Gebonk

Rosinfield

† In Memoriam
Daarnet hoorde ik bij het wegrijden vanuit stilstand enkele verontrustende bonken of knallen. Het komt van voor onder. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Rosinfield

† In Memoriam
Ha ha, nee. Zal als ik straks ga rijden nog eens goed opletten om het duidelijker te kunnen omschrijven.

Rosinfield

† In Memoriam
Duidelijk alleen vanuit stilstand. Ploink Ploink. Bij achteruit rijden vooral lijkt het. Nu bij dealer. Monteur gaat zo stukje meerijden

edero

Forumguru
Als het bij de monteur dan ook maar gebeurt, en niet zoals zo vaak dat er dan opeens niks aan de hand is...:banghead:
Ben benieuwd..:nailbiting:

Rosinfield

† In Memoriam
Gelukkig wel. Ik stuur nooit bij stilstand, maar toen hij dat even deed was het net een bas solo. Wsch iets van een veerpootlager oid. We'll see

Rosinfield

† In Memoriam
Het zijn de veerpoot lagers. Ze zeiden dat ze dat vaker zien bij verlaagde auto''s. Is dat hier bekend?
Wel recent velgen en banden vervangen door 16 inch (was 15).
Kwaad kan het niet maar het is wel irritant.
Zou het kunnen dat er opnieuw uitgelijnd moet (had moeten) worden ?

Noord26

Forumguru
Als ET-waarde mee veranderd is kunnen lagers anders belast worden en ze gaan horen idd.

Moeten ze nu vervangen worden?

Uitlijnen kan nooit kwaad 1x in de zoveel tijd. Dat is voor het laatst gebeurd na de verlaging neem ik aan?

Rosinfield

† In Memoriam
Ja idd destijds. En ze moeten idd vervangen worden waarbij men aangeeft dat het tzt wsch zal terugkeren. Zal in ieder geval vragen meteen uit te lijnen.
Ivm de enorm veel betere wegligging is het me wel waard.

milanseegers

Forumguru
250 euro? Klusje is nog geen uur en die lagers zijn ca 30 eu p stuk...

Edit; ik zie net dat ik niet de eerste ben die dit constateert.

edero

Forumguru
Klusje is nog geen uur en die lagers zijn ca 30 eu p stuk...
Moet je het wel zelf kunnen doen, of via een kennis ! Niet iedereen heeft deze mogelijkheid, dus ben je toch aangewezen op de dealer of een onafhankelijke garage, en dat kost geld (helaas..:cry:)

Rosinfield

† In Memoriam
Op dit soort discussies zit ik echt niet te wachten. Uiteraard is eea bij de dealer duurder dan wanneer je het zelf doet of elders laat doen. ik ga er ook niet heen voor velgen, banden of verlaging. Dat scheelt. Maar voor zoiets als dit wel. En het is voor zowel links als rechts. Mij valt het nog mee. Uiteraard voor het grootste deel arbeidsloon.

Bovenaan Onderaan