Gebruiks ervaring Octavia 3

RoelGillesen

Nieuw lid
Ik heb mijn nieuwe Octavia nu ongeveer 6 weken en ik ben er dik tevreden over.

Model:
Octavia Combi, Elegance Business Line, 1.4 TSI, DSG, 140pk, Metal Gray.
Alle opties + trekhaak + bescherming strips + Lederen bekleding achteraf. 18 inch Golus velgen.

De wegligging is heerlijk en de 1.4 DSG biedt verrassend veel kracht.
Hiervoor reed ik een Audi A6 S-Line en qua wegligging doet hij daar niet veel voor onder.
De kofferbak is ook 20 liter groter dan de A6 en door alle handigheidjes, netten en dubbele bodem heel erg handig.
Hij is wel veel gehoriger, maar dat is niet vreemd aangezien hij 20.000 euro goedkoper is :)

De GSM bak gebruik ik niet. Ik merk niet veel verbetering en opladen is erg omslachtig op die manier. Toch maar een Brodit houder er in gezet. Het geluid via bluetooth is overigens niet heel goed, maar dat was in de Audi ook bagger. Verschil tussen iPhone 4S en Galaxy S4 maakt niet uit qua kwaliteit.

Het geluid in de auto is erg goed. Zeker wanneer je er een DVD in stopt met Dolby Surround. Het geluid is dan echt fantastisch met de 10 speakers en subwoofer. Verder werkt de navigatie prima en de DAB+ is echt heel fijn qua kwaliteit. Zeker nu er steeds meer zenders bij komen.
Nadeel van de Columbus is wel dat wanneer je de auto aanzet hij random een medium kiest dat hij gaat afspelen. (2 SD kaarten, Radio en DVD) Dat is wel irritant. Wellicht komt er een update voor. Iemand anders met dit probleem?

De elektrische stoelen met geheugen zijn erg handig aangezien mijn vrouw veel kleiner is dan ik. Dat scheelt veel instellen iedere keer.

De Adaptive cruise control vind ik wel wat minder handig bij normale ritten, maar bij file of 80 wegen is het heel handig. Op snelwegen rijd ik altijd net wat harder dan de rest en dan remt hij vrij snel af waardoor je ver achter je voorligger naar links moet om dit te voorkomen.

Lane assist is erg fijn, maar hij geeft vrij snel een melding dat je je stuur moet vasthouden. Ik houd het stuur blijkbaar vrij los vast :)

In het kort; mooie fijne auto. Zeker geen spijt van. Daar ga ik de komende vier jaar van genieten :)

RoelGillesen

Nieuw lid
En de foto's. De beschermstrip moest er hier nog op.

Bijlagen

• 2014-06-26 12.40.20.jpg
    2014-06-26 12.40.20.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 151
  • 2014-06-26 12.40.30.jpg
    2014-06-26 12.40.30.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 147
  • 2014-06-26 12.40.46.jpg
    2014-06-26 12.40.46.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 141

Rick

Senior Member
Nadeel van de Columbus is wel dat wanneer je de auto aanzet hij random een medium kiest dat hij gaat afspelen. (2 SD kaarten, Radio en DVD) Dat is wel irritant. Wellicht komt er een update voor. Iemand anders met dit probleem?
Nog nooit mee gemaakt...

MORGANA

Senior Member
De Adaptive cruise control vind ik wel wat minder handig bij normale ritten, maar bij file of 80 wegen is het heel handig. Op snelwegen rijd ik altijd net wat harder dan de rest en dan remt hij vrij snel af waardoor je ver achter je voorligger naar links moet om dit te voorkomen.
Klopt inderdaad @RoelGillesen Bij mij is dit ook.
Zou hier door de garage niks aan te doen zijn ? :pieker:
Bij mij staat de ACC afstand instelling op z'n kleinst / dichtbij, maar vind ook dat hij wel erg snel gaat afremmen.

Verder een mooie auto hoor :thumbsup:! Veel geluk en succes ermee.

Badnews

Senior Member
Ik had daarnet een rare, mijn columbus car info was compleet leeg.
Menu werkte niet (leeg ballonnetje) en auto stond in het midden (en ---km te gaan)

Iemand dit ook gehad?
foto0.jpg foto1.jpg

Badnews

Senior Member
Volgens mij stond ie in het midden omdat ie gewoon geen idee had. Volgende dag was alles weer in order, geen rare dingen. Een reset was voldoende, maar wel raar. Ik heb niet gekeken of alle andere functies wel werkte.

Volgens mij blijft mijn autotje ongeveer de eerste 600km links staan, pas de laatste 150 km ofzo gaat ie naar rechts. Zal er eens op letten :)

peterbaarlo

Senior Member
na 8 maanden heb ik de eerste 30.000 km op m'n O3 GL BL HB (1.6tdi) zitten, grote beurt uitgevoerd a 281 euro, verder geen bijzonderheden.

mocht ook wel eens na alle onderstel problemen.

woutur

Lid
Ik ben redelijk tevreden met mijn 2.0 EBL HB diesel maar heb twee trillingsbronnen: één bij de passagierstoel in de deur of het ventilatierooster en de ander komt van de achterbank. Ik ben er allergisch voor en heb mijn vriendin al een paar keer naar achteren gestuurd om te luisteren waar het nu vandaan komt. Ze heeft er echter geen talent voor. En ook geen zin. Andere mensen die dit ook hebben?

jongerik

Actief lid
@woutur Ik had ook trilling aan passagierskant. Bleek brandstof leiding in tunnel onder de auto te zijn. Hebben ze weer vast gezet. Sindsdien is het stil

CDK

Forumguru
In mijn S2 ook de brandstofleiding die trillingen veroorzaakte, kennelijk een VAG issue.

Artbij

Senior Member
Heb de 03 nu 2 weken en de eerste 2000km staan er bijna op. Eerste ervaring is erg goed. Ik heb de dynamic stoelen en ben er erg tevreden mee. Naar 300km stap ik uit zonder rugpijn, dat is in andere auto's wel eens anders geweest. Enige wat ik tot nu toe gevonden heb aan problemen is de middenconsole, deze kun je instellen van hoogte, maar elke keer als je dat hem opent moet je opnieuw instellen. DAt is vervelend.

Bovenaan Onderaan