Inderdaad. Zonder navigatiesoftware doet 'ie het niet. De eerste DVD hoort er dus bij (of gratis geladen op de HD). De meeste dealers lijken dat ook zo te zien.... TomTom ook.
Maar het gaat er niet om wat jij of ik er van vinden (puur juridisch gezien he), maar wat wettelijk, conform auteursrechten etc. is toegestaan.
Ook al vind ik dat 120km/h 's-avonds op een lege, veilige snelweg een te lage maximum snelheid is. Dat wil nog niet zeggen dat het dan mag...
(en ja, dan rijd ik ook te hard) :winkie:
Maar als je eenmaal voor de (dure) Columbus gekozen hebt, krijg je zelfs de eerste kaarten er niet bij...
Dan ben je het dus niet eens met het prijsbeleid van de leverancier. Maar nogmaals, dat geeft je dan niet het recht het kaartmateriaal maar te 'stelen'.
Ik heb tegen de 600 originele, volledig betaalde CD's thuis. Nu vind ik dat ik het recht heb om af en toe eens gratis een CD te horen.
Ook al heb je tienduizend CD's, die ene die je mist, mag je dan nog niet ff illegaal downloaden.
Stel, ik rijd 50.000km per jaar. Waarvan 45.000km netjes volgens alle regels en maximumsnelheden, dan mag ik ook 5000km veels te hard rijden...? Ik ben bang dat de rechter daar iets anders over denkt.
Op de benzinemarkt is enige concurrentie (de Tango is goedkoper dan Shell), op de muziekmarkt is die er pas sinds er gedownload kan worden, maar bestaat nogsteeds de neiging om alle software dicht te timmeren. Downloads dragen dus bij aan de concurrentie. Merkwaardige gedachtengang?
Hoezo draagt het illegaal kopieren van Columbus software bij tot concurrentie op de navigatie apparatuur markt?
volgens mij is dit iets waar je dus niet uitkomt. Wat mensen 'vinden' blijkbaar dat het maar moet kunnen... Want software en het internet zijn toch 'gratis'? Nou, niks is gratis in deze wereld. Iemand heeft het een keer gemaakt en wil daarvoor betaald hebben (hetzij linksom, hetzij rechtsom)