Daar lijkt het wel op: temperatuur(-beleving) is ook erg persoonlijk. Ik vind het juist een voordeel dat de temperatuur in ieder geval in de auto (redelijk) constant is, onafhankelijk van de temperatuur buiten. Dat ik dan af en toe een '"klap" krijg als ik uitstap, heb ik voor het hogere comfort in de auto over. Ook daarover verschillen trouwens de meningen, zie https://markvanprodrive.com/2014/05/18/bewust-aircogebruik/
Ja, inderdaad. Smaken verschillen. Ik ben het meer eens met Mark van Prodrive.
Gelukkige heb ik dan ook weer niet zulke dikke jassen. Ik kan zowel qua kou als qua warmte wel wat hebben, dus ik hoef niet bang te zijn dat een soort van matras om me heen de werking van de gordel verpest.
temperatuur gaat draaien zodat het systeem dit moet bijregelen. In geval van TS zou ik de temperatuur op 22GR zetten en niet meer aankomen. Dit werkt veel relaxter dan steeds je temperatuur veranderen.
Dat steeds eraan draaien vind ik inderdaad ook niet zo relaxed. Daar begon het allemaal om. Maar onnodig de klima veel werk te laten doen om precies die ene temperatuur te bereiken vind ik ook idioot. Met name als het om airco gaat. Dat kost bakken energie voor nop.
Terug naar de oorspronkelijke vraag. Is het mogelijk om de instelling van de blower voor permanent op handigmatig te zetten? Ik heb inmiddels gemerkt dat als je zelf aan de instelling draait dat hij dan enige tijd op handmatig blijft staan, maar zodra je ook maar iets verandert gaat hij weer terug naar automatisch.
Als dat niet mogelijk is, kun je dan de Climatronic vervangen door een klassiek paneel met draaiknoppen voor temperatuur, blowersterkte en uitblaasrichting? Of moet je dan de halve auto slopen om het complete systeem te vervangen?