Dit blijft een heel vreemd verhaal, je hebt namelijk wel (veel) betaald voor die opties. Foutje en probleempje moet kunnen, maar gezien de tijd dat alles duurt (en ik geloof best dat het een lastig probleem is voor de engineers bij Skoda) zou je dus simpelweg het prijsverschil tussen een auto met en zonder die systemen terug moeten krijgen, met daarnaast uitgebreide verontschuldigen en een bos bloemen. En niet een verklaring die je moet ondertekenen waarmee Skoda in feite juridisch onder hun verantwoordelijkheid uit kruipt. Ik snap overigens wel dat je die ondertekend hebt, je wordt door al dat gepiep min of meer voor het blok gezet.
Hoewel ik zelf nog dik tevreden ben mijn auto, maar die is inmiddels 4.5 jaar oud, krijg ik op grond van wat ik allemaal lees over het forum steeds sterker de indruk dat dit ook m'n laatste Skoda is. Het kennelijke "nieuwe normaal" bij Skoda (belachelijke levertijden en vooral de bizar slechte communicatie daarover, prijsverhogingen na de bestelling, niet geleverde opties, onfatsoenlijk omgaan met serieuze problemen, etc.) bevalt me helemaal niet. Dat je bij VAG/PON niet hoeft te rekenen op enige clementie en coulance was me wel bekend, maar in het verleden was de kwaliteit van de auto's dusdanig dat ik het risico wel durfde te nemen. Nu niet meer.
En misschien is het ergens ook wel zo (zeker die levertijden), maar dat betekent niet dat het OK is. Maar goed, ik ga me op termijn eens goed inlezen bij andere merken (en dan kom ik misschien wel tot het de conclusie dat een teken des tijds is, en blijf ik toch bij Skoda hangen ...)
In ieder geval wens ik de getroffenen veel geduld, en ik hoop dat de problemen toch ooit eens opgelost worden