Fabia uit 2011 inruilen voor Octavia uit 2005-2007, advies gevraagd!

Canon-Eye

Forumguru
En ik dacht dat de combi qua rij comfort hetzelfde zou zijn als de hatchback? Dit is dus niet zo?
In mijn ervaring niet - met de kanttekening dat het daarbij ging om een F1 2003 hatchback (die slechts een goeie 60k had gereden) die ik na een paar maanden wachttijd weer kon inleveren bij aflevering van m'n nieuwe FII combi. Van verschillen in onderstel weet ik niks af - het kan dus zijn dat die vergelijking niet helemaal eerlijk is.
Zelf proberen lijkt me de veiligste weg om vergissingen uit te sluiten, want dan voel je de eventuele verschillen het beste.

Canon-Eye

Forumguru
Hij rijdt soepel en elegant. Qua comfort ga ik er een beetje op vooruit, maar mijn onderrug is dat niet met mij eens
Zoek er eentje met een verstelbare lendesteun (had ik in mijn OII combi uit 2007), dat kan een heel stuk schelen!

TomR

Lid
Ik zal nog zeker een Fabia combi proefrijden! Ben benieuwd.

De octavia waar ik vanochtend in reed had een lendesteun maar hier kwam ik pas na de proefrit achter :), dus nog even een paar rondjes mee gereden en met de stoel gespeeld en het zat al een stuk beter :).

Alsnog niet perfect. Maar misschien kost dat tijd, moet ik eraan wennen en nog de perfecte instelling vinden.

AGTon

Forumguru
Het kan zijn dat ik er overheen lees, maar sla de Roomster niet over. Ik heb er een en hij is enorm ruim.

TomR

Lid
@AGTon: Yes! Zal ik zeker doen!

Na vanochtend proefrit te hebben gereden in de Skoda Octavia kwam ik zojuist op de een of andere manier terecht bij de KIA Dealer. Uit nieuwsgierigheid naar binnen gelopen en een Mazda 6 proef gereden.

Prima auto lijkt me, online ook aangeprezen, ik vond alleen de Octavia van vanochtend lekkerder rijden. Ik denk dat ik ook meer gevoel heb bij het merk Skoda dan bij het merk Mazda, en dat ik liever voor een Skoda ga. Wel is de Mazda goedkoper, verrassend genoeg. Maar qua auto wint de Skoda het bij me. Alleen qua power leek de Mazda sterker, maar is voor mij niet super belangrijk.

Ze boden 8444 inruil voor de Fabia, niet slecht.

CDK

Forumguru
Oftopic.

De Octavia is sowieso de mooiste van het hele Skoda assortiment.
Ik neem aan dat je het over de O3 hebt en het huidige assortiment? Dan ben ik het helemaal met je eens :)

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk 2

Noord26

Forumguru
Gelukkig verschillen smaken. Anders hadden we allemaal een 5-deurs-zilvergrijze-golf-met-trekhaak gereden.

;)

guitar_billy

Senior Member
<SNIP>
@ Canon-Eye: Het is een hatchback. Qua spullen is het nogal wat, volledig drumstel, 2 paar instrumenten (Bas en Gitaar), versterkers (2-4x), en allerlei losse spullen. Het past allemaal in mijn F2 hatchback, maar vergeet het dan om met meer dan 2 personen in de auto te zitten, veilig :) en op en top comfortabel. We zijn met z'n 4en onderweg.
<SNIP>

TomR, dat lijken me nogal veel spullen, zowel kwa inhoud (m3) als andere beperkingen, lengte van de bas/gitaar koffers (neem je er echt 2 paar = 4 mee?).

Ik ben nog niet overtuigd dat dit allemaal in een kofferbak van een Octavia/Roomster gaat passen? Lijkt me dat je op zijn minst een stevig bagagescheidings rek nodig hebt boven de achterbank om tot het plafond te kunnen laden.

Zou iedere proefrit gebruiken om te proberen passen of het erin kan. Of de ruimte opmeten en dan later maar eens spullen stapelen om te kijken of het gaat passen. Anders heeft die mooie Skoda toch niet zoveel toegevoegde waarde :D

Is het gebruiken van een aanhanger(tje) een optie voor je?
Kan er zeker nog een krat bier mee (en een fris voor de Bob):tegek:

Noord26

Forumguru
Nee serieus niet. Ik heb dagelijks contact met klanten vanuit België, maar deze kende ik echt nog niet.

TomR

Lid
@guitar_billy: Het gaat om 1x basgitaar en 1x gitaar, volledig drumstel, 2-4x amps en ander apperatuur :). Ik kreeg alles dus weg in m'n Fabia hatchback en we konden nog met z'n 2en in de auto zitten (bank dus omlaag en auto proppie vol). Goed idee om de Octavia even goed te testen door spullen in te laden, ik denk dat het het belangrijkste is dat als we 1 stoel omklappen (om 4 zitplaatsen te behouden), dat dan al die spullen erin passen.

Aanhanger wellicht een optie maar misschien wat onhandig :), ik prefereer het liefst dat de grote Octavia Combi groot genoeg is :tongue:. Dat kratje bier proppen we toch nog ergens tussendoor ;).

@Joske: Ook over nagedacht! Maar ik moet de auto ook zakelijk rijden :).

Weten jullie of ik er goed aan doe als ik een Octavia uit 2005-2007 met km stand van 110.000 zou kopen, met betrekking tot de waarde van de auto bij eventuele verkoop later, onderhoud en enige andere kosten waar ik rekening mee moet houden?

Het blijft jammer dat ik ga van een mooi onderhouden, prima auto die ik nu heb, naar een oudere gebruikte auto. :nailbiting:

Joske

Forumguru
mmm, zakelijk ook, en een vw caddy met achterbank?

zo eentje
bestelwagens-op-het-autosalon-vw-caddy_19_630x350.jpg

of zo eentje... :D (makkelijk in de file)
police camion.jpg

Cordoba

Forumguru
Joske, Caddy had ik niet aan gedacht, maar ik denk dat die ook te duur uitvalt. Buren verderop hebben er ook één, maar met 3e zitrij.

Even gekeken, en ook één gevonden met een mooie km-stand en 1.6 blok (1.4 blok lijkt me nogal krap, zeker als ie met 4 man en bagage is geladen).

Plaatje van de laadruimte (ander exemplaar):
0010187093.jpg

AGTon

Forumguru
Ik zeg het nog 1 keer. ROOOoooooomster. Rij er gewoon eens mee. Alles wat je mee wilt nemen gaat wel passen

Bovenaan Onderaan