Gebruiks ervaring Octavia 3

Joske

Forumguru
Je bedoelt de middenarmsteun? Was in de O2 ook zo. Ik zette het altijd op laagste stand, had zo het idee dat ergens tussenin het mechanisme te zwaar belast werd en kapot zou gaan.

CDK

Forumguru
@Joske, bij te zwaar leunen breken de tandjes af inderdaad, maar dan blijft er altijd het standje over wat jij gebruikte ;)

Beetje jammer. 2,5 maand oud en dan rijd je vrouw tegen een hekje aan ;) Ik denk dat we maar voor een tractor voor haar gaan kijken.......

IMG_20140815_160548.jpg

lugolux78

Forumguru
Vrouw aan het stuur
En de verzekering wordt duur

(ooh dit seksisme is zo not done, maar goed nog eentje dan:
Vrouw aan het stuur
Bloed aan de muur

Nog eentje om af te wennen en dan weer on topic.

Vrouw aan het stuur
Man overstuur)

maxout

Lid
Op vrijdag 4 juli mocht ik mijn OC 3 GL BL (Half leer, Dakrails in zilver, Columbus met DAB+, veiligheidspakket en sunpakket. Verder geen aanpassingen.)ophalen bij Rijnwoud. Goede service en uitleg. Zelfs de 2 dochters die er bij waren werden leuk beziggehouden en mochten uiteindelijk de auto “onthullen” top dus! Nu na een goede 5000 km tijd voor een review!
De inrichting is ruim. Zowel de ruimte voor alle inzittenden als ook de inhoud van de kofferruimte is heerlijk (mijn vorige auto was een Megane estate, daarvoor een Fabia Combi). Het was wel even puzzelen naar de beste stand van mijn stoel maar nu alles staat zoals ik het fijn vind is het erg lekker rijden!
De bediening van de Columbus is overzichtelijk en ook mijn externe 320Gb harddisk met muziek wordt met gemak gelezen (partities van 40 Gb elk). De navigatiestem hebben we Trix genoemd, werkelijk het gevoel dat Beatrix ons verteld hoe te rijden… ;)
DAB+ is erg fijn. Ook zenders die normaliter alleen op de kabel zitten zoals Radio 6, in de auto luisteren!
Navigatie is overzichtelijk en past zich snel aan bij veranderende verkeerssituaties, ook in het buitenland. Mooi trouwens dat er zelfs een waarschuwing oppopt in mn maxidot scherm wanneer mijn sproeiervloeistof bijna op is :D
De auto schakelt soepel en fijn. Hij trekt prettig op en ook bij hogere snelheid is het binnen geluid rustig. Het welbekende “gebonk” hoor ik zo nu en dan, maar is (vooralsnog) niet storend. Mijn eerste gedachte was of het niet te maken heeft met de kunststof bak in de ruimte van het reservewiel? De druk op de oren hebben we nog niet ervaren.
Ik heb de afgelopen periode veel richting Friesland gereden en tevens met de auto op vakantie geweest in Frankrijk. De uitdaging was hierbij dat vrouwlief graag nog een dakkoffer wilde meenemen en ik dat een belachelijk idee vind met een auto van deze grootte (2,5 weken vakantie, in een huisje, met een gezin van 4….) Uiteindelijk is het mij (vanzelfsprekend) gelukt om ALLE ZOOI die wij als gezin durven mee te slepen (kleding, spullen voor op het strand en nog meer zooi) in de achterbak te krijgen en nog netjes het dekzeil dicht te hebben! Geen dakkoffer dus. Zelfs de terugreis lukte me dit terwijl ik echt goed mn best had gedaan om veel wijn etc mee terug te nemen :deuk:
Deze reis ging prima. De auto reed goed door, bleef prima op temperatuur en met een verbruik van 1 op 20 hoor je mij niet klagen. De dames op de achterbank waren vooral erg te spreken over de ventilatie in het midden console. Papa en mama vooral over de ruimte op de achterbank en de daarbij behorende rust tussen beide dames…
Resume: een hele fijne auto. Een prima verbruik, trekt goed op én door, een zee van ruimte binnenin en fijne extra’s. Het muziekgeluid vind ik prima. Enige aanpassing bij de instellingen gedaan maar daardoor een helder geluid, goede bass zonder dat er resonantie ontstaat (ook niet wanneer eea zeer hard staat) en mooi vol. De ruimte in het middenconsole is ruim bemeten, ik kan er zowel een grote doos drop in kwijt als een zooi stekkertjes voor Iphone en tablet en 12V verdelers.
Wat ik persoonlijk minder vind is dat ik niet vanuit mijn maxidot display kan zoeken in mijn telefoonboek, dat moet ik via de Columbus doen. Ook start mijn externe HD, wanneer de auto enige tijd heeft “uitgestaan” weer vanaf het volledige begin op en onthoud dus niet het laatste nummer/map. Verder bemerkte ik dat er, bij zonnig weer, een weerkaatsing op het scherm ontstaat waardoor het beeld niet leesbaar is. Dit zijn eigenlijk ook de enige punten die ik nu even kan noemen.
Ik ben er blij mee!

henriz

Forumguru
@maxout
Ik neem aan dat je de externe HD op de USB aansluiting in de middenconsole hebt aangesloten? Het ligt niet aan je HD, ik heb hetzelfde met de memorystick. Muziek vanaf de SD-kaart gaat wel goed. Maar daar kun je geen HD op aansluiten natuurlijk.

maxout

Lid
@maxout
Ik neem aan dat je de externe HD op de USB aansluiting in de middenconsole hebt aangesloten? Het ligt niet aan je HD, ik heb hetzelfde met de memorystick. Muziek vanaf de SD-kaart gaat wel goed. Maar daar kun je geen HD op aansluiten natuurlijk.
klopt,
en vervolgens met een "antischuifmatje" op mn telefoonbox geplaatst. Werkt prima! SD heb ik niet in gebruik op dit moment

CharlesTucker

Forumguru
De uitdaging was hierbij dat vrouwlief graag nog een dakkoffer wilde meenemen en ik dat een belachelijk idee vind met een auto van deze grootte (2,5 weken vakantie, in een huisje, met een gezin van 4….) Uiteindelijk is het mij (vanzelfsprekend) gelukt om ALLE ZOOI die wij als gezin durven mee te slepen (kleding, spullen voor op het strand en nog meer zooi) in de achterbak te krijgen en nog netjes het dekzeil dicht te hebben! Geen dakkoffer dus. Zelfs de terugreis lukte me dit terwijl ik echt goed mn best had gedaan om veel wijn etc mee terug te nemen
Kijk, prima, zo hoort dat met een Octavia, dat ding is niet voor niets zo groot, daar heb je verder niks bij nodig. Zo doen wij het ook altijd (ook met z'n 4-en). Vorig jaar hebben we m'n schoonzusje met rugzak en spullen voor 3 weken nog meegenomen, dekzeiltje kon nog steeds dicht. Dit jaar wilde m'n oudste dochter haar nieuwe (acoustische) gitaar meenemen, prima joh, we hebben niet voor niets een Octavia, leg maar achterin, past allemaal. :thumbsup:.

MaXt0r

Actief lid
Na 1,5 maand heb ik mijn eerste reparatie laten uitvoeren. Kreeg afgelopen week een steen op de voorruit :shutup:.
Vanochtend de ruit laten repareren bij Carglass. Super service! Het plekje blijf je helaas wel zien maar zit gelukkig 4 cm uit de rand aan de bijrijderskant.

De eerste schade is altijd vervelend :(

Darkside

Forumguru
Ik had ook in de eerste maand ruitschade bij mijn 02.
Niet in het zicht. En op zich wel netjes weggewerkt. Maar als je er op let, dan zie je het wel.
Nog een paar maanden en dan ben ik er van af.

henriz

Forumguru
Gisteren ontdekte ik krassen op het leer van mijn stuur.
Geen idee hoe die daar komen, maar nu ik het weet voel ik het. Erg vervelend :(

@henriz dat heb ik ook. Nadat vrouwlief erin had gereden. Volgens mij heeft ze met die gigantische handtas/hutkoffer over mijn stuur geschuurd. Gelukkig gaat haar nieuwe auto van het nieuwe jaar ook weer in de bijtelling. Mag ze haar eigen stuur verzieken. ;)

Gieliovd

Forumguru
Hij is weer uitgedeukt en gespoten, nog even een portierdeukje gerestyled.... Nieuwe steenslagfolie erop...

Hatsikidee hij is weer wonderschoon. Eindelijk weer m'n eigen auto, voor een dag... Morgen weer naar de dealer voor problemen met de airco compressor.

Ik rij deze maand meer in leenautos dan mijn eigen wagen. :(

Bovenaan Onderaan