Gebonk

Rosinfield

† In Memoriam
Ja ik blijf aan de gang ;)
De vraag is ook in hoeverre dit te maken heeft met de dempers of iets anders zoals rubbers oid

Cordoba

Forumguru
Moeilijk te beantwoorden vraag @Rosinfield : je moet je hier echt in verdiept hebben (en dan ook voor dit type auto, met deze specifieke ophanging, motor enz.) of ervaringsdeskundige zijn.

Ik zie dit topic nu pas, en zoals je zelf ook aangeeft, soms betaal je teveel en soms doet (een goede) garage iets als service, of onder de kostprijs. Uiteindelijk betalen de klanten zaken als coulance en garantie ook, doordat er gewoon een marge zit op de gehanteerde prijzen. Helaas zijn er steeds meer garages waar je wel de hoofdprijs betaalt als het (buiten je schuld) uit de hand loopt, maar waar men niets doet aan de prijs als het een keer meezit.

Rosinfield

† In Memoriam
Ja maar Joske, er was dus eerst dat ploenk geluid. Dat was een veerpootlager en die zijn nu beide vervangen en dat geluid is ook weg. Daarnaast hoor ik nog steeds wat gekraak bij langzaam manoeuvreren. Dat is duidelijk iets anders en was er voor die tijd ook al. Dat komt dus door iets anders dan de veerpootlagers

Cordoba

Forumguru
Kun je het krakende geluid ook opwekken door de auto in de veren te drukken (als ie geparkeerd staat) en dan plotseling los te laten? Dat maakt het zoeken naar de oorzaak wat makkelijker.

EdK

Forumguru
Ach gewoon de stereo met U2 wat harder zetten tijdens het rijden....hoor je het ook niet meer en met beetje massel je schoonmoeder dan ook niet meer.....:D:thumbsdown:

Rosinfield

† In Memoriam
Daarnet weer niets aan de hand. Vrees dat ik mezelf misschien ook een beetje aan het gek maken ben met zo op geluidjes te letten.

Skoda-MAN

Forumguru
Zijn het niet de verschillende scharnierpunten van je armen en benen die krakende geluiden maken. :maakmegek:
Is heb wel eens dat mijn schoenen op de pedalen kraken terwijl ik altijd de zelfde schoenen draag.

Rosinfield

† In Memoriam
Gedeelde smart is halve smart ;) . Eigenlijk valt het wel mee, merk ik nu. Het is dat ik er zo op gefocused was, anders hoor je het niet. Hoop alleen wel dat die nieuwe lagers en de originele dempers de rest van de tijd dat ik de auto heb meegaan, anders wordt het wel een kostbaar grapje zo'n setje Eibachs.

Hetzer

Forumguru
Fabia 2 wil ook wel eens kraken, wat veroorzaakt worden door de voorportieren.
Je kunt dit tijdelijk verhelpen door de bovenzijde ( dat vilt achtige) van de deurrubbers in te spuiten met silicone

Bovenaan Onderaan