Gebok tijdens op laten komen koppeling

Tallguy

Forumguru
3 september gaat de auto naar de dealer. Dit nadat ze met PON hierover hebben gesproken. Dan gaan ze maar een paar dagen er mee aan de slag, zal mij een worst wezen, als het maar opgelost wordt.

Suviwo

Nieuw lid
Wanneer mijn O2 nog koud is heeft hij ook problemen met het doorslippen in de eerste versnelling. Ik ben erg benieuwd wat PON hiermee gaat doen.

Versleten/kromme platen, punt uit.

Kopp. grijpt aan/niet aan bij te hoge toerentallen (koudstart) maar kan geen kracht leveren, want koud en gaat bokken.

Kheb 6 jaar taxi gereden, elke keer was het bij een nieuwe kopp. over.

___JC___

Forumguru
Versleten/kromme platen, punt uit.

Kopp. grijpt aan/niet aan bij te hoge toerentallen (koudstart) maar kan geen kracht leveren, want koud en gaat bokken.

Kheb 6 jaar taxi gereden, elke keer was het bij een nieuwe kopp. over.

Na een jaar en 30.000km?? Kwaliteit man die Skodaspullen..

Suviwo

Nieuw lid
Vanmorgen reed ik weer "bokkend" mijn dorp uit en dat doet de auto al vanaf het begin. Dus lijkt het me sterk dat het aan versleten of kromme platen ligt.

Na een jaar en 30.000km?? Kwaliteit man die Skodaspullen..

Heeft vooral te maken met hoe je met je koppeling omgaat.

De 1,6 van mij heeft nul power onderin en het aangrijppunt is nogal vaag, dus rijd je vaak met veel slip weg.

Paar keer een hellingproefje verkeerd en je koppelingshuis is krom. Ligt niet aan de frictieplaat, dacht ik zo.

Tallguy

Forumguru
M'n auto gaat de 20e ipv de 3e. Dacht het gezegd te hebben op het forum, maar schijnbaar niet.

Dealer had helaas geen vervangende auto meer beschikbaar wegens onverwachten omstandigheden en in een Subary Legacy pas ik niet.

Meteen gevraagd de ruitenwisser te vervangen want die krijg ik niet meer schoon en strepen te erg. Ben ook benieuwd wat er met de regensensor gaat gebeuren.

___JC___

Forumguru
Heeft vooral te maken met hoe je met je koppeling omgaat.

De 1,6 van mij heeft nul power onderin en het aangrijppunt is nogal vaag, dus rijd je vaak met veel slip weg.

Paar keer een hellingproefje verkeerd en je koppelingshuis is krom. Ligt niet aan de frictieplaat, dacht ik zo.

Ik gebruik m is dat erg?
Enuh een 1.6 heeft ongeveer 1/4e van het koppel van die van mij dus dat zal wel meevallen met die koppeling...
:smirk:

Tallguy

Forumguru
UPDATE: het kan zijn dat er een nieuwe koppeling in komt. Dealer heeft het euvel niet zelf kunnen waarnemen (dat zal je altijd zien en neem ik niemand kwalijk, behalve mijn auto die het in het bijzijn van z'n baas opeens netjes doet :) )

Ik heb samen met de chef van Jawes en een monteur een stukje gereden en ze precies voorgedaan wat ik doe en wat er gebeurd. Meer kan ik niet.....ik snap dat het voor hun ook lastig is.
Maar goed...uit mijn beschrijving is toch het vermoeden dat tijdens het slippen van de koppeling iets niet altijd alles 100% goed gaat. Hoe en wat is dus erg lastig uit te vinden, dus misschien dat, omdat het vermoeden op de koppeling ligt, er heel misschien een nwe koppeling in komt.

Ik heb mijn O21 weer terug in afwachting van het contact tussen de dealer en PON.

To be continued....

PS oh ja...en ik ben nog steeds ERG blij met mijn Octavia hoor! :529:

___JC___

Forumguru
Had ik dus ook een dealer die het niet 'waar kon nemen'. Ik had m 's avonds neergezet zodat ze 's ochtens koud weg konden rijden. Maar helaas ze konden echt niks merken.

HALLO, onder de 15 graden schud de hele auto als een botsautootje man !!
:407:

Tallguy

Forumguru
Had ik dus ook een dealer die het niet 'waar kon nemen'. Ik had m 's avonds neergezet zodat ze 's ochtens koud weg konden rijden. Maar helaas ze konden echt niks merken.

HALLO, onder de 15 graden schud de hele auto als een botsautootje man !!
:407:

wat was het uiteindelijk bij jou? Koppeling?

___JC___

Forumguru
Ik rij dr nogsteeds mee rond....wachten tot het kwik daalt zodat mn dealer het kan ' waarnemen' . Gezeik..:biggthumpdown:

Tallguy

Forumguru
Ik krijg een nieuwe koppeling! En een nieuwe richtingaanwijzer (ding blijft regelmatig hangen ipv terug te gaan naar de neutraalstand) en een nieuwe regensensor.

Gaat allemaal gebeuren over 1,5 week.

Na wat aandringen bij PON en een uitstekend meewerkende dealer :545: gaat het dan toch eindelijk gebeuren. Hoop iig van het gebok af te zijn enzo

Bovenaan Onderaan