Formaat Winterbanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabia

† In Memoriam
Mijn stalen velgen met winterbanden zitten met dezelfde bouten vast als waarmee mijn standaard lichtmetalen velgen vast zitten.

Gieliovd

Forumguru
Er zijn veel verschillende soorten wielbouten en wielmoeren.

p1_3.jpg

Geeft bijvoorbeeld al een idee.

De goudkleurige bouten aan de linkerzijde geven een goede impressie van de bouten welke ik voormijn Ford alu velgen heb gehaald. Een lang konisch oppervlak.

De zilverkleurige korte boutjes ernaast zijn duidelijk voor stalen velgen. Een afgerond konisch vlak welke goed in de korte zittingen vallen, zoals hieronder te zien is.
passat_steel_6x15et45.jpg

De boutgaten van lichtmetalen velgen zijn anders vormgegeven gezien aluminium velgen veel zachter zijn en dus meer oppervlak nodig hebben om op aangetrokken te worden, zie hieronder:
wheel2-repaired.jpg

Was moeilijk een foto te vinden waar je het goed kunt zien!!

Waar tegenover de wielen van een houten velg verzonken liggen in het materiaal zelf.
skoda_wood_wheels_05.jpg

cvegreen

Forumguru
@ Gieliovd ,
Dat is nu eens een super goede uitleg , met prentjes en al. :xyxthumbs:
Ik had mijn bouten op mijn C3 erbij , had dus geen bouten moeten zoeken , maar ze waren naar mijn weten eigenlijk gewoon iets langer . Maar hoe het nu met het conische gedeelte zat , daar had ik eigenlijk niet echt op gelet .

Gieliovd

Forumguru
Cvegreen heeft gelijk, het zijn winterbanden. Vanwege het profiel, maar ook vanwege het feit dat wanneer het zomer wordt de wielen gaan splijten door de temperatuur toename.

:)

joergarms

Senior Member
Wel gaaf bij een burn-out, als dat tenminste mogelijk is met zo'n oud hok, maar stel dat het kan, dan ruikt het best lekker lijkt me. Alleen uitkijken dat de boel niet blijft nasmeulen met een compleet fikkende auto als gevolg.

Gieliovd

Forumguru
Hahaha, inderdaad, lekker een eikenhouten wiel burnen, hmm lekkere geuren. Jij kent dat wel Joër!

Maar deze oude Skoda komt niet tot een burn denk ik, nee.

Fabia

† In Memoriam
Mijn winterbanden zijn vandaag weer in de opslag gegaan. Kom op met die zomer :471:, ik ben er helemaal klaar voor.

mister9

Actief lid
mijn winterbandenzijn er vanmorgen juist opgegaan ivm de wintersport komend weekend. Zelfdebouten gebruikt als op mijn skoda lmv.

joergarms

Senior Member
Mijn winterbanden zijn vandaag weer in de opslag gegaan. Kom op met die zomer :471:, ik ben er helemaal klaar voor.

Ik hou ze er voorlopig nog mooi even onder, er ligt bij ons gemiddeld 4 mm klei en zand op de wegen, dat i.c.m. regen is spekglad en ook daar bewijzen mijn winterbanden dan hun voordelen.
Daarbij komt dat ik eigenlijk NOG een keertje wil skiën dit seizoen, kan nooit zo goed leven met één keer.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan