Garantie vervallen bij niet doen van 15.000 km teller kleine beurt?

MarcoO2

Forumguru
@ Wanderer: dat zou zo moeten zijn, inderdaad. De praktijk leert echter dat dat vaak niet het geval is.

TomR

Lid
@ erik2907: Nogmaals bedankt voor een zeer heldere en constructieve set aan forum posts :), mag je best trots op zijn.

Ik heb deze posts nooit bedoeld als een soort woede verspreiding of om mensen af te maken 'omdat ze het niet met mij eens zijn'. Precies zoals erik2907, Fabia en MarcoO2 het zeggen, dealers geven niet altijd de waarheid, het is dus ook - VOLGENS MIJN MENING - naïef van Wanderer om te denken dat de dealer altijd de absolute waarheid verteld. Zij zijn er volgens mij volledig op uit om winst te maken en winst maken houdt ook in dat je je klanten te vriend houdt, toch is winst het belangrijkst voor ze. En daarom dus deze forum post, om voor mij en meerdere mensen om mij heen, en ik denk ook wat anderen op dit forum, duidelijkheid te scheppen. Erik2907 begrijpt mijn verhaal het beste en is ook beter in het verwoorden en verduidelijken ervan :).

Ik weet nu dat het overslaan van de 15.000 beurt een foute keuze was, en ik zal binnenkort een afspraak maken. Zonder dit forum was ik hier niet op gekomen, dank!

wanderer

Senior Member
dus een forum geeft betrouwbaardere info dan een dealer (en daarmee bedoel ik de dealer en NIET de plaatselijke dorpssmid), komaan denk eens na, geen boekje lezen, geen onderhoudsboekje lezen, niet nadenken over de gesloten koopovereenkomst, krap bij kas zitten en daarom de beurt maar overslaan, dan ben je in mijn ogen een grote s*kk*l, een eigengereid arrogant persoon, die een erkend dealer weleens even de les gaat lezen en het beter wil weten dan de importeur...er zijn regels oa de onderhoudsbeurten en als je het daar niet mee eens bent moet je deze auto niet kopen maar niet achteraf de hakken in het zand zetten......

Fabia

† In Memoriam
Nou, nou dat is toch helemaal niet nodig om iemand zo aan te vallen. Tom zegt toch zelf dat het een foute keuze was en binnenkort een afspraak gaat maken. Waarom dan zo agressief reageren?

EdK

Forumguru
"Daarnaast sta ik financieel niet heel sterk........ "
wel een auto van dik 15000 en dan een beurt van ca 150€ uitstellen....?

Even met aller respect Wanderer, maar wie ben jij om hierover te oordelen !
Wel eens over nagedacht dat iemand het ene moment een baan heeft en dus de financiën ervoor heeft en hierna toevallig op straat komt te staan en het dus niet meer kan ophoesten met alle andere maandelijkse kosten ?
Je kunt niet bepalen en kijken in een ander zijn portomonee !
En kun je zulk soort uitspraken alleen maar denken en nooit hardop zeggen !

En ja hij had waarschijnlijk zijn manual beter moeten lezen zodat hij had kunnen lezen dat het 15.000Km of minder kilometers is en dan een jaarbeurt !

erik2907

Actief lid
dus een forum geeft betrouwbaardere info dan een dealer (en daarmee bedoel ik de dealer en NIET de plaatselijke dorpssmid), komaan denk eens na, geen boekje lezen, geen onderhoudsboekje lezen, niet nadenken over de gesloten koopovereenkomst, krap bij kas zitten en daarom de beurt maar overslaan, dan ben je in mijn ogen een grote s*kk*l, een eigengereid arrogant persoon, die een erkend dealer weleens even de les gaat lezen en het beter wil weten dan de importeur...er zijn regels oa de onderhoudsbeurten en als je het daar niet mee eens bent moet je deze auto niet kopen maar niet achteraf de hakken in het zand zetten......

Ik vind het jammer dat je zo reageert op mede forum leden. Ik hoop dat je beseft dat er ook mensen zijn die dyslectisch zijn en de geiten brei aan voorwaarden niet kunnen ontleden, laat staan begrijpen, dan wel überhaupt kunnen lezen. Het CBR neemt voor deze groep mensen zelfs speciale (theorie)examens af. Het lijkt mij dan ook dat niet iedereen dezelfde kennis en kunde heeft.
En wanderer, mocht je getrouwd zijn dan hoop ik van ganzer harte dat je niet gaat scheiden en een flinke duit alimentatie moet betalen, je huis moet verkopen en op dezelfde dag ontslagen wordt en je auto in puin rijdt. Dat is een van de duizenden mogelijkheden dat iemand even of voor een langere tijd keuzes moet maken omdat hij niet meer dezelfde financiën heeft als voorheen. Niets dan respect voor TomR dat hij op een openbaar forum gewoon aangeeft dat hij het 'even' niet kan betalen en dat het niet handig was om de beurt over te slaan!
En nog iets, mijn auto is bij de dorpsmid in onderhoud, toevallig een Skoda dealer :)

TomR

Lid
Wanderer heeft issues.

@ erik2907 & EdK & Fabia: En alweer goede reacties. Ik heb mijn eigen redenen waarom ik deze keuzes heb gemaakt, ik wist over de 15.000 beurt/jaarlijkse beurt en wilde deze oorspronkelijk laten doen. Ik ben eerlijk geweest in mijn posts en ik ben zeer blij en dankbaar in de reacties die ik heb gekregen van de mensen die dit hebben gewaardeerd. Ik ben makkelijk geweest in de aankoop van deze auto en heb een druk leventje, daarom de keuzes die ik heb gemaakt. Ik heb gewoon geen tijd, en ik vind het geen tijd waard, om over elke aankoop elk boekje door te spitten naar de kleine letters. Ik heb wel betere dingen te doen :). En dan ben ik genoodzaakt om terug te vallen op dit forum, dat ik al jaren bezoek, ik heb dan wel weinig posts omdat ik bijna nooit iets te vragen heb. Alleen nu dan.

MarcoO2

Forumguru
Wanderer heeft issues.

@ erik2907 & EdK & Fabia: En alweer goede reacties. Ik heb mijn eigen redenen waarom ik deze keuzes heb gemaakt, ik wist over de 15.000 beurt/jaarlijkse beurt en wilde deze oorspronkelijk laten doen. Ik ben eerlijk geweest in mijn posts en ik ben zeer blij en dankbaar in de reacties die ik heb gekregen van de mensen die dit hebben gewaardeerd. Ik ben makkelijk geweest in de aankoop van deze auto en heb een druk leventje, daarom de keuzes die ik heb gemaakt. Ik heb gewoon geen tijd, en ik vind het geen tijd waard, om over elke aankoop elk boekje door te spitten naar de kleine letters. Ik heb wel betere dingen te doen :). En dan ben ik genoodzaakt om terug te vallen op dit forum, dat ik al jaren bezoek, ik heb dan wel weinig posts omdat ik bijna nooit iets te vragen heb. Alleen nu dan.
Laat dat nu ook net één van de voordelen van een dergelijk forum zijn, soms is het simpelweg sneller of makkelijker om iets via het forum te achterhalen dan via het boekje. Ik ben in ieder geval blij dat je nu duidelijk hebt hoe een en ander in elkaar zit en dat je op basis daarvan de juiste keuzes kunt maken. Daar doen we het voor!

Wanderer... als ik dit lees, dan denk ik "je moet nog een hoop leren in het leven". En het belangrijkste daarvan is wel dat je nooit, maar dan ook nooit, kan en mag oordelen over iemand die je niet kent.

Op basis van een heel klein beetje informatie veroordeel je iemand tot sukkel, zonder dat je ook maar enig benul hebt van alle prive-omstandigheden van iemand. Neem van mij aan dat ik in mijn werkzame leven als gerechtsdeurwaarder al heel wat mensen gezien heb die gisteren royaal konden leven en vandaag compleet aan de grond zitten. En ja, dat gebeurt soms ook zonder dat je daar zelf invloed op of schuld aan hebt.

Je bent inmiddels toch ook al lang genoeg lid om te weten (of in ieder geval te kunnen weten) dat er via een forum als dit regelmatig betere, meer inhoudelijke en vaak ook meer correcte informatie en kennis beschikbaar is dan bij de gemiddelde dealer. Als je dat ontkent, tsja, dan zegt mij dat genoeg over de wijze waarop je naar dit doort dingen kijkt.

TomR

Lid
@MarcoO2: Goed gezegd man en ja dit forum is mij al meerdere keren hulpzaam geweest, gewoon door de topics die er al staan. Ik zal nog zeker lang gebruik maken van dit forum :). En ja, jammer van mensen zoals Wanderer die sommige dingen in het leven gewoon nog niet in de gaten hebben.

Antera

Donateur
Ik ben dus heel benieuwd naar jouw casussen, Antera.

dat is erg lastig dit even neer te leggen want dat kost heel wat velletjes papier om daar een goed en duidelijk inzicht in te krijgen. want ff kort vertellen word lastig. Bij beide situaties zijn de rechtsbijstand er zich ook aan het bemoeien geweest en verneem van mij maar dat niet alles is zoals het op consuwijzer is. Ze hebben het toen beide laten varen.

Bovenaan Onderaan