Gaat er iets gebeuren met de Yeti ?

Berry

Senior Member
Volgens de Duitse site geven ze op voor de 1.4 (DSG) 90 KW (125PK) 149 g/km is hetzelfde als de 1.2 in Nederland
 

[DPC] EekTheMan

Nieuw lid
http://www.netcarshow.com/skoda/2014-yeti/ hier nog wat plaatjes van de 'nieuwe' Yeti

(ff kort over mezelf: ben via de Tweakers.net site hier een maand of wat geleden beland en heb dit draadje in de gaten gehouden. Ik ga verhuizen naar warm en koud Kiev en wil daar hoogstwaarschijnlijk in September de Yeti aanschaffen. Vooralsnog lijkt me deze auto het meest geschikt voor mijn gebruik en de omstandigheden. En de fabriek staat natuurlijk in de Oekraine, dus wellicht dat dat wat voordeel opleverd :) )

Erg mooi, die nieuwe. Die vierkante koplampen zijn idd wel moderner, maar halen ook iets weg bij het karakter van de auto. Alle auto's in deze klasse hebben tegenwoordig dit type koplamp. Maar OK, de rest van het design van de Yeti blijft herkenbaar.

Wat ik in de link van Corne lees is dat er een Stadversie komt en een Outback. Gaan ze dus van 3 versies(Active, Ambition, Elegance) naar 2? Misschien dat dat internationaal gezien het vereenvoudigt voor de fabriek.

Waar ik echter benieuwd naar ben is of de benaming Outback slechts een marketing term is of dat er daadwerkelijk mooi Outback spul opzit? Ik zit te hopen op een onderplaat, hogere wielophanging, grotere wielen etc. Ook ben ik benieuwd wat jullie inschatting is met betrekking tot de levertijden. Als ik lees dat deze auto hoogst waarschijnlijk in September in Frankfurt gepresenteerd en gelanceerd wordt heb ik een stille hoop dat mijn timing spot on is. Of anders zijn er misschien leuke kortingen op het oude model....

Kunnen jullie met jullie kennis hier een educated guess op maken?
 

Rosinfield

† In Memoriam
niet eens zo educated, want die info is inmiddels al voorhanden. Die twee versies betreffen alleen het uiterlijk. Bij die "outback" zitten er van die kunststof platen op. Voor beide versies zullen dan wel diverse varianten komen (ambition, elegance, e.d.). Ik vind die stadsversie het mooist. Het outback, outdoor, off road of hoe het ook heten mag, vind ik persoonlijk nogal nep. Je ziet dat wel bij meer auto's, zoals de "off road" polo. Helemaal geen gezicht
 

[DPC] EekTheMan

Nieuw lid
Dank Rosinfield, dat het nep is ben ik met je eens, in Nederland koop je over het algemeen genomen zo'n auto vooral op uiterlijk, niet op functie. De enige outback ervaring in Nederland is een verkeersheuvel :D

Maar ik ga rijden in de Oekraine, Wit-Rusland, Litouwen etc. Wil je de de dorpjes in of de natuur, dan moet je vaak over grindwegen of zelfs gewoon een bospad. Dan is de inhoud van het outbackpakket ineens een stuk belangrijker. De bumpers van de stadsversie zijn in de kleuren van de auto gespoten, maar bij de outback is het gewoon plastic. Zou zonde zijn als je mooie meegespoten bumper vol zit meet sporen van steenslag. Dan liever de plastic bumper.

Maar OK, jouw inschating is dus dat het slechts om uiterlijke aanpassingen gaat. Geen technische. Erg jammer. Ik had graag een onderplaat gehad tegen het grind. Voorlopig heb ik dat alleen bij de Volvo, Infinity, Nissan en Subaru gevonden. Maar elk van die auto's heeft iets wat ik persoonlijk wat minder vindt. Technisch gezien is misschien de Subaru(Outback, Forester, Crosstrek) het best voor mij, maar de modellen spreken me iets minder aan.
 

Rosinfield

† In Memoriam
ja, duidelijk dan. Naast de modellen, is voor mij eigenlijk de motor in combinatie met de DSG veel doorslaggevender bij de keuze voor een volgende auto. Vind dat echt fantastisch rijden. Maar goed ook, anders was ik allang weer teruggegaan naar de in tientallen jaren vele malen betrouwbaarder gebleken Toyota
 

[DPC] EekTheMan

Nieuw lid
Ah ja! De Yeti was inderdaad een favo tot nog toe omdat de Yeti een van de weinige (misschien wel de enige) auto is die een automaat aanbiedt bij een 1.2 motor. Aangezien ik toch geen caravan heb is dit gewoon voldoende voor mij. Ik zie geen nut in handgeschakeld. Automaat is veel veiliger en een stuk rustiger rijden. Voor mij geen handgeschakelde auto meer als het ff kan.
 

[DPC] EekTheMan

Nieuw lid
ik begin meer en meer te vrezen dat de 1.4 tsi 140 pk er niet in komt... en dan haak ik af. Ik baseer me op de facelift van de Superb, die ook de nieuwe cilinderkop van de 1.4 niet krijgt. Dan zal, in afwachting van de èchte nieuwe yeti (met mqb-chassis), de facelift ook wel die mooie motor niet krijgen. Dan toch maar een octavia, zeker?


Volgens deze berichtgeving blijft de huidige motor line-up gelijk + uitbreiding:

[Green]The engine line-up remains the same, ranging from the impressive 1.2 TSI with 105PS up to the strong 2.0 TDI with 170PS. The 1.6 TDI Greenline II version emits 119g/km of CO2 and can return 61.4mpg according to the official figures. Updates to the engine range mean the 2.0 TDI 170PS is now available with four-wheel drive and a DSG automatic six-speed gearbox while the 1.6 TDI is now available with a seven-speed DSG.[/green]
 

[DPC] EekTheMan

Nieuw lid
Doet me meteen denken aan de Toyota RAV door die achterband.

Heb nog naar de RAV gekeken als alternatief voor de Yeti. Iets duurder, maar helaas 6 a 7 maanden wachttijd. Kan ik beter wachten op de nieuwe Yeti. Vraag me af wat die qua prijs gaat doen. Er komt steeds meer concurrentie voor vergelijkbare prijzen. Hier in de Oekraine heb je ook steeds meer Chinese merken die de concurrentie inmiddels gewonnen hebben van de Yeti. 2013 Model zie je sporadisch rondrijden. Vraag me dan ook af of die Yeti in China potten kan breken.

Mooi dat de achterbumper dezelfde lijn volgt als de voorgrille.
 
Laatst bewerkt:

flip

Lid
Ik verklaarde nogal stoer dat ik dan maar voor de octavia III zou gaan, met die fantastische 1.4 tsi. Tot je de prijzen ziet, natuurlijk. Dan toch maar een Yeti, want ook SWMBO heeft nog iets (?) in de pap te brokken, en zij ziet de Yeti dan weer zitten. Een 1.2, of liever de 1.4. En ik meen dat die nu allen met riem zijn, en niet meer met ketting. Of heb ik het weer fout?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Vraag me af of dat zoveel goedkoper uitvalt met de nieuwe Yeti. Denk trouwens dat die in China wel potten zal breken, van Chinees porselein n.l.
 

EdK

Forumguru
Zover bekend was zou de chinese Yeti een langere versie worden van de westerse Yeti en ook met 7 zitplaatsen hierdoor.
En deze zou dus puur voor de chinese markt zijn. En tsja reservewiel op de achterklep zou inhouden dat het geen klep meer is maa r een deur en meer kofferruimte
 
Bovenaan Onderaan