Gaat er iets gebeuren met de Yeti ?

EdK

Forumguru
Dus........... van een jongetje is het nu dus een jongeman geworden ..........

geeft hoop voor den toekomst.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

flip

Lid
ik begin meer en meer te vrezen dat de 1.4 tsi 140 pk er niet in komt... en dan haak ik af. Ik baseer me op de facelift van de Superb, die ook de nieuwe cilinderkop van de 1.4 niet krijgt. Dan zal, in afwachting van de èchte nieuwe yeti (met mqb-chassis), de facelift ook wel die mooie motor niet krijgen. Dan toch maar een octavia, zeker?
 

Rosinfield

† In Memoriam
ik snap dat echt niet. Als je perse 140 pk wilt, neem je toch gewoon een 1.2 en ga je even langs JD? Of een 1.4 van 122pk, dan kom je zelfs op 150 pk
 

EdK

Forumguru
De 1.4 is er juist gekomen vanwege de te grote stap van 1.2 naar de 1,8 in vermogen en euries , dus denk dat die 1,4 er toch wel inblijft
 

Leon54

Actief lid
Ik kan er wel aan wennen geloof ik.... Niet lelijker en niet mooier. De doorgetrokken kleuren in bumpers e.d. misstaan ook niet. Het getoonde stuur vind ik de Yeti goed staan !
 

EdK

Forumguru
Maar ik wacht wel ff nog 2 jaar met bestellen want heb geen zin om 6 maanden te moeten wachten vanwege uitgestelde levertijden.......
 

mr2cv

Lid
Gelukkig niet heel veel nieuws onder de zon, zodat onze oude Yeti's niet meteen achterhaald uitzien. Jammer dat de aparte ronde lampjes zijn komen te vervallen, maar wat een vooruitgang dat die achterbumper nou eindelijk in kleur gespoten is. Zeker bij de lichte kleuren (vooral wit) ziet hij er niet langer uit als een goedkoop bedrijfsbusje. En van de andere kant: met verkoopaantallen van 4800 in Nederland absoluut geen topper, dat dat vooral maar zo blijft. Ik wil geen auto rijden die je op iedere straathoek tegenkomt.

Groet, Arjen
 

Rosinfield

† In Memoriam
Precies, het moet wel een beetje exclusief blijven natuurlijk. Leuk om elkaar te groeten onderweg.
Overigens afgelopen zondag een bizar voorval. Gingen ergens wandelen en parkeerden Henk (zo heet hij) op een bospad waar nog 1 andere auto stond. Een Yeti mato brown!
 

Captain Hook

Forumguru
Dit is ook wel een aparte kleurcombinatie:
Skoda-Yeti-Facelift-2013-729x486-3ff8489465c1cc7a.jpg

Skoda-Yeti-Facelift-2013-729x486-0678e4bafa8eb1bf.jpg

Is tenminste geen eenheidsworst.
 

Rosinfield

† In Memoriam
denk niet dat daar veel aan veranderd is en dat verbruik valt best mee voor zo'n auto. Ik zit nu op zo'n 1 op 14 (BC geeft nu meestal rond 1 op 15 aan).
 

flip

Lid
@rosinfield
Ik sta heel huiverig tov chiptuning, en ik hoor trouwens heel veel lovende dingen over die 1.4 tsi 140pk. Daarom leek me dat een heel mooi vooruitzicht: een voldoende groot verschil met de 1.2 om toch naar de 1.4 over te stappen, in de wetenschap dat die 1.4 een stuk beter/zuiniger/koppelrijker is dan de 'oude' 1.4.
Wat betreft die chiptuning, ik hoor soms de wonderverhalen over véél meer vermogen en koppel èn tegelijk lager verbruik... sta mij toe daar sterk aan te twijfelen. En over de levensduur wil ik het dan ook niet hebben... In AMS toonde men enkele jaren geleden de (gesmolten) zuigers van een gechiptunede motor... ja, ja..
 

CDK

Forumguru
chiptuning en chiptuning verschillen nogal, ga sowieso naar een gerenommeerde tuner, die neemt geen onnodige risico's veel motoren in de VAG stal zijn identiek maar leveren verschillende vermogens, dit is uitsluitend een verschil in elektronica of wel de chip
 

Rosinfield

† In Memoriam
Daarmee gaan we een reeds lang lopende discussie in. Wanneer het tunen gebeurt bij een gerenommeerd bedrijf als JD, gebeurt dat op verantwoorde wijze en is er eigenlijk geen enkel risico omdat de aanwezige reserve ruimschoots veilig genoeg is . En ja, wanneer je je rijstijl niet verandert en slechts spaarzaam gebruik maakt van het extra vermogen, bv om snel in te voegen of inhalen, wordt het verbruik idd iets gunstiger.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Falcon

Donateur
Stoere bak die nieuwe Yeti. Eens kijken wat ze met de prijzen gaan doen. Een 1.4TSI DSG in de 20% zou leuk zijn.
 
Bovenaan Onderaan