Hoi Johan, ben nieuw op het forum en dit vind ik meteen een leuk onderwerp om mee te beginnen. Heb zelf drie weken geleden mijn S2 combi GLB van 2 jaar oud ingeruild voor een O3 GLB (model 2015).
Toen ik de S2 uitkoos waren ruimte en comfort mijn belangrijkste eisen en hier ben ik nooit in teleurgesteld, wat een fantastische bak. Niet de snelste en iets te comfortabel geveerd naar mijn smaak maar op alle andere vlakken met recht Superb. Slimme opbergmogelijkheden en het interieur (halfleder) vond ik echt top!
Toen ik begin april een nieuwe auto mocht uitzoeken (lease) heb ik eigenlijk niet lang hoeven twijfelen. Hoewel de Superb nog steeds beter in afwerking is stelt de ruimte in de O3niet teleur (ben zelf 1,95 en heb kids van 8 en 12). Als de voorstoel op mijn stand staat kan een volwassene er prima achter zitten. De S2 is ruimer maar het scheelt niet veel meer. In de achterbak merk je vooral dat de 03 smaller is. In de S2 heb ik eens een 2,5 zits bankstel vervoerd met de klep dicht, qua lengte past het wellicht in de 03 maar in de breedte niet.
In eerdere posts lees ik over suizen in de 03 maar ik merk hier weinig van, en heb deze week flink doorgereden. Wel vallen de tankinhoud en het Amundsen navigatie systeem tegen.
Ja de S2 is iets ruimer en net iets completer maar de O3 kost mij netto de helft minder in de bijtelling. Ik heb nog geen spijt gehad.... Succes met je keuze!