Fabia Combi 1.4 MPI 2001

00s3

Lid
Hallo iedereen,

Het heeft even geduurd voordat ik weer een reactie kan plaatsen..
Reden: laptop vd zaak ingeleverd etc (zo ook de Skoda Octavia :( ).. en op de tablet thuis wil het allemaal niet zo lukken om een reactie te plaatsen..

Idd boeiende discussie over chemie etc.. :-)

Terugkomend op mijn Skoda; de beurt heeft ie inmiddels al gehad.. Iemand had het over second opinion..
Voor een volgende keer, weet iemand een betrouwbare garage in Dordrecht, anders dan de Skoda dealer?

De verwarming heb ik zoals gezegd niet laten maken.. Wat me wel opgevallen is, is dat de ratel minder is geworden (of er is gewenning opgetreden)..

Toen ik mijn auto na de beurt weer ophaalde deed de CV het weer niet..(nu nog niet)
Dacht toen, van als ik nu -volgens het boekje- op de knop klik en binnen een minuut het portier opent doet ie het wel.. is dus niet zo.. :(

Bellen naar de garage wilde ik wel.. alleen heb geen mobiele tel. meer.. (was ook van vorige werkgever) en vergat elke keer als ik thuis was en inmiddels zijn we x-aantal dagen verder en heb er ook niet veel vertrouwen in dat de Skoda dealer het gaat verhelpen (inleren?)

Zijn er andere mogelijkheden om de Skoda mijn sleutel te laten snappen?
Bijvoorbeeld accu ontkoppelen ofzo?

Hoor het graag..

Grtz,

Ed

Kiswum

Forumguru
Wat een vervelende begin met je auto. Ik ga even in op de vragen die je hebt:

Accu: Ik had in de Fabia HB uit 2001 een iets grotere accu geplaatst van zo'n 70 euro incl. 3 jaar garantie, gewoon te koop bij elke winkel die auto-onderdelen verkoopt. Erin plaatsen was binnen 15 minuten gedaan zonder enige ervaring daarin.

Sleutels: CV werkt, maar de batterij in de sleutel(s ) zijn waarschijnlijk leeg of hij maakt geen contact op dat ijzer pinnetje. Deze kun je een beetje buigen zodat deze contact blijft houden en daarna weer snel dichtdoen.
Volgens mij kun je je sleutel laten inleren door deze binnen 15 seconden in je contact te doen nadat je de deuren hebt geopend. Dit staat volgens mij in het boekje vermeld. (Ik had overigens de sleutels met 2 knopjes en deze waren niet inklapbaar, ik weet dat er diverse soorten in omloop zijn geweest in die tijd.)

Verder kun je tegenwoordig op steeds meer plaatsen een aankoopkeuring doen, dit varieert van 55 euro in Nuenen (vagtechniek.nl, ik kon dezelfde dag nog terecht) tot in de honderden euro's bij de ANWB en Dekra (wachttijd is minimaal 5 werkdagen).

00s3

Lid
Hoi Kiswum ,

De accu is vervangen bij de dealer bij de beurt..
De sleutels had ik al voorzien van nieuwe batterijen..

Toen mijn accu dood was en ik hem weer opgeladen had werkte de cv wel..
Daarom mijn vraag of het loskoppelen en weer koppelen zo'n zelfde effect teweeg zou brengen...

Echt irritant nu als ik met mijn gezin op pad ga dat ik dan eerst met de sleutel de deur open moet doen en met de ontgrendelknop de rest van de deuren.. :(

Suggesties iemand?

Grtz,

Ed

Cordoba

Forumguru
Ed: hoe zit het met de binnenverlichting (als je die op de 'deur-stand' hebt staan), gaat die netjes aan als je de auto van slot haalt, of reageert die ook niet?

Even de mogelijke oorzaken beperken van het cv-probleem:
- de cv reageert dus ook niet als je met de sleutel de deur open doet. Dat betekent dat het dus niet aan de zender of de ontvanger ligt, maar echt aan de cv-module zelf, of de bekabeling.
- de cv-module, heet geloof ik officieel de comfort module, en zit als ik het juist heb in het bestuurdersportier. Je kunt de bekleding van het portier verwijderen, en checken of de stekkers netjes in de module zitten en of de kabels geen draadbreuk of andere beschadiging vertonen (check ook de doorvoor van portier naar de rest van de carrosserie)
- andere optie is, dat de comfortmodule geen stroom krijgt, dat kan aan de bekabeling liggen, maar ook aan een kapotte zekering. Je zult even uit moeten zoeken, welke zekering dat is en waar ie zit (er zitten ook zekeringen in de accubak, voor sommige zaken).

polf

Senior Member
Comfort module zit volgens mij niet in je deur maar onder dashboard. Zoek even in de online ETKA van het download forum. Groep9 959-10 . Zijn wel een aantal part nummers voor zoals 6Q0959433E. Regelaar heb ik zelf jaren geleden ook al stuk gehad, was toen best prijzig maar tegenwoordig ook zat tweede hands te vinden.

Laat de boel eerst uitlezen, kan je gericht zoeken. Tenminste als je dat kan/wilt want als je een accu al laat wisselen zou ik hier niet aan beginnen

succes Polf

Kiswum

Forumguru
Hmm de belangrijke dingen zijn dus al vervangen. Dat de overige portieren niet open gaan als je de bestuurdersdeur van het slot af haalt is vreemd. Wellicht is er toch ergens een stroomstoring, bij ons ging de achterbak niet goed open doordat er een stroomstoring was in de binnenverlichting in de hemel.
Wellicht kun je (nogmaals) de zekeringen bij de accu en bij je portier nakijken. Er staat ook een schema in het afdekplaatje, waarbij je kunt zien of de juiste zekeringen geplaatst zijn.

Ik gok nu maar wat, ik zou je anders ook niet verder kunnen helpen. Het probleem is dat zoiets vaak een klein details is, het is alleen de vraag wat er aan de hand is. Succes!

Bovenaan Onderaan