Vanenkelen
Forumguru
Al weer ruim een jaar geleden de bekende dakdragers van de Lidl gekocht en vorig jaar voor het eerst gebruikt met fietsen op het dak. Toen hoorde ik al een redelijke fluittoon afhankelijk van de snelheid die je reed. Ik dacht toen dat het aan de fietsen lag en het verder maar gelaten. Dit jaar met een dakkoffer op vakantie en de dakdragers al wat eerder gemonteerd om die dakkoffer op te halen. Vervolgens een week met alleen de dakdragers rondgereden en continu die vervelende fluittoon.
Die dingen eens goed bekeken en nu zit er over de hele lengte van de aluminium buis aan de onderkant een open sleuf en dat leek mij de oorzaak. Daar gaat de wind langs en net als bij een blokfluit (of iets dergelijks) ontstaat er dan een fluittoon.
Even met duct-tape aan de slag en het is opgelost. Weg fluittoon!
Een lang stuk duct-tape over de hele lengte aan de onderkant, dan aan de uiteinden een stukje rondom de buis om te voorkomen dat de uiteinden los gaan laten door wind en water. En oh ja even je dakdragers schoon maken (ontvetten) helpt ook wel om er voor te zorgen dat het tape blijft zitten.
Doe er je voordeel mee :-)
En nu zijn ze vrijwel geruisloos.
Die dingen eens goed bekeken en nu zit er over de hele lengte van de aluminium buis aan de onderkant een open sleuf en dat leek mij de oorzaak. Daar gaat de wind langs en net als bij een blokfluit (of iets dergelijks) ontstaat er dan een fluittoon.
Even met duct-tape aan de slag en het is opgelost. Weg fluittoon!

Een lang stuk duct-tape over de hele lengte aan de onderkant, dan aan de uiteinden een stukje rondom de buis om te voorkomen dat de uiteinden los gaan laten door wind en water. En oh ja even je dakdragers schoon maken (ontvetten) helpt ook wel om er voor te zorgen dat het tape blijft zitten.
Doe er je voordeel mee :-)
En nu zijn ze vrijwel geruisloos.
Laatst bewerkt: