Gebonk

Rosinfield

† In Memoriam
Nou ja dat gaat nog gebeuren hè ;)
Leuk is anders natuurlijk, maar ik stap altijd snel over zoiets heen. Er zijn erger dingen tenslotte.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Eerder hebben ze ook de nodige coulance getoond met airco condensor bij vorige auto (alleen materiaal gerekend). En nog zo wat dingetjes
 

edero

Forumguru
Yep, mijn idee ! En je weet dat als je auto rijdt het geld kan kosten.
Een week geleden nog de hele koppeling van mijn vrouw dr auto moeten laten repareren, en hoppa weer 700eu armer :thumbsdown:
Tuurlijk, aan materiaal kost het niet veel, en iedereen zal zeggen 'zooo, dat is duur, dat kan veel goedkoper..' maar helaas ben ik voor zoiets ook op de garage aangewezen, en het moet gebeuren !
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ze zijn met mijn Yeti eens een hele dag bezig geweest vanwege esp lampje. Ook jd box uit en weer ingebouwd om uit te sluiten dat die oorzaak was. Uiteindelijk niets kunnen vinden en uit arren moede sw opnieuw geïnstalleerd. Kosten 0.0
 

Rosinfield

† In Memoriam
Maar waar ik nog wel heel benieuwd naar ben is in hoeverre men hier herkent dat dit euvel vaker voorkomt bij verlaging.
En als ik het goed begrijp kan het niet veroorzaakt zijn door het achterwege blijven van opnieuw uitlijnen bij de recente velg- en banden wissel?
 

Antera

Donateur
de hoek van de veerpoot word met verlagen altijd iets anders zeker omdat de camber niet afstelbaar meer is al vanaf 2002 niet meer. De krachten worden idd wel iets anders. Ik heb het nog niet vaak gehoord maar de kwaliteit van de rubbers/lagers van tegenwoordig lijken te wensen over te laten. Komt zo nu en dan wel eens voor idd.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Net weer een stukje gereden en vreemd genoeg niets te horen. Gelukkig gebeurde dat niet toen de monteur mee reed
 

Rosinfield

† In Memoriam
Veerpootlagers vervangen en opnieuw uitgelijnd . Geluid is weg en auto rijdt prima. Had gehoopt dat hiermee het kraken bij zeer lage snelheid ook zou zijn verdwenen, maar nee. Lees dat dit vaker voorkomt na verlagen (rubbers, stabilisatorstang). Heeft men hier ervaring mee en wat is er evt aan te doen? Kwaad kan het niet, lijkt me.
 

Joske

Forumguru
Idem hier @Rosinfield, toplagers zijn verleden tijd zoals ik reeds vroeger gemeld heb. Ten gevolge van de Eibach, daar ben ik ondertussen wel al vrij zeker van...
 

oco1979

Forumguru
Lijk me wel aannemelijk,als je iets veranderd aan de ophanging dat de slijtage van bepaalde onderdelen vlugger tot hun recht komen.
Lig ook aan de kwaliteit van sommige produkten,tegenwoordig mag het niet veel kosten(voor de fabriek) en vooral niet te lang meegaan,juist genoeg tot deze uit garantie is.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja lijkt hetzelfde te zijn en die zijn nu dus net vervangen. Dat geluid (ploenk) is ook weg. Maar het kraakt nog wel steeds een beetje bij langzaam manoeuvreren. Wat is dat dan en wat is er evt aan te doen?
 
Bovenaan Onderaan