* Stoelverwarming: het zat erbij, dacht dat het een nutteloze optie was. Maar wat lekker zeg als je het koud hebt en de auto in stapt!
* De 1.2 TSI motor heeft mij bij de proefrit al verrast, maar doet het nog steeds. Onvoorstelbaar hoeveel kracht Skoda uit dat blok heeft weten te krijgen, prima voor het Nederlandse wegdek. Oké, snelle inhaalacties op de snelweg vereisen inderdaad ff terugschakelen.
* Dimmende buitenspiegels, voortreffelijk. Ik ben enkel een dimmende binnenspiegel gewend, maar de combinatie is heerlijk.
* Park-assist. Werkt buitengewoon goed. Ook dit leek mij een overbodige optie die er toevallig bij zat, maar ik merk dat ik het gemak ervan toch begin te waarderen bij file-parkeren.
* Pano-dakkie: veel licht, weinig lawaai (t.o.v. de pano-daken van Renault) Alleen het 'verduisterscherm' had wat mij betreft wat meer verduisterd mogen zijn, en ik ben benieuwd hoe lang het duurt alvorens de eerste vliegjes zich met het gordijn mee oprollen en hun sporen achterlaten.
* Snelheid Colombus: voortreffelijk!
* Radio: Colombus & Canton: vele mater beter dan mijn radio in de Renault Bosé uitvoering! Nu ik de subwoofer instellingen wat heb afgesteld is het echt genieten geblazen.
Ongemakken
* KESSY niet op de achterdeuren, alsmede het niet automatisch sluiten bij weglopen. (zeker als je dat van je vorige Renault gewend was)
* Als ik 's ochtend wil wegrijden en de ramen zijn helemaal nat van de dauw, reageert de regensensor daar niet op en moet ik handmatig wissen om de ramen schoon te krijgen.
* [Instellingen CANTON: bestuurder, voorin, uit] zitten wat mij betreft te ver weggestopt in de menu's. Het zou prettig zijn als er ook wat 'snelkoppelingen' aangemaakt zouden kunnen worden.
* Als de radio aan staat en de parkeersensoren zijn van mening dat ze moeten melden dat er een voorwerp in de buurt is, wordt het geluid van de radio 'gedempt'. Vreemd genoeg gaat dit volume niet terug naar het oorspronkelijke volume zodra de sensors weer terugtreden.
* De auto wordt vies als je erin / ermee rijdt, het smetteloze interieur is niet schoon te houden..
* Mijn telefoon (Samsung S5) past niet in de door Skoda meegeleverde telefoonhouder
* Ik wil dia-shows bij alle DAB-zenders!
* Mooie auto om te zien, maar wat staat hij inderdaad hoog op z'n poten als je er niks aan hebt laten doen!