Het sissen is niet continu. Het kan soms enkele seconden stoppen, of iets verstillen.
Dat het systeem afgeperst is, dat weet ik inderdaad niet. Is dat hetzelfde als vacuum zuigen?
Dat is duidelijk...maar s'morgens hoor je niets...bij hogere temp wel?...het hoeft niet continu te zijn, daar kan een interval tussen liggen! dat ligt dan aan de capaciteit die gevraagd wordt van de compressor, meer of minder presteren.
Nee, het afpersen is niet hetzelfde als vacumeren...afpersen geschied met droge stikstof tot max 10 bar.
Vacumeren is gewoonweg lucht, vocht, vreemde gassen...uit het systeem halen, tot beneden de absolute druk van 2025 micron...als die druk niet wordt behaald ...betekent dit dat er zich nog vreemde gassen in het systeem begeven ofwel een lek. Bij deze druk krijg jij geen adem meer.
Lager dan 2025 micron, betekent dit dat vreemde gassen uit het systeem verwijderd zijn.
Als dat vacuum niet wordt bereikt moet het vacumeren stop gezet worden en het systeem opnieuw breken met stikstof...en dan weer opnieuw vacumeren...als dan nog niet het vacuum wordt bereikt, is er een lek aanwezig.
Ik spreek over een absolute druk van 2025 micron, dat is de druk die het systeem op dat moment heeft bereikt, die lager ligt dan de atmosfeer...nog lager dan 2025 micron wordt het effectieve druk die is dan lager dan -1 bar.
Ik meet altijd de bar(e) effectieve druk...dat geeft de meter aan...maar de absolute druk bar (a) is altijd 1 bar meer.
Meet ik een lage druk van 2 bar op de meterset is dit de effectieve druk..maar absoluut is deze 3 bar...dit is van belang bij de berekening.
Ik zal morgen proberen om een filmpie te maken, bij het vacumeren van de meterset, met duidelijke uitleg...en hier plaatsen.