Fabia I 1.2 12V ervaring, foto's en onderhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cordoba

Forumguru
RDW houdt toezicht op de APK-keuring, als de keurmeester het ook inderdaad heeft opgeschreven licht het vast, en kun je er wat mee. Vaak is het echter alleen een mondelinge mededeling, om zo de klant een paar extra lampjes á €3,50 per stuk te verkopen. Eigenlijk de opvolger van de ruitensproeiervloeistof die toch in een al bomvol reservoir kan worden geperst.

Een monteur die (terecht) streng keurt heb ik persoonlijk nooit zo'n probleem mee, monteurs die vooral keuren met het oog op punten waar extra geld te verdienen valt, is niet bepaald mijn favoriet. (overigens is het een punt waar vaak APK-keurmeesters de onbewust de mist mee ingaan). Verder vindt ik het bij een Fabia wel van belang dat ze goed oranje zijn: doordat de knippers voor niet achter een apart glaasje zitten, is het vooral bij brandende koplampen lastiger te zien als niet oranje zijn.
 

turboturbo

Forumguru
Inderdaad prijzige lampjes, bijna 4 euro exl. btw. p/st.

Heb nog even gekeken, maar het staat nergens opgeschreven. Ik heb alleen een A4-tje waarop 'goedgekeurd' aangevinkt staat. Welnu; ik ga hier nu niks meer mee doen, maar ik onthoud het wel voor in de toekomst.

Ik gun de garage ook hun inkomsten :)
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb het in het verleden ook gehad, totdat ik een keer op een forum door een monteur die ook APK-keurmeester is, erop gewezen werd dat dit niet volgens de regels is. Overigens kun je alles wel terugvinden qua APK-eisen via de site van de RDW, maar het is niet makkelijk zoeken, en in de gaten houden, dat soms eigenlijk stilletjes de regels worden aangepast.
 

turboturbo

Forumguru
Ik moet zeggen dat ik dat van de ruitenwissers even nagezocht had. Dat verbaasde me in eerste instantie.
Dat van die oranje knipperlichten klonk me dan weer vreselijk logisch in de oren :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan