Fabia, benzine lek

Pogi

Lid
skodaboy, bedankt dat is de informatie die ik nodig heb. De auto is terug bij de autohandelaar, de onderdelen zullen vervangen worden , we zullen zien of ze werkelijk vervangen zijn.....
 

skodaboy

Forumguru
@ Pogi van waar is die bewuste autohandelaar eigenlijk?

vermits jij de te vervangen onderdelen 'onzichtbaar' hebt ge kenmerkt is het vrij simpel te controleren he..
en als je de wagen de garage weer ophaalt,zou ik hem vriendelijk zeggen dat alles word nagekeken of hij zijn werk goed gedaan heeft...:pieker:

als dat niet het geval is sta je daar opnieuw voor de deur,en neem enkele vrienden mee dat praat gemakkelijker...:D
 

EdK

Forumguru
Wat een praatjes bluf allemaal weer.
Gewoon een ieder in zijn waarde laten en scherp van de tong zijn werkt in algemeen het beste
 

Joske

Forumguru
Maar een autohandelaar is ook meestal niet op zijn mondje gevallen e.. Maar goed voorbereid en met woorden kom je vast ook al een heel eind, dat is waar. :)
 

Pogi

Lid
Allee , de fabia is ondertussen terug, alle gemerkte onderdelen zijn vervangen, zoals hij beloofd heeft. Er is helemaal gene benzinegeur meer te bespeuren....eind goed alles goed, met dank aan dit forum. :pardon:
 

skodaboy

Forumguru
@ Pogi,wel dat is goed nieuws dat alle gemerkte onderdelen zijn vervangen en de benzinegeur is verdwenen..
dan kan er nu op een veilige manier van de fabia genoten worden he...

vermits je van bij mij uit de buurt bent,komen we elkaar misschien nog wel eens tegen he...
ik rij met een antreciet grijse 02 combi 4x4 met volgend kenmerk...:jaja:
 

Bijlagen

  • 06072012097.jpg
    06072012097.jpg
    167 KB · Weergaven: 18

Pogi

Lid
Na dat dit probleem is opgelost, heb ik nog een vraag.
Heb een verbruik van 8,6 L/100 km wat eigenlijk zeer hoog ligt voor een 1,4 MPI motor, dat verbruikte mijne ouwe golf 1,4 i , van 17 jaar nog niet eens (6,2 l/100km) wat normaal was.
Stationair draait die niet regelmatig, de RMP schommelt op en neer, en ge voelt dat ook als ge in de auto zit, schud een beetje, ik denk dat ik hem eens moet laten uitlezen , wat denken jullie er over.
 

turboturbo

Forumguru
Kan je op z'n minst doen. Benieuwd of je gasklephuis nog een beetje proper is. Hoog verbruik kan veel oorzaken hebben, maar o.a. het gasklephuis (en de egr) regelen belangrijke zaken in de zuurstofvoorziening voor de verbranding, dacht ik.
Verder draait de 1.4MPI simpelweg niet heel rustig stationair, schijnt (lees dat hier vaker)

Aanvulling: deze topic al gezien? http://www.skodaforum.nl/forum/threads/ratel-in-motorruimte-1-4mpi-ketting.19777/#post-302498
 

Kiswum

Forumguru
Fijn dat alles is opgelost, even wat informatie over de 1.4 mpi, deze Skoda motor staat erom bekend dat ze schudden en dat je dit ook merkt in de auto, dat is heel erg normaal. I.c m. een ketting kan het voorkomen dat je hem een beetje hoort als de motorkap open staat.
Bij mij was het gecombineerde verbruik rond de 7,5/100 ik kon ongeveer 1000km rijden op 80L benzine (ik hoop dat ik het goed heb terug gerekend :D
 

Pogi

Lid
Fijn dat alles is opgelost, even wat informatie over de 1.4 mpi, deze Skoda motor staat erom bekend dat ze schudden en dat je dit ook merkt in de auto, dat is heel erg normaal. I.c m. een ketting kan het voorkomen dat je hem een beetje hoort als de motorkap open staat.
Bij mij was het gecombineerde verbruik rond de 7,5/100 ik kon ongeveer 1000km rijden op 80L benzine (ik hoop dat ik het goed heb terug gerekend :D

Dat is eigenlijk een normaal verbruik. Uwe skoda is een 1,6, en de carrosserie is zwaarder . Mijne fabia is lichter en de motor is lichter, maar verbruikt bijna 8,5 liter/100 km, dat is verschrikkelijk veel, normaal zou die hoop en al een 5,5 l mogen verbruiken, zou kunnen dat de automatische choke blijf opstaan.
 
Bovenaan Onderaan