Fabia combi veren greenline

fred raket

Nieuw lid
Ik zou graag mijn Fabia combi iets lager willen. Ik wil niet gaan voor verlagingsveren alleen want daar heb ik slechte ervaringen mee...de auto wordt een springbal. De volledige set veren en dempers is me wat te duur.

Nu las ik dat de greenline modellen ietsje lager liggen......klopt dat.....? Dan zou ik eventueel gaan voor de veren van de greenline die een goede cm zouden verlagen ?
 

Niels83

Forumguru
Jah dat lijkt me.

Maar weet natuurlijk niet precies hoeveel het scheelt. Viel me alleen op dat de 1.4 greenline goedkoper in de wegenbelasting was dan de niet greenline.

Maar was je bedoeling met verlagen, want zo laag staat de greenline niet.
 

oco1979

Forumguru
- 15mm,voor het verbruik moet je zeker niet doen,de looks eigenlijk ook niet,dat is te weinig verlaagd
wil je het goed doen,sportveren + sportdempers.

als je wagen al wat km heeft,dan is de kans groot de dempers niet meer super zijn, ipv oem dempers,iets bijleggen voor compete kit,ga je jaren plezier en km's van hebben en gaan langer mee gaan dan de oem
 

Spierings

Forumguru
Gewoon eibach Pro veren eronder, wagen gaat echt 100% beter rijden.. zelfs mijn vrouw kan het verschil goed merken :tegek:

Wordt iets stugger (ben je in een week aan gewend), 3 cm lager waardoor deze wat mooier op zijn wielen staat, fijner over de drempels heen ( kan nu zelfs sneller als voorheen) en een stuk minder wind gevoelig.
 

fred raket

Nieuw lid
Gewoon eibach Pro veren eronder, wagen gaat echt 100% beter rijden.. zelfs mijn vrouw kan het verschil goed merken :tegek:

Wordt iets stugger (ben je in een week aan gewend), 3 cm lager waardoor deze wat mooier op zijn wielen staat, fijner over de drempels heen ( kan nu zelfs sneller als voorheen) en een stuk minder wind gevoelig.


Is dat echt zo ? Ik heb vroeger nog enkel veren gemonteerd en was daar telkens in teleurgesteld. De auto werd springerig....de originele dempers zijn dan toch niet maar afgestemd op die korte veren ? Mij is altijd gezegd dat dat dat willen maar niet kunnen is.....Ik moet zeggen dat ik als wel eens achter een auto rijd die zo'n springerig gedrag heeft en ik dan onmiddellijk denk...he he alleen de veren..
 

Spierings

Forumguru
@fred raket normale verlaging veren verlagen meestal meteen een centimeter of 4 en dat is meteen de grens voor de meeste schokbrekers

Eibachs pro zijn uitstekend geschikt voor de standaard schokbrekers door de minimale verlaging, bovendien zijn ze minder stug als meeste andere verlagingsveren.... hier is op het forum zeer veel over te lezen...
 

fred raket

Nieuw lid
@fred raket normale verlaging veren verlagen meestal meteen een centimeter of 4 en dat is meteen de grens voor de meeste schokbrekers

Eibachs pro zijn uitstekend geschikt voor de standaard schokbrekers door de minimale verlaging, bovendien zijn ze minder stug als meeste andere verlagingsveren.... hier is op het forum zeer veel over te lezen...


Ok ik ga dat eens bekijken...Thx
 

Niels83

Forumguru
Dat springerige komt ook wanneer de schokbrekers vervangen moeten worden..

Kan het de combi zijn? Van te veel verlaagd en slechte schokbrekers? In mijn ford (net verkocht) ging ik ook als een kangaroe de straat door. Maar daar was de schokbreker links achter gewoon op.
 

fred raket

Nieuw lid
Wat betreft de velgen ...ik zie graag deze op mijn avatar zijn dat de Elba velgen ?
 

Bijlagen

  • skoda tiefergelegt.jpg
    skoda tiefergelegt.jpg
    7,8 KB · Weergaven: 16

Hetzer

Forumguru
en het klopt dat de eerste Greenline (1.4TDI, en later de 1.2 TDI) voorzien waren van het standaard sportonderstel
Latere Greenlines stonden op de "normale"
 

Hetzer

Forumguru
Laatste bouwjaar , wat zou dat geweest zijn 2013 ?? Nadat de nieuwe logo''s erop kwamen, toen stond hij op de normale, daarvoor dus met de 15mm sport veren
 
Bovenaan Onderaan