Columbus Flitspaal meldingen Discovery PRO

Herman Janssens

Senior Member
@Herman Janssens Zou je in dit forumprofiel bij Instellingen -> Contactinstellingen aan kunnen geven dat je bij "Accepteer conversaties van' door iedereen een bericht gestuurd kunt krijgen. Of, als je dat liever niet hebt, zou je mij willen 'volgen' (ook in je profiel, bij instellingen: Forumleden die je volgt).

Dan kan ik je een bericht sturen.

Okidoi. Is gebeurd.

Barrokok

Actief lid
@woutur, ik kon de POI's niet vinden, maar ik ben er inmiddels uit! Dank voor het posten!

De trajectcontroles staan er ook bij, begin en eind worden getoond, maar worden niet apart vermeld. Het kunnen dus ook twee losse flitspalen zijn.

woutur

Lid
@woutur, ik kon de POI's niet vinden, maar ik ben er inmiddels uit! Dank voor het posten!

De trajectcontroles staan er ook bij, begin en eind worden getoond, maar worden niet apart vermeld. Het kunnen dus ook twee losse flitspalen zijn.
Wel? Ik vond het op de A12 tussen Utrecht en Den Haag nogal onduidelijk eerlijk gezegd. Ik weet nog niet goed of ze daar zo bij staan.

Joske

Forumguru
@woutur

heb jij idee of dit ook op een Amundsen + zou werken? (dus geen MIB versie)
Ik weet überhaupt niet of ik daar een POI database kan inbrengen?

Barrokok

Actief lid
Wel? Ik vond het op de A12 tussen Utrecht en Den Haag nogal onduidelijk eerlijk gezegd. Ik weet nog niet goed of ze daar zo bij staan.

Ik heb het gezien bij Utrecht (hoofdrijbaan richting Den Haag) en op de A2 Utrecht richting Amsterdam. Bij het begin van de controle zie je dan het "flitspaal logo" en aan het eind zien je dan het "flitspaal" logo. Als je die dus gemist hebt is er niets waaraan je kan zien dat je bij een trajectcontrole rijdt.

Rick

Senior Member
Er is maar één afbeelding te koppelen aan je persoonlijke POI's volgens mij, dus daar is niks aan te veranderen.

Darkside

Forumguru
Ik heb een apart logo voor traject controle er instaan.
Dan kan je iig zien dat het niet gaat om een losse paal. Maar om een tracject controle.
Weet allen niet of er aan het einde ook een icoon getoond word.

Maar als je niet oplet en het icoon niet ziet. Dan kan je wel de sjaak zijn.
Het is niet zo dat het icoon om de tig meter op het display herhaald word ter herrinnering.

En je kan per categorie zelf een icoon kiezen.
Ik heb dus verschillende iconen voor de volgende Persoonlijke POI's
Shell
Macdonalds
Vaste flitspalen
Mobiele flitspalen
Roodlicht controle
Traject controle
Starbucks
en nog wat

en klein voorbeeldje
kxhh.jpg

woutur

Lid
@woutur

heb jij idee of dit ook op een Amundsen + zou werken? (dus geen MIB versie)
Ik weet überhaupt niet of ik daar een POI database kan inbrengen?
Hee Joske, ik zou het niet weten. Ik heb mijn Columbus (met bijbehorende Skoda) pas een week. Voor zover ik weet is Amundsen echt andere hardware en ook de Volkswagen site ondersteunt het omzetten van POI's naar iets wat Amundsen aankan, niet. Moet er wel bijzeggen dat ik slechts 5 minuten gezocht heb op die site.

Rick

Senior Member
Dus twee verschillende logo's? Dat heeft wel betrekking op de Columbus uit de O2 toch? Geen idee of daar nog verschil in zit. Ik dacht dat je maar één set POI's kon aanmaken via die VW site en dat je daarbij maar één logo kon kiezen.

Darkside

Forumguru
Je kan 1 database aanmaken.
In die database kan je heel veel categorieen aanmaken (tankstations, campings, flitspalen etc)
En die kunnen allen een eigen icoon hebben.
(zie boven naar voorbeeld)

woutur

Lid
Ik heb een apart logo voor traject controle er instaan.
Dan kan je iig zien dat het niet gaat om een losse paal. Maar om een tracject controle.
Weet allen niet of er aan het einde ook een icoon getoond word.

Maar als je niet oplet en het icoon niet ziet. Dan kan je wel de sjaak zijn.
Het is niet zo dat het icoon om de tig meter op het display herhaald word ter herrinnering.

En je kan per categorie zelf een icoon kiezen.
Ik heb dus verschillende iconen voor de volgende Persoonlijke POI's
Shell
Macdonalds
Vaste flitspalen
Mobiele flitspalen
Roodlicht controle
Traject controle
Starbucks
en nog wat
Heb je daarvoor telkens een nieuwe POI verzameling in het systeem moeten laden? Je kan per verzameling maar één logo aangeven in de tool van Volkswagen.

Als je een route inlegt, had ik eerder dat alle POI's langs de weg (Parkeerplaatsen en tankstations) in het splitscreen weergegeven werden als je 'Manoeuvres' koos. Dit kan ook handig zijn voor flitsers. Weet iemand hoe je dat activeert?

Darkside

Forumguru
Je kan een POI database maken met verschillende categorien.
En per categorie kan je een plaatje aan een POI koppelen.

Hier een klein voorbeeldje
Heb nu 3 categorien. En elke categorie heeft een eigen naam en icoon.
Als je klaar bent druk je op POI sammlung sichern. En maak je je Database aan.
Deze kan je importeren in je navi (die er maar met 1 database overweg kan).
Wil je een categorie aan je DB toevoegen of een icoon aanpassen.
Die je een hele nieuwe lijst aan te maken.

mlv4.png

• Leuk
Waarderingen: Rick

woutur

Lid
Ah! Ik zie nu hoe het werkt. Ik zal nog eens kijken! Nu ik dit weet kan ik zelf ook mijn bestand zo aanpassen met categorieën en de laatste data. En even langs de lat leggen met wat Herman heeft opgeleverd.

Een vraagje, Is de navigatiesoftware van een Amundsen+ enigszins aan te passen?
Ik ben er namelijk niet echt wild van en mijn TomTom van 150 euro doet zijn werk ogenschijnlijk beter.

Bovenaan Onderaan