Ik ben erg benieuwd of het daarna weg is.
Ik had weer een afspraak gemaakt om m een nachtje neer te zetten en de week erna was het opeens weer een stuk minder !! Dus de afspraak nog maar even uitgesteld tot het kouder wordt en het zeker te merken is... ZUCHT
Ik gebruik m is dat erg?
Enuh een 1.6 heeft ongeveer 1/4e van het koppel van die van mij dus dat zal wel meevallen met die koppeling...
:smirk:
Geef maar aan dat het probleem vaker voorkomt en dat het op te lossen is door de koppeling te vervangen. Het feit dat ie het ook doet bij achteruit rijden zegt al meeeeeeeer dan genoegIk heb precies hetzelfde probleem met mijn koppeling: hij bokt bij het (vanuit stilstand) laten opkomen in de 1e- of in de achteruit-versnelling. Mijn dealer Kreijne Midland in Hoogland heeft op mijn aandringen al tijdens twee beurten (even) naar het probleem "gekeken" en met de auto gereden. Maar zij vinden niet echt iets en vinden de auto wel acceptabel rijden... Ze hebben het probleem duidelijk niet kunnen reproduceren dus... Het komt inderdaad ook lang niet altijd in ernstige mate voor... maar wel vrijwel altijd een lichte trilling in de koppeling merkbaar. Erg irritant!!!!
Bedankt voor deze discussie, hier heb ik zeker wat aan. Ik begrijp dat dat het te maken heeft met een veer aan het tweedemassavliegwiel?
Hebben jullie verder nog tips hierover? Het is trouwens een leaseauto dus dat scheelt gelukkig...
Groeten,
Reinier