Fabia uit 2011 inruilen voor Octavia uit 2005-2007, advies gevraagd!

TomR

Lid
@AGTon, @Cordoba, @Joske: Ik ben nogal skeptisch over het gaan rijden in een busje t.o.v een personen wagen :pieker:. Wat zou het nadeel zijn van deze busjes? Ik moet ermee naar het werk en dus de band vervoeren voor optredens.

Btw die VW Caddy ziet er goed uit qua bouwjaar/km stand :). Haha, ja sirene aan, en wellicht komen we nog op tijd voor een optreden ;).

Daarnaast komt het feit dat een personen wagen wel wat leuker is om te bezitten

Noord26

Forumguru
Waarom zo'n zware Caddy?

Een Roomster heeft vrijwel net zoveel ruimte en is lichter (voordeliger brandstof, wegenbelasting en verzekering). En ziet er uit als een gewone auto met de ruimte van een busje. Daarnaast krijg je meer luxe voor minder geld.

De onderstaande is 1 jaar jonger, heeft iets minder gelopen en is beter uitgerust (climate control, velgen, leder stuurwiel, navi systeem, parkeersensoren, etc.),

http://www.autotrader.nl/auto/skoda...er-14-16vbj-200786764-kmnw-apk/fotos/#foto-17

Joske

Forumguru
op welk platform staat de Roomster eigenlijk? (vergelijkbaar met VW, is dat de Caddy mss?)

Canon-Eye

Forumguru
Was het Roomster-platform niet een combinatie van 2 verschillende platforms (Fabia voorkant en Octavia achterkant of zoiets), of vergis ik me daarin?

Joske

Forumguru
Was het Roomster-platform niet een combinatie van 2 verschillende platforms (Fabia voorkant en Octavia achterkant of zoiets), of vergis ik me daarin?
helemaal correct, bank vooruit en kus van de juffrouw ;)

en ik citeer:

It is in fact a model for how platform sharing should work. Yes, there are the economies of scale of lower parts costs and component modularity (the chassis mixes original construction with parts from the Fabia and both new and old Octavia).

Google is a man's best friend (after a dog) :)

TomR

Lid
@Noord26: Hehe, ik bedoelde eigenlijk 'type auto', dus daar bedoelde ik ook de Caddy mee. Excuses :)

AGTon

Forumguru
@TomR.

In het begin werd ik ook niet wild van de Roomster, maar nu ik er zelf een bezit ben ik van hem/haar gaan houden. NAtuurlijk ging ik ook eerst kijken voor een Octavia als vervanger voor mijn Fabia combi, maar de Roomster bood voor mij gewoon meer effectieve ruimte.

Grappige vind ik ook dat ik ze nu steeds meer zie rijden. Het is net alsof mensen nu pas doorhebben hoe ruim en handig de Roomster is en je rijd ook nog eens in een auto die je niet veel ziet, en dat vind ik weer leuk.

Daarnaast merk je niks van dat "busjes model" als je achter het stuur zit. Natuurlijk rijd een Octavia strakker, en misschien ook wel stabieler,

Maar ik denk dat je met de ruil die jij wilt doen je bij een Roomster gewoon meer krijg voor minder geld ipv bij een Octavia.

Rij er mee, ik wacht je reactie graag af.

Canon-Eye

Forumguru
helemaal correct, bank vooruit en kus van de juffrouw
Ach, het lange-termijn-geheugen doet het nog aardig...
(en met die juffrouw wil ik dan wel even kennismaken?)

Grappige vind ik ook dat ik ze nu steeds meer zie rijden. Het is net alsof mensen nu pas doorhebben hoe ruim en handig de Roomster is en je rijd ook nog eens in een auto die je niet veel ziet
Maar dát gaat dus vanzelf over, zoals je zelf ook al signaleert...

Bovenaan Onderaan