Wij twijfelden ook tussen S2 en O3. Vonden uiteindelijk de O3 lekkerder rijden, allemaal iets direkter en vlotter. Wat geluidservaring aangaat, daar ben wellicht wat verwend.. Zowel de S2 als de O3 klinken met 2.0tdi als een tractor in vergelijking tot onze vorige honda 2.2diesel. Daar is de honda diesel toch echt een hele dikke klasse beter.
Wat kofferbak aangaat gaat mijn voorkeur naar de S2 boven de O3. Op papier misschien niet zo'n verschil, maar gevoelsmatig steekt ie toch een stukje beter in elkaar.
Op de cijfers alleen afgaan zou ik niet doen. Onze honda had een kofferbak van "maar" 518 liters, maar alles paste op de een of andere manier er altijd in. Nu in de O3 sta ik soms bij de bouwmarkt wat beteutert de auto in te pakken. Krijg er echt minder in.
Nog een nadeel van de O3 vindt ik het zicht. Voor mij is het rondom zicht niet al te super, denk dat dit een stuk beter is in de S2. Vooral door de b-stijl die iets verder naar achteren is geplaatst.
Wat is belangrijk...de voor en nadelen van de S2 en O3 kunnen wel aardig tegen elkaar weggestreept worden denk ik.. Erg persoonlijk.
En zoals ik al eens eerder gemeld heb. Ik hoor iedereen altijd over die fantastische ruimte op de achterbank van de S2. En hier ben ik best een klein beetje jaloers op, maar in combinatie met een panoramadak kan iemand van grofweg >1.90 niet meer achterin de S2 zitten... dat kan in de O3 dus lekker wel...
Maar...hoe vaak zit ik nu achterin........