguru
@skodaboy: in Nederland is het kenteken aan de auto gekoppeld en niet aan de eigenaar, maar iedere auto ouder dan 4 jaar moet regelmatig gekeurd worden (APK), eerst om de 2 jaar, en als ie wat ouder is, elk jaar. Een 2e-handskeuring is dan ook niet zo zinvol. (APK-keuring kan alleen door monteurs met de bevoegdheid ervoor gedaan worden, en er worden ook regelmatig steekproeven gedaan op net gekeurde auto's).

@Pogi: bizar, dat men een auto zo heeft durven verkopen. Ik neem aan dat je van de verkoper ook een paar keer gratis tanken krijgt (tenslotte is er heel wat brandstof verloren gegaan door dit mankement), of een vergelijkbare financiele vergoeding.
 

skodaboy

Forumguru
Ja, zo zie je maar dat zelfs een tweedehands verkoper met goede staat van dienst iemand kan 'bedriegen'.
Dat heb je wel slim bekeken om de te vervangen onderdelen te 'merken'.
Nu maar hopen dat ze alles correct vervangen en monteren...

de auto kan idd ontploffen met de juiste verhouding benzine(damp) en zuurstof,
maar je hebt ook een bepaalde temperatuur om de combi te doen ontploffen..
 

Pogi

Lid
ik ga zo wie zo, over compensatie hebben, hij vertelde me deze morgen ,dat hij er totaal niks van wiste, had wel een benzinegeur geroken ,maar verder niet op verder ingegaan, omdat hij regelmatig een benzine geur of diesel geur had in de garage zonder één enkel voorval, en er stonden een tiental auto's in de toonzaal.
 

skodaboy

Forumguru
die mannen op de keuring zullen die benzinegeur zeker opgemerkt hebben,
maar zoals ik al zei,daar is vriendjespolitiek mee gemoeid..
en das niet alleen daar,das ook nog op andere plaatsen..

als ik een garage heb he,en ik ruik benzine en ik zelf heb niet met benzine gewerkt,dan weet je toch van jezelf dat er iets niet klopt..trouwens in en rond de fabia zal er ook wel benzinegeur gehangen hebben..dus..
 

Pogi

Lid
Is correct skodaboy, daar was een zéér lichte geur te bespeuren, gene sterke, zéér licht, ik had daar ook een opmerking van gemaakt, hij zei dat het wel meer gebeurd dat er een lichte geur kan hangen, dat kan kloppen, af en toe komt hier een jonge gast, en die zijn auto heeft dat ook, en toch is er niks te vinden zegt hij, geen lekkage , de fabia is van 2002 en heeft maar 71000 km, die ziet er nog gelijk nieuw uit
 

CDK

Forumguru
dit had heel anders af kunnen lopen, met de juiste mengverhouding zuurstof en brandstof is het een rijdende bom...... :(
 

Cordoba

Forumguru
Kan ook te maken hebben met de omstandigheden: als het koud is verdampt er minder benzine dus minder sterke lucht, net voor de keuring goed ventileren en in de auto eventueel maskeren met een andere geur, en als er dan ook wind staat bij de keuring (dus niet in gesloten garage) kan het zijn, dat je alleen een lichte geur waarneemt, maar is ook afhankelijk van het reukvermogen van degene die keurt.
 

Canon-Eye

Forumguru
(koolstof)filter kan vuil/versleten zijn
Of er is benzine ingelopen als gevolg van "lekker tot aan het randje van de tuit volgooien".
Deed ik in het begin ook met mijn toenmalige F1 - kostte toen (ca. 2002/2003) rond de €225 voor een nieuw actiefkoolfilter.:pardon:
Sindsdien rond ik het maar af op de eerstvolgende hele liter zodra de tankslurf afslaat...
 

Pogi

Lid
Ik ga zo wie zo met de garage houder een goe klapke doen , die wagen moest ontploffen, en ik mijn goede brave zoon moest verliezen, het zou niet zijne beste dag worden denk ik
 

Pogi

Lid
Of er is benzine ingelopen als gevolg van "lekker tot aan het randje van de tuit volgooien".
Deed ik in het begin ook met mijn toenmalige F1 - kostte toen (ca. 2002/2003) rond de €225 voor een nieuw actiefkoolfilter.:pardon:
Sindsdien rond ik het maar af op de eerstvolgende hele liter zodra de tankslurf afslaat...

waar zit die koolstof filter ergens
 

Canon-Eye

Forumguru
waar zit die koolstof filter ergens
Gekoppeld aan de ontluchting van de tank; als je 'm te vol tankt (dus helemaal tot de rand van de vulpijp zoals ik destijds ook met mijn voorgaande Polo gewend was) dan loopt er via de ontluchting benzine in het filter.
 

Canon-Eye

Forumguru
Zie post #40:
Gekoppeld aan de ontluchting van de tank; als je 'm te vol tankt (dus helemaal tot de rand van de vulpijp zoals ik destijds ook met mijn voorgaande Polo gewend was) dan loopt er via de ontluchting benzine in het filter.
 

skodaboy

Forumguru
de koolfilter kan op twee plaatsen zitten,of wel zit hij in de buurt van de benzinetank of wel zit hij in de motorruimte.
als hij in de motorruimte zit,hoor je daar een 'tikkend' geluid,wat maar af en toe hoorbaar is,als je het tikkend geluid hoort is de filter actief.

om te beginnen zou ik eens in de buurt van de benzinetank kijken,de ontluchtingsleiding zit de buurt van de tankdop.
er loopt een leiding van daaruit naar het koolfilter (is precies een "blokje" waar 3 leidingen op vast zitten)Vanaf het koolfilter loopt er ook een ontluchtingsleiding naar de motor toe...
de brandstofretourleiding zit hier ook
 
Bovenaan Onderaan