Zoals te lezen in het draadje over het productieschema, heb ik gisteren nog een proefrit in de IBIZA gemaakt, let wel de 5 deurs ipv eerder aangegeven de
ST. Hoewel een prima auto vind ik hem persoonlijk te duur. Voor €1000,- minder op de totaal prijs heb ik bij de Fabia meer zitruimte, meer laadruimte, winterbanden en een volwaardig reservewiel.
De ST heeft standaard een multifunctioneel stuur en meedraaiende koplampen.
Verder lees je op hun site dat de mobiliteitsservice ook van toepassing is voor mensen met een lekke band en zonder reservewiel. Die kun je dus uitsparen.
Voor mij persoonlijk zijn de standaard extra's van de ST mij niet de extra kosten waard, maar ik ben er van overtuigd dat dit voor anderen zeker wel geldt.
Uiteindelijk heb ik het gevoel dat beide auto's prima auto's zijn en dat smaak en prijsverschil bij de meesten de doorslag zal geven. Als je twijfelt, zou ik ze beiden zeker een kans geven. Stiekem twijfel ik ook nog steeds een beetje.
Ik heb bij de Fabia de volgende opties: Metallic lak, dakrailing, sunset ramen, maxidot, gordijnairbags, elektrische ramen achter, climatronic, PDC, volwaardig reservewiel.
Bij de ST style ecomotive had ik een offerte met de volgende opties: Metallic lak, climatronic, design pakket (donkere ramen achter,opbergpakket, lade onder hoedenplank,3 netten en 12v bagageruimte), technic pakket (regensensor, automatische dimmende buitenspiegel, parkeersensoren achter).