Fabia combi veren greenline

Antera

Donateur
Verlagen met Green-line veren gaat niet goed komen vaak (controleer de aslasten eerst maar eens )dit wegens de aslasten va jouw auto en die van een Gren-line doorslaan zal dan het probleem worden. Setje veren van Eibach die ik lever verlagen 30mm en dat is prima om nog mee te rijden
 

fred raket

Nieuw lid
Ok bedankt.....zou ik die sportveren nu nog kunnen kopen ? Ik veronderstel dat de dempers dezelfde zijn gebleven ?

Persoonlijk denk ik dat veren als van de greenline die 15 mm verlagen beter zullen rijden dan 30mm verlagende veren.....Ik weet niet hoe het nu zit maar ik heb vroeger nog verlaagt met veren alleen en dat was allesbehalve.....want de dempers zijn daar niet aan aangepast.

In mijn ogen moet het niet prima zijn om nog mee te rijden maar op zijn minst even lekker en indien het even kan beter rijden en dat kan volgens mij alleen als je voor de combinatie dempers en veren gaat of vergis ik me ?
 
Laatst bewerkt:

Spierings

Forumguru
Veren welke niet geschikt zijn voor jouw aslasten en bovendien nauwelijks verlagen zullen echt niet beter zijn als veren welke hier wel voor de standaard schokdempers en aslasten zijn ontworpen en iets verder verlagen.. de standaard veren zijn zoizo veel te slap naar mijn mening...

Maar je moet niet appels met peren vergelijken. Meeste verlagingsveren zijn ook niet ontworpen voor de standaard schokbrekers ook al worden ze hier wel op gemonteerd..

Hoeveel heeft jouw wagen nu gelopen? Mijn veren zijn er rond de 60.000 onder gegaan en kan naar mijn mening geen kwaad..
 

fred raket

Nieuw lid
Mijn auto heeft nu rond de 30.000 km....gelopen. Welke veren heb jij gemonteerd ? Want mijn vraag is ....zijn die eibach pro kit veren eigenlijk ontworpen voor de standaard dempers of voor de zogenaamde sportdempers als daar zijn Bilstein ....?
 

Spierings

Forumguru
Ik heb eibach pro, hierbij hoef je geen andere schokbrekers.

Kan Ik De Eibach Verlagingsveren Gebruiken op Mijn Originele Schokdempers?
De Eibach Pro en Sportline zijn door Eibach gefabriceerd zodat ze zonder problemen op de originele schokbrekers gemonteerd kunnen worden. Indien het best sportiever mag van u dan adviseren wij deze verlagingsveren te monteren met sport schokdempers van bijvoorbeeld KONI of BILSTEIN. Een sport schokdemper heeft namelijk een snellere reactie snelheid wat betreft oneffenheden op de weg en zorgt daarmee tevens voor een stabielere setting. Dit resulteert in minder nadeinen en extra tegendruk in bochten
 

laagvlieger

Forumguru
Ik heb ook getwijfeld om voor een setje verlagingsveren te gaan. Maar ik heb al (te) vaak ondervonden hoe handig het kan zijn om wat extra ruimte onder de auto en wielkasten te hebben!! Slecht wegdek, onverharde wegen, verkeersdrempels, sneeuw en sneeuwkettingen ... Maar daar heb je in NL veel minder last van met die mooie vlakke wegen :jaja:.
Bij mij blijft het functie boven vorm.
 

fred raket

Nieuw lid
Net daarom dat ik nog altijd twijfel om niet te gaan voor die greenline verlaging .....Ik vind die 17 mm al goed zichtbaar en in feite genoeg ....zeker als je er wat mooie velgen onderlegt......

Zoals deze vind ik perfect. En is volgens mij met het originele sportonderstel greenline
 

Bijlagen

  • pictures_skoda_fabia_2007_12.jpg
    pictures_skoda_fabia_2007_12.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 11

Spierings

Forumguru
@laagvlieger verkeersdrempels gaat niet altijd op, met de eibach Pro duikt de wagen veel minder tijden drempels waardoor je ze ook harder kunt nemen als je wilt....
 

fred raket

Nieuw lid
In Belgie heb je nog veel van die betonwegen met naden ......en dat is toch weer even anders met alleen die veren....Ik herinner me dat mijn auto beetje reed als een ping pong bal......toen ik er daarna de sportdempers onder plaatste wist ik pas wat ik al die tijd had gemist.:)
 

Antera

Donateur
Het is en blijft een overweging. Het is maar net hoe je emt de auto wilt rijden. Ja je bent verlaagt en zal dus met gepaste snelheid opstakels moeten nemen. En ja je zal altijd wel iets stugger worden met Eibach en ja je kan je auto beter beladen met eibach veren dan met OEM veren. oem veren zakken verder door met eenzelfde belading. Lastig lastig:jaja:
 

Ridley

Forumguru
Mijn F2 combi had ik ook verlaagd bij @Antera dmv Eibach Pro. Ik kan het je echt aanraden, jarenlang op vakanties geweest naar Italië, Frankrijk, België waar zeker niet de beste wegen zijn. Je levert 5% comfort in, maar krijgt er 100% looks en het allerbelangrijkste: 200% betere rijeigenschappen voor terug. Niet twijfelen!
 

fred raket

Nieuw lid
Als ik jouw redenering volg vraag ik me af waarom men dan nog sportdempers zou ontwikkelen ?? Puur verloren geld dan ??.....Hoeveel betere rijeigenschappen krijg je dan terug 600 % ......Verlagen enkel met veren is voor 18 jarigen....uw dempers zijn gewoon niet afgestemd op die sportveren......Mijn laatste auto die ik verlaagde enkel met de veren was een Mazda mx 5.....Toen we met de club naar Frankrijk gingen kon ik op de Bumpy Franse departemantales geen originele auto volgen.....een echt springkasteel was mijn auto.....Toen ik er later de Koni spordempers onderzette leek er een wereldwonder te zijn gebeurd .....dat was pas een onderstel zoals het hoort.

Ik denk dat iedere expert het 100 % eens met me zal zijn.....daar twijfel ik geen ogenblik aan.....De looks ok...rijeigenschappen 0
 

Niels83

Forumguru
Als ik jouw redenering volg vraag ik me af waarom men dan nog sportdempers zou ontwikkelen ?? Puur verloren geld dan ??.....Hoeveel betere rijeigenschappen krijg je dan terug 600 % ......Verlagen enkel met veren is voor 18 jarigen....uw dempers zijn gewoon niet afgestemd op die sportveren......Mijn laatste auto die ik verlaagde enkel met de veren was een Mazda mx 5.....Toen we met de club naar Frankrijk gingen kon ik op de Bumpy Franse departemantales geen originele auto volgen.....een echt springkasteel was mijn auto.....Toen ik er later de Koni spordempers onderzette leek er een wereldwonder te zijn gebeurd .....dat was pas een onderstel zoals het hoort.

Ik denk dat iedere expert het 100 % eens met me zal zijn.....daar twijfel ik geen ogenblik aan.....De looks ok...rijeigenschappen 0
Is dit Chinees of kan ik niet meer lezen.
 

Ridley

Forumguru
Ik nodig je graag uit om in mijn F3 te komen rijden, wederom verlaagd met Eibach door @Antera. Kun je zelf ervaren hoe het rijd. Het ging mij echt niet om de looks, auto houdt veel beter spoor.

En ja natuurlijk is een combiset nog beter, maar dit werkt echt prima voor de prijs tov dempers + veren.
 

Spierings

Forumguru
.

Ik denk dat iedere expert het 100 % eens met me zal zijn.....daar twijfel ik geen ogenblik aan.....De looks ok...rijeigenschappen 0

Denk het niet, ik ben zelf al 17 jaar monteur en Antera heeft er al meer gemonteerd als menig ander en die zal het ook niet met je eens zijn..

Je moet niet alle veren met elkaar vergelijken... eibach Pro verlaagd minimaal ... dit moet je niet gaan vergeleken met 60-40 verlaagde veren....

Sportschokdempers zijn over het algemeen korter waardoor de veren met meer verlaging goed passen en de stang niet op zijn eind zit. Ook kan er veel verschil in de regeling zitten..
Een schokbreker zit ingewikkelder in elkaar als een stang en een plunjer.

Jouw Mazda kan ook gewoon verkeerd gereden hebben door een foute combi, hoe ver was deze verlaagd?

Je kunt ook gewoon eigenwijs zijn en als nog voor de greenline veren gaan....
 
Laatst bewerkt:

Ridley

Forumguru
Als je echt volledig voor de looks zou gaan kies je in ieder geval niet voor een F2. Dat is echt uit praktische overwegingen.
 

Ridley

Forumguru
f5a78c87357f7fd71cd001e244d911ef.jpg
 
Bovenaan Onderaan