Fabia l allerlei.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickske

Actief lid
Opgelet Laus dit is een Belgische folder,maar de prijzen zijn inclusief BTW en dit is dus de prijs die je uiteindelijk betaald.
 

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Imhotep</font><hr />

eigenlijk is een rs-line een rs, met iets mindere moter, geen:
- schijfremmen achteraan
- verlaagde ophanging
- alu pedalen
- ESP

Al derest heeft ie wel.

en mij bevalt ie wel, alleen vind ik de 1.4 tdi met 75 pk is te loom onder de 2000 a 2200 toeren, en boven de 110 moet je er ook al niet veel meer van verwachten.

[/ QUOTE ]

iets mindere motor ?? de 1.4 tdi ipv de 1.9 tdi uit de RS???

en de rs-line heeft geen RS lm-velgen, heeft geen groene remklauwen,geen RS interieur en heeft geen RS voorbumper!!!

De Rs-line is zeker een leuke sportieve Fabia maar het is toch echt MEER een Fabia Equipe PLUS dan een Fabia RS
blush.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Hetzer</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Imhotep</font><hr />

eigenlijk is een rs-line een rs, met iets mindere moter, geen:
- schijfremmen achteraan
- verlaagde ophanging
- alu pedalen
- ESP

Al derest heeft ie wel.

en mij bevalt ie wel, alleen vind ik de 1.4 tdi met 75 pk is te loom onder de 2000 a 2200 toeren, en boven de 110 moet je er ook al niet veel meer van verwachten.

[/ QUOTE ]

iets mindere motor ?? de 1.4 tdi ipv de 1.9 tdi uit de RS???

en de rs-line heeft geen RS lm-velgen, heeft geen groene remklauwen,geen RS interieur en heeft geen RS voorbumper!!!

De Rs-line is zeker een leuke sportieve Fabia maar het is toch echt MEER een Fabia Equipe PLUS dan een Fabia RS
blush.gif


[/ QUOTE ]

De RS-line heeft hetzelfde interieur als de rs alleen niet in dezelfde kleuren, de zetels zijn zwarte geperforeerde stof ipv van wit-zwart, en misschien is het stuur iets anders, maar het is zeker geen gewoon stuur, het is dikker, met leer overtrokken, en maar 3 spaken.
 

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Imhotep</font><hr />


De RS-line heeft hetzelfde interieur als de rs alleen niet in dezelfde kleuren, de zetels zijn zwarte geperforeerde stof ipv van wit-zwart, en misschien is het stuur iets anders, maar het is zeker geen gewoon stuur, het is dikker, met leer overtrokken, en maar 3 spaken.

[/ QUOTE ]

zelfde als deze misschien???

dit is namelijk een Equipe Plus.
 

Bijlagen

  • 33801-equip_sport.jpg
    33801-equip_sport.jpg
    35,8 KB · Weergaven: 36

Hetzer

Forumguru
precies het zelfde dat zeg ik dus, de Rs-line is nagenoeg het zelfde als de Nederlandse Equipe Plus versie!
xyxthumbs.gif
 
Ik ben vannacht teruggekomen van mijn vakantie in Oostenrijk in het merengebied van Karinthië. Het was mijn eerste vakantie met mijn nieuwe Fabia Combi Spirit+ 1.9TDI. Wat bevalt deze auto en zeker deze motor goed op de snelweg en in de bergen! Wat een power!! overigens merkte ik wel degelijk verschil tussen gewone diesel (ik moest 1 keer ARAL tanken) en de Ultimate versie van Shell. Minder power en meer herrie. Ik heb dan ook zo'n 3000km met veel plezier weggeblazen met een uitermate laag verbruik van rond de 1 op 17 en dat terwijl ik er nu pas 7000 km op heb staan. Ook moest ik een half litertje olie bij vullen. Wat mij in m.n. Oostenrijk op viel is het vele aantal Skoda's wat daar rond reed! Politie, gemeente werkers, etc. alles rijdt daar in een Skoda rond. Als je tien auto's voorbij ziet rijden zitten er zeker 4 Skoda's bij. Al met al ben ik blij dat ik na vele merken nu deze Fabia rij! Nog 4 maandjes wachten en dan komt de wintersport!!!!
473.gif
 

RSlogo

Actief lid
Heb je ook het verschil mbt. het aantal Km. per tank tussen de verschillende soorten diesel geregistreerd? Ik heb verschillen van 10% geconstateerd
koffie.gif
 
Gek verhaal misschien, als ik bij de shell tank rij ik minder kilometers op een tank. Als ik tank bij BP rij ik 55 kilometer meer op een tank. Ik gebruik den wel de normale euro 95 variant.
 

AGTon

Forumguru
Ik tank bij Esso en heb het gevoel dat mijn tank langer mee gaat dan dat ik bij Shell tank. ( euro 95 )
 
In Nederland tank ik altijd bij BP de Ultimate versie en ben vol weggegaan. In Duitsland en in Oostenrijk heb ik bij de Shell getankt. Ik merkte geen verschil in rij eigenschappen en op het getankte aantal liters heb ik niet echt gelet, alleen hetgeen wat de boordcomputer mij aangaf. Op de terugweg moest ik Aral tanken en die had alleen gewone diesel. Ik merkte toen echt verschil in trekkracht en geluid. Ik denk dat het komt omdat je in Oostenrijk en Duitsland meer om hoog en omlaag gaat en in mijn gevall vol bepakt. Misschien dat je leeg op de vlakke 120km wegen in Nederland het verschil minder merkt, maar in de bergen merkte ik het wel degelijk.
 

Octaviarijder

Actief lid
Het ligt heel erg aan de auto of een brandstof ook besparing opleverd. Een vriend van mij ging met zijn VW Transporter diesel tanken bij Shell en hij reed 1.5 km minder ver per liter. Dat heeft hij een maand volgehouden, toen hij weer terugging naar zijn oude brandstof, ging het verbruik weer terug naar het oude niveau.
 

RSlogo

Actief lid
Zoals ik al vertelde, reed ik met de Avia diesel 980Km en met de "witte pomp" diesel 880Km. Buiten dat, onze Peugeot 106 rijdt prima op NL Euro 95 (Avia) maar in Duitsland moeten we Euro 98 (Div. geprobeerd) tanken ander loop hij echt niet. (loopt onregelmatig en valt zelfs uit). België, die heeft in onze regio de beste Benzine, daar heeft de Euro 95 een hoger octaan dan erop staat.
______________________
923.gif
______________
 
Hmmm... ik heb een shell tankpas van het werk. Daar mogen we alleen maar de standaard diesel mee tanken. Ik heb dus geen idee wat het verschil is. Overigens, als het verbruik 10% scheelt, is dat ook zo ongeveer het verschil in prijs tussen die 2 soorten diesel...
 

RSlogo

Actief lid
Ik heb het hier over twee soorten "normale" diesel. De "extra" variant die aangeboden wordt levert volgens mij mbt. het aantal Km's niets op. De leasemaatschappijen willen het niet hebben dat je de "extra" variant tankt. Zijn zien natuurlijk géén positieve bijdrage mbt. een kosten vermindering.
473.gif
 
Leuk om te lezen dat er vele meningen zijn over de diverse soorten brandstof. Ik wilde alleen met jullie mijn ervaring met een heerlijke 1.9 tdi delen die wel degelijk lekkerder rijdt op de "duurdere versie" diesel. Ik heb geen lease contract en ben dus gewoon een particuliere liefhebber die graag een paar eurocenten meer uitgeeft voor duidelijk meer rijplezier. Ik ga in december weer naar Oostenrijk en ik zal eens een paar Skoda diesel rijders aldaar naar hun "tankgedrag" vragen.
 

Dlanor

Nieuw lid
Ik rij altijd met mijn vrouw mee naar het werk, en dat bespaar mij een heleboel brandstof, ik tank dan ook 1x in de 2 maanden, gewoon Total. euro95
xyxthumbs.gif
 
Dlanor na die all in vakantie naar Turkije kan je de auto beter duwen...........
473.gif
Vandaag weer getankt en 42 litertjes Ultimate Diesel en hij gaat weer als een speer!! Kost zo'n 45 euries maar dan heb je wel wat!!!!
 

Chris

Lid
School is niet zo ver, 2km, echter met een baby en een kleuter ziet mijn vrouw niet zitten op de fiets (gaat niet) Bovendien is mijn Octavia veel weg (met mij)
grin.gif
en gaat zij ook veel meer naar haar vriendinnen toe kunnen gaan. Bovendien gaan we verhuizen en dan hebben we soieso een tweede auto nodig!

De auto is inmiddels binnen en rijdt perfect!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan