Front Assist: wat gebeurt er als...

tha a

Senior Member
klopt, ik zag t ook. Toch vermoed ik dat iemand verkeerd heeft geknipt en geplakt omdat bij de opties aca wel als 2 aparte versies staat omschreven. Icm ambition(met frontassist) en icm elegance (zonder frontassist).... Dan zou die dus standaard bij elegance erop moeten zitten...
 

Klaasje

Forumguru
Ja inderdaad, bij de opties staat bij Elegance dat het niet te kiezen is, dus denk standaard

Lekker duidelijk allemaal.
Bin Ambiente heb je nu zelfs keus tussen leer/stof bekleding
 

Skodajohn

Nieuw lid
Krijg vaak de melding te dicht op mijn voorganger te rijden. Twee maal rood display met piep gekregen, nooit geen remingreep gehad! Om te testen dicht mijn voorganger benaderd, zowel zonder als met cruisecontrol, wel melding geen remingreep!
Hoe kan ik mijn cruisecontrol met 10 km/h verhogen of verlagen?
 

Rick

Senior Member
Dat van die Cc kan helaas niet. Mis ik ook. Heel misschien kunnen de. auto's met ACC dit wel want die hebben een extra handeltje aan het stuur.
 

rtwee

Senior Member
Testen kan wel hoor... rij maar eens stevig op een vrachtwagenaf die aanmerkelijk langzamer rijdt... hij reageert dan echt wel op tijd door te waarschuwen
 

Herman Janssens

Senior Member
FA is niet hetzelfde als ACC. FA werkt enkel in stadsverkeer ( onder de 30 km per uur ) en enkele voor bewegende obstakels. ACC werkt boven de 60 km per uur. Het Volvo-beeld hierboven lijkt me niets met FA te maken, maar met ACC. Ik weet dat de ACC bij Skoda prima werkt. Dat het het bij Volvo niet werkte is een andere zaak.
 
Testen kan wel hoor... rij maar eens stevig op een vrachtwagenaf die aanmerkelijk langzamer rijdt... hij reageert dan echt wel op tijd door te waarschuwen
Klopt, waarschuwen doet'ie wel, alleen remmen doet'ie pas als je er bijna tegenaan knalt.... Dat zou ik niet proberen ;). Ik heb 2 keer gehad dat ik niet oplette en hij dus zelf remde.... Doet'ie trouwens ook met inparkeren. Als je echt niet meer verder kan remt'ie zelf :-)
 

JeroenV19

Nieuw lid
Doet'ie trouwens ook met inparkeren. Als je echt niet meer verder kan remt'ie zelf :-)

Daar ben ik ook achter gekomen tijdens een demo van het automatisch inparkeren. Schrok me een ongeluk want het klonk alsof ik mijn trekhaak de achterbumper van de auto achter me in reed... Maar ik had nog 2 cm over... Overigens krijg je dan geen melding.

Edit: Nu ik dit lees bedenk ik me dat jij dit wel eens als grap bedoeld kan hebben... :pieker: Ik dus niet. Meer mensen een dergelijke ervaring?

Verder de vrachtwagen test ook al eens gedaan. De eenvoudigste test vond ik op iemand af rijden die net weg gaat rijden. Ik vind hem daarbij soms net te vlot reageren. (Melding, geen ingreep) echter als je dan nog moet gaat bedenken dat je moet remmen zul je ongetwijfeld nog aardig je best moeten doen om hem op tijd stil te krijgen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik vraag me eerlijk gezegd af waarom je het zou willen testen. Ik ga ervan uit dat dit al door de fabrikant is gedaan en blijf verder wel gewoon zelf actief opletten. Het is natuurlijk een aangename bijkomstigheid dat het systeem je tehulpschiet (OK, op het laatste moment) als je eens een keertje niet goed (genoeg) hebt opgelet...
Die wetenschap lijkt me voldoende, in combinatie met de getuigenissen hiervoor van mensen die dat daadwerkelijk hebben beleefd.

Additionele veiligheid heet dat - net zoiets als niet harder gaan rijden "omdat er winterbanden onder zitten".
 

stradje

Actief lid
Dat klinkt handig: met maximaal gas op de plank de park-assist alle werk laten doen. Kun je je passagiers wel een rolberoerte mee bezorgen lijkt me. Maar of ik het t.z.t. durf uit te proberen?
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Hahaha, dat is wel humor!
Dat wel natuurlijk. Maar: het blijft electronica, en die kán (en zal dus ook) nu eenmaal ook wel eens op de zoveel miljoen keer falen.
Persoonlijk zou ik niet graag net die ene keer treffen... ;)
(en da's op zich al een goeie reden om het niet moedwillig te forceren)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan