Ik wil 'm eerdaags ook gaan bekijken, ben alleen bang dat ik het mezelf dat erg moeilijk maak, hij ziet er op papier/ monitor al zo leuk uit, laat staan als ik er ff in ga zitten.
Smaken verschillen, ik vindt hem er niet uitzien op papier.
Ik had er veel meer van vewacht, maar nee, het is het net niet.
Ik wil 'm eerdaags ook gaan bekijken, ben alleen bang dat ik het mezelf dat erg moeilijk maak, hij ziet er op papier/ monitor al zo leuk uit, laat staan als ik er ff in ga zitten.
dat word bestellen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ssst, houd je mond maar, anders heb ik direct ruzie met mijn vriendin/ verloofde. Dan komen er ineens hele vreemde dingen in de huwelijkse voorwaarden te staan:baby012:
bijv. jij een auto ik een keuken, paar jaar daarop, jij een auto ik een badkamer.
Nee ik zal het tegen die tijd heel taktisch moeten gaan brengen.........
ssst, houd je mond maar, anders heb ik direct ruzie met mijn vriendin/ verloofde. Dan komen er ineens hele vreemde dingen in de huwelijkse voorwaarden te staan:baby012:
bijv. jij een auto ik een keuken, paar jaar daarop, jij een auto ik een badkamer.
Nee ik zal het tegen die tijd heel taktisch moeten gaan brengen.........
Een betere verdeling:
Ik de auto rijden, jij de auto betalen.
Hebben jullie allebei wat aan de auto
Vandaag las ik een rij-impressie van de Fabia Combi in de Autoreview van januari 2008.
De rij-impressie vondt plaats in een Fabia Combi met de 1.2 L 69 pk uitvoering. Men was over de motor en de auto nogal te spreken.
Zijn er meer mensen die ervaring hebben met de 3 cilinder 1.2 L. Op papier zijn het ongeveer 200 cc en 17 pk minder t.o.v 1.4 L. De acceleratie is 2.6 seconde langer. Het verbruik is 1:16,9 voor de 1.2 en 1:15,4 voor de 1.4.
Hoe is er in de praktijk met deze krachtbron te leven, is het een optie voor de 1.4 L ?
Gezien het in verhouding kleine prijsverschil raad ik altijd aan voor een 1.4 te gaan. Fabia's met 1.2 motor blijven over het algemeen langer staan voor ze verkocht zijn en dit zal dan ook zeker te merken zijn bij de inruilprijs later. Persoonlijk vind ik dat geroffel van een 3cylinder ook niet om aan te horen.
Dat klopt, maar van de andere kant zijn er ook voordelen te noemen.
Het verbruik is lager, de wegenbelasting is lager voor de combi. de verzekering zal ook lager zijn.
Die lagere inruilprijs zal voor een deel gecompenseerd worden door minder dan gemiddeld aantal kilometers.
Het is een moeilijke afweging.
Wij hebben de auto niet nodig om naar de zaak te gaan, dat doen we op de fiets of snorfiets. De auto is dan alleen nodig om de wekelijkse boodschappen te halen. En familiebezoek of iets dergelijks.
Maar in de nabije toekomst zullen er toch verandering plaats vinden, en is het verstandig daar op te wachten.
Fabia's met 1.2 motor blijven over het algemeen langer staan voor ze verkocht zijn en dit zal dan ook zeker te merken zijn bij de inruilprijs later.
Ik raad toch aan om met beide auto's is goed proef te rijden en daar u keuze dan ook op te baseren want mocht het later toch tegenvallen is een Fabia met 1.4 motor een prijsverschil van meen ik uit mijn hoofd iets van 900euro minus een +/- 500euro lagere inruilprijs een extra kostenpost van 400euro. Er van uitgaande dat u met de fabia 4 jaar wil doen (a 48mnd) kost u dit € 8,33 per maand.
....
Maargoed gewoon proefrijden is het advies want geen mens is gelijk.
Dit is toch een probleem van de dealer en niet van de eigenaar??? Ik heb bewust gekozen voor de een 1.2 12v motor in mijn Roomster, gewoon omdat ik het een fijn motortje vind, die ik iedereen kan aanraden hij is voor mij als particuliere koper, goedkoper is in aanschaf en is onder normaal gebruik bij de normale snelheden echt wel veel zuiniger!! Mijn vorige Fabia Combi ,was een SDI, die zou ook veel meer afschrijven dan een TDI, nou geloof me, daar heb ik niets van gemerkt ik heb er toch een mooi bedrag voor terug vgejkergen destijds bij aanschaf van mijn huidige Roomster. Ook zo bij een collega van mij, die reed in een Fabia Sedan, die zou ook minder gelieft zijn dan de HB, ook hij heeft daar bij z'n inruil niets van gemerkt..
Ik weet niet wat jou Roomster bijvoorbeeld verbruikt. En is dat dan weer gemeten op de boordcomputer of gewoon berekend aan de hand van het echt aantal liters wat je getankt hebt??