Best boeiend. Je kunt dus geen lederen stoelen nemen bij Skoda als je spijkerbroeken draagt? Want dan vervalt je aanspraak op garantie?
Bij de zetels van mijn Rs is er ook al duidelijk sprake van instapschade: de zijkussens, zowel van het rug- als zitgedeelte, vertonen al beschadigingen, vergelijkbaar met die van de ts. Ik heb er op gelet wanneer ik instap en het zijn volgens mij ook de spijkers van mijn broeken die het veroorzaken. Het was al zichtbaar na een 10k. Vind ik toch wel zwaar ondermaats in deze prijsklasse. Is volgens mij ook geen echt leder. Voor mij hadden ze de zetels gerust volledig in stof mogen doen, ben zo geen leerfan.
Bekijk bijlage 29351 zo ziet mijn stoel eruit na 2,5 jaar en 125000 km, de eerste beschadiging was al na zo'n 25000 km zichtbaar.
Maar toch.. leder ga je niet al gaan behandelen bij aflevering van de wagen é (begin er al zelf aan te denken van dat alvast wèl te doen).
15000 is niet weinig maar voor een doorsneegebruiker die waarschijnlijk eens achter 2 jaar denkt, é laat ik mijn leder eens gaan behandelen is dit toch geen normale slijtage te noemen é??
Ben heel benieuwd naar reactie van dealer eigenlijk? @OctaviaWest
De zomer is niet noodzakelijk de grootste boosdoener maar heb al +15 jaar leder met zetelverwarming in verschillende wagens en zag hoofdzakelijk in het koude seizoen het ledervet er letterlijk in trekken.Joske, bij mij begint het onderhoud van het leer al na een maand of 3 á 4 na aanschaf, even cleanen en daarna een soort vloeibare wax, vooral in de zomer omdat naar mijn idee het leer dan het meeste risico heeft uit te drogen door de zon waardoor eerder kans op beschadiging.