Geen sportonderstel op Greenline Businessline Combi

Jstruijk

Senior Member
Raar hoor.
Sorry, de panodaken zijn op dus we leveren maar zonder.

Daar zou toch ook niemand mee akkoord gaan?
 

vantheman

Nieuw lid
Ik kreeg zojuist de volgende reactie vanuit dealer/PON;

Onderstel Greenline
Als gevolg van capaciteit restricties is het sportonderstel op de Octavia Greenline vanaf week 50 2013 vervangen door het onderstel van de reguliere Octavia’s. Het sportonderstel kan vooralsnog niet optioneel worden besteld op de Greenline uitvoeringen. Deze aanpassing heeft geen gevolgen voor het verbruik, de CO2-uitstoot of de prijs van de Greenline. Het maximaal laadgewicht, en daarmee het maximaal toelaatbaar totaal gewicht neemt als gevolg van deze wijziging met 40 kg toe. Dit heeft geen gevolgen voor het maximale trekgewicht.
 

MaRco2

Forumguru
Aan de andere kant hadden ze de levertijd ook wat kunnen oprekken. Die toeleveranciers kunnen het succes blijkbaar niet aan.

Eibach kan het wel, gezien de leveringen aan Antera.:D:thumbsup:
 

Base

Lid
Zelfde soort reactie heb ik vanochtend ook ontvangen alleen dan via de LM. Er zijn uberhaupt geen GL combi's geleverd op sportonderstellen.
De LM is ook niet voornemens om de auto te laten verlagen d.m.v. Eibach veren o.i.d. ( ook niet als ik het zelf financier ). Ga eerst maar eens kijken hoe de auto rijdt in zijn orignele configuratie, en zie dan wel verder.
 

Robijzer

Nieuw lid
Ik kreeg zojuist de volgende reactie vanuit dealer/PON;

Onderstel Greenline
Als gevolg van capaciteit restricties is het sportonderstel op de Octavia Greenline vanaf week 50 2013 vervangen door het onderstel van de reguliere Octavia’s. Het sportonderstel kan vooralsnog niet optioneel worden besteld op de Greenline uitvoeringen. Deze aanpassing heeft geen gevolgen voor het verbruik, de CO2-uitstoot of de prijs van de Greenline. Het maximaal laadgewicht, en daarmee het maximaal toelaatbaar totaal gewicht neemt als gevolg van deze wijziging met 40 kg toe. Dit heeft geen gevolgen voor het maximale trekgewicht.

Ik had al zo'n flauw vermoeden dat mijn greenline geen sportonderstel heeft. Heel erg vreemd dat hier niet gewoon melding van wordt gemaakt door de dealer. Pas als er naar gevraagd wordt komt er dit antwoord. Ik vraag me toch echt af of dit zomaar kan. Er wordt simpelweg niet geleverd wat je gekocht hebt. Miscchien een jurist op dit forum die hier zinnigs over kan zeggen? Het zou ze sieren een mooi aanbod voor een verlagingsset te doen. Ik noem maar iets, is toch het minste.
 

ferry

Lid
Waarschijnlijk weet 90% van de dealers niet eens dat ze zonder sportonderstel worden geleverd...
 

Jstruijk

Senior Member
Toch vervelend. Ik heb toch contact met de dealer, ik bestel toch bij de dealer en niet bij PON. Als een dealer bepaalde informatie mist of verkeerd verstrekt zouden zij toch in eerste instantie diegene moeten zijn die dit met de klant moeten oplossen. Ik ben dus benieuwd. Je merk wellicht, ik ben een beetje pissed-off door dit soort acties. Heb het al eerder meegemaakt helaas...
 

jellemeer79

Actief lid
Onderstel Greenline
Als gevolg van capaciteit restricties is het sportonderstel op de Octavia Greenline vanaf week 50 2013 vervangen door het onderstel van de reguliere Octavia’s. Het sportonderstel kan vooralsnog niet optioneel worden besteld op de Greenline uitvoeringen. Deze aanpassing heeft geen gevolgen voor het verbruik, de CO2-uitstoot of de prijs van de Greenline. Het maximaal laadgewicht, en daarmee het maximaal toelaatbaar totaal gewicht neemt als gevolg van deze wijziging met 40 kg toe. Dit heeft geen gevolgen voor het maximale trekgewicht.

40kg extra en geen gevolg voor verbruik? Geen gevolg voor prijs? Staat niet bij geen gevolg voor acceleratie en/of topsnelheid.
 
Laatst bewerkt:

henriz

Forumguru
Onbegrijpelijk dat dit geen effect heeft voor het gebruik!
De Greenline staat op een verlaagd onderstel om de max 85 gram CO2 te halen en nu kunnen ze 'm zonder leveren zonder herkeuring???
 

wwter

Lid
Je zou dan in ieder geval verwachten dat ze de prijslijst e.d. aan passen, maar zelfs dat is blijkbaar nog teveel moeite...

rare manier van zaken doen. Maar we mogen nog blij zijn dat de airco's en richtingaanwijzers niet op waren......

Ik ga het iig ook aankaarten bij de dealer, zal wel niks uitkomen, maar hoe meer mensen klagen....

En uiteraard heeft dit (minieme) gevolgen voor het verbruik, want anders had het sportonderstel er helemaal nooit ondergezeten bij de typegoedkeuring. Maar blijkbaar mag dat: keuren met andere lage weerstand banden bijvoorbeeld, die er uiteindelijk ook helemaal niet onder zitten...
 

CDK

Forumguru
@jellemeer79 ik kan het even niet meer terug vinden, maar die 40kg die jij beschrijft in post #50 dat ging als ik mij niet heel sterk vergis over het draagvermogen, dat is iets heel anders als het (leeg)gewicht van de auto ;)
 
Ik heb naar aanleiding van deze topic even contact opgenomen met de dealer.
Hij bevestigd het verhaal dat de greenline geleverd gaat worden zonder sportonderstel :mad:.

Blijkbaar kan PON dit zomaar doen!.

Maar het goed nieuws is, dat de bestelling een verwachte productieweek heeft.
Week 16 gaat de auto geproduceerd worden.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik had al zo'n flauw vermoeden dat mijn greenline geen sportonderstel heeft. Heel erg vreemd dat hier niet gewoon melding van wordt gemaakt door de dealer. Pas als er naar gevraagd wordt komt er dit antwoord. Ik vraag me toch echt af of dit zomaar kan. Er wordt simpelweg niet geleverd wat je gekocht hebt. Miscchien een jurist op dit forum die hier zinnigs over kan zeggen? Het zou ze sieren een mooi aanbod voor een verlagingsset te doen. Ik noem maar iets, is toch het minste.
Kort door de bocht: ja, het kan. Het wordt gedekt door de kleine lettertjes.

Iets minder kort door de bocht: ik ben nog wel benieuwd of een rechter een dergelijke toch wel relevante wijziging onder de kleine lettertjes zou laten vallen zonder compensatie naar de klant. Ik kan me voorstellen dat omstandigheden als het nu nog steeds publiceren van prijs- en optielijsten met sportonderstel niet in het voordeel van PON werkt. Ook de reden vind ik niet erg plausibel. Dat ze er in de fabriek niet onder gebouwd worden zal zo zn redenen hebben, maar dat het achteraf niet mogelijk is wegens capaciteitsrestricties (whatever that means) is natuurlijk vaag. Maar ja, wie gaat erover procederen... niemand, en daarom komt PON hier weer mee weg.
 
Bovenaan Onderaan